آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

۱۶ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۷ خاصیت شگفت انگیز روغن درخت چای برای پوست

سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۵۷ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

روغن درخت چای ( Tea tree oil ):

فروش روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. علاوه بر این موارد، کاربردهای فراوان دیگری دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

خاصیت ضد میکروبی موجود در این روغن، برخی باکتریها، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد. درواقع، با افزایش فعالیت گلبول های سفید، با میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی مبارزه می کند. این خاصیت مهم باعث می شود برای معالجه بیماری های باکتریایی و قارچی پوست استفاده شود و از بروز عفونت جلوگیری کند.

خواص شگفت انگیز روغن درخت چای برای پوست صورت

اگر جزو کسانی هستید که به سلامت پوست صورت و زیبایی خود اهمیت می‌دهید، حتما از روغن درخت چای استفاده کنید. این روغن خواص بسیاری برای پوست دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

۱. این روغن می‌تواند التهابات پوستی را از بین ببرد

اولین خاصیت روغن درخت چای به تسکین درد و از بین بردن التهاب های پوستی مربوط می‌شود. این روغن قادر است انواع عفونت های پوستی، بیماری های قارچی و میکروبی را کنترل کرده و عوامل بیماری زا را از روی پوست محو کند. لذا می توان از آن به عنوان یک درمان کننده جهت از بین بردن تاول های چرکی استفاده کرد.

۲. از روغن درخت چای برای درمان جوش و آکنه استفاده می‎‌شود

یکی دیگر از خواص خوب روغن درخت چای، درمان جوش صورت و آکنه های پوستی است. این روغن میزان چربی پوست را کنترل نموده و از التهاب های پوستی می کاهد، با این تفاسیر میزان جوش و آکنه به صورت اعجاب انگیزی کاهش می یابد. از سوی دیگر از این روغن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز می توان نام برد که تمام ویروس های سطحی پوست را از بین می برد. خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی، این روغن مانع از رشد باکتری ها و عوامل بیماری زا بر روی پوست می شود.

۳. برای بین بردن جای زخم و اگزماهای پوستی بسیار مفید است

اگر پوست حساسی دارید که مکررا دچار اگزما و حساسیت می شوید، روغن درخت چای می تواند میزان حساسیت پوست شما را کاهش دهد. در مواردی که پوست شما دچار زخم و بردیگی شود، برای آنکه میزان درد را کاهش داده و از میکروبی شدن آن جلوگیری کنید، می توانید مقداری از روغن فوق را بر روی زخم ریخته تا به خوبی رخم را شستشو داده . آن را ضدعفونی نماید.

۴. روغن درخت چای به آبرسانی پوست کمک می‌کند

یکی از مشکلاتی که امروزه اغلب اشخاص با آن روبرو هستند، خشکی و چین و چروک پوست می باشد. باید در نظر داشت که پوست شاداب و صاف نیاز به رطوبت بسیار دارد. زمانیکه بافت های پوست، آب خود را از دست دهند باعث افتادگی و شل شدن می شوند. این مورد در افراد پیر موجی چروک شدن پوست می شود. روغن درخت چای قادر است تا رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم اورد و به بافت های آن آبرسانی نماید.

۵. تمیز کننده پوست است

در بسیاری از مواقع، مواد آرایشی سنگین و روغنی با آب و برخی از شوینده‌های ملایم از بین نمی‌روند. در این موارد باید پوست خود را با شوینده های قوی تمیز کنید که گاها منجر به لایه برداری نیز می‌گردد. روغن درخت چای می تواند انواع آرایش ها را تمیز کرده و مانع از مسدود ماندن منافذ پوست شود. زمانی که منافذ پوست بسته باقی یمانند، قارچ های پوستی به راحتی فرصت رشد خواهند داشت. بنابراین این روغن به راحتی می‌تواند قارچ های پوستی را نیز از بین ببرد.

۶. باعث شفافیت پوست می‌شود

یکی دیگر از خواص اعجاب انگیز روغن درخت چای شفاف کنندگی و روشن کردن پوست است. معمولا این روغن به عنوان لایه بردار پوست استفاده می‌شود که قادر است لایه‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد. در این صورت،‌ پوست پس از مدتی شفاف و روشن به نظر می‌رسند. البته توجه به این نکته هم مهم است که این روغن دارای خاصیت ضد لک نیز می‌باشد و از ایجاد لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. از همین رو می‌توان از آن به عنوان یک شفاف کننده کارآمد نام برد.

۷. در از بین بردن تیرگی دور چشم بسیار موثر است

یکی دیگر از مزایای استفاده از این روغن، از بین بردن پف و سیاهی دور چشم است. خاصیت ضد التهابی و لایه برداری این روغن باعث ایجاد ظاهر شاداب و جوان‌تر می‌شود.

نکات مهم در زمان استفاده از روغن درخت چای

باید در نظر داشته باشید که روغن درخت چای حاوی میزان اندکی سم است که به طور کلی برای بدن مضر نیست، اما پیشنهاد می‌شود این روغن از دسترس کودکان دور نگه داشته شود. از سوی دیگر این امکان وجود دارد که برای برخی از پوست ها واکنش های آلرژیکی ایجاد شود. لذا در گام اول توصیه می‌شود این روغن را بر روی بخش کوچکی از پوست امتحان کنید و در صورتیکه حساسیت مشاهده نشد، از آن بر روی صورت بهره برد.  به طور کلی در قیاس بین مزایا و معایب روغن چای می‌توان گفت که فواید آن بیشتر بوده و استفاده از آن توصیه می‌شود.

 

 

لینک منبع: دکاموندشیمی

ماسک ژل رویال برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

ژل رویال یا ژل زنبور از اصلی ترین و موثرترین مواد اولیه ای است که برای تهیه ماسک های طبیعی و ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل غذای اصلی ملکه در کندوی زنبور عسل است . ژل رویال سرشار از ویتامین ها، آمینو اسید ها، آنتی اکسیدان ها و مواد دارویی است که با سم زدایی و از بین بردن چربی های انباشته شده در پوست کمک می کند. ماسک های حاوی ژل رویال، جزء موثرترین ها برای رفع چین و چروک و کمک به شادابی و جوانسازی پوست است. این نوع ماسک ها کاربرد های متنوعی دارند.

ماسک ژل رویال

ماسک هایی هستند که از ترکیب ژل رویال با سایر مواد شیمیایی بدست می آید و در بازار موجود می باشند اما همچنین می توان ماسک های حاوی ژل رویال را در ترکیب با سایر مواد در منزل تهیه کرد که در این قسمت از سلامت پوست  ودر ادامه سری ماسک های خانگی به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

ماسک ژل رویال برای زیبایی 

1- ماسک ژل رویال و عسل:

این ماسک به شفاف شدن پوست و رفع چین و چروک کمک می کند. 

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذا خوری ژل رویال
  • 1 قاشق غذا خوری عسل
  • 1 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا چندین قطره آب مقطر 
طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید و ترکیب بدست آمده را به صورت کرم روی پوستتان اعمال نمایید، بعد از 20 دقیقه خشک می شود و در نهایت پس از 2 ساعت با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را 2 بار در روز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که قبل از اعمال ماسک حتما صورتتان را با آب و صابون شستشو دهید. 

می توانید باقی مانده ماسک به دست آمده را به مدت 3 هفته درون یخچال نگهداری کنید.

 

2- ماسک ژل رویال برای رفع جوش:

مواد لازم:

  • ژل رویال
طریقه استفاده:

این ماسک آلودگی های سطح پوست را از بین می برد.

این ژل را به تنهایی به صورتتان اعمال نمایید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. 

3- ماسک ژل رویال برای درمان اگزما :

این ماسک دارای خواص ضد التهابی است و می تواند اگزما را کاهش دهد و در بهبود پوست بسیار موثر خواهد بود. 

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذا خوری ژل رویال
  • 1 قاشق چای خوری روغن زیتون 
طرز تهیه وطریقه استفاده:

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک بدست آمده را روی قسمت های اسیب دیده صورتتان اعمال نمایید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

برای گرفتن نتیجه بهتر این کار را صبح انجام دهید.

 

4- ماسک ژل رویال برای رفع لک:

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذا خوری ژل رویال
  • 1 قاشق چای خوری روغن بادام 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

مواد را ترکیب کنید و ماسک بدست امده را روی قسمت های دارای لک اعمال نمایید و بعد از 15 دقیقه با آب شستشو دهید. 

5-ماسک ژل رویال برای مرطوب کنندگی پوست: 

مواد لازم:

  • ژل رویال 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

ژل رویال را به تنهایی به صورت و حتی دست و پای خود اعمال نمایید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. 

6- ماسک ژل رویال برای خواص ضد پیری :

این زل به افزایشض تولید کلاژن و محافظت در برابر آسیب های پوستی کمک میکند.

همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با علائم پیری مبارزه می کند.

مواد لازم:

  • ژل رویال
  • گوجه فرنگی
  • یخ 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

ژل و گوجه فرنگی را ترکیب کنید و روی پوستتان اعمال نمایید و از آنجایی که ممکن است گوجه باعث حساسیت و قرمزی شود، یخ را روی پوستتان بمالید و بعد به آرامی ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

 

7-ماسک ژل رویال و ویتامین E:

این ماسک به جوانسازی پوست کمک میکند و همچنین باعث ترمیم سلول های پوستی خواهد شد. 

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذا خوری ژل رویال
  • 1 عدد کپسول ویتامین E 
طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا ژل درون کپسول را خالی کنید و با ژل ترکیب نمایید و ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال نمایید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

این ماسک را 2 تا 3 بار در هفته تکرار نمایید و پس از چندین هفته شاهد شاداب و جوان سازی پوستتان باشید. 

8-ماسک ژل رویال و نارگیل :

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذا خوری ژل رویال
  • 3 قاشق غذا خوری نارگیل رنده شده
  • 1 قاشق غذا خوری شیر بادام
طرز تهیه و طریقه استفاده:

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک بدست آمده را درون یخچال بگذارید تا سفت شود.

قبل از اعمال آن ، صورتتان را به خوبی شستشو دهید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

این ماسک را هفته ای یکبار تکرار کنید تا شاهد جوانسازی و زیبایی پوستتان باشید. 

سایر نکات :

 اعمال ژل رویال برای پوست های معمولی:

نصف تا یک قاشق چای خوری از ژل را مستقیما روی صورتتان اعمال کنید.

به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید تا مواد مغذی به خوبی جذب پوست شود و سپس با آب گرم شستشو دهید. 

 ژل رویال برای پوست های چرب:

قبل از اعمال ژل رویال ابتدا پوستتان را با لیمو ماساژ دهید و با آب گرم بشویید.

 

 ژل رویال برای پوست های حساس:

قبل از اعمال ژل ابتدا گوجه فرنگی را روی صورتتان ماساز دهید و بعد با آب گرم بشویید. 

  •  اگر برای تمامی ماسک های ذکر شده ، ژل رویال در دسترس نداشتید، عسل طبیعی را جایگزین کنید.
  •  اگر مبتلا به کانتکت درماتاتیس می باشید یا به ژل رویال آلرژی دارید، ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان تست کنید و در صورت عدم قرمزی و تورم ، به اعمال آن ادامه دهید.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/hogz5g

در مطلب خواص بابونه در بخش سلامت کامل توضیح دادیم که این گل زیبا و پرفایده چقدر برای زیبایی و سلامت پوست و مو مفید است؛ خواندید که بابونه دارای خاصیت ضدحساسیتی بوده و در درمان اگزما بسیار موثر است. کمک به درمان جوش غرور و آکنه، ضد ورم و قرمزی پوست، برطرف کننده زخم های جلدی، ترمیم سوختگی، تقویت کننده پوست، تنگ کننده منافذ پوست، ضد عفونی کننده پوست و کنترل عفونت های پوستی از خواص گل بابونه برای پوست می باشد با خلاصه ای از این فواید اینطور ادامه میدهیم که امروزه افراد به دنبال ماسک های طبیعی گوناگون برای زیبایی بیشتر پوست و مو هستند به همین دلیل ماسک هایی بر پایه بابونه را به شما معرفی می کنیم تا سلامت پوست و مو خود را بهبود بخشید. اما چرا بابونه و روغن بابونه ؟ روغن بابونه به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی در تسکین پوست آسیب دیده و خشک موثر است.

ماسک بابونه

ماسک های خانگی با بابونه

ماسک صورت بلغورجو دوسر و بابونه:

بلغور جو دوسر به دلیل داشتن سالیسیلیک اسید خاصیت پوسته پوسته شدن دارد و عسل به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند در حالی که قند مثل لایه بردار قوی تر عمل می کند.

مواد لازم: 

  • نصف فنجان جو (فرآوری شده)
  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین
  • 1 قاشق سوپ خوری عسل
  • 2 قاشق سوپ خوری شکر سفید (اختیاری)
  • یک چهارم فنجان چای بابونه ( دم کشیده ) 
دستورالعمل: 

با دم کردن یک فنجان چای بابونه شروع و داخل کاسه، جو دوسر، جوش شیرین و عسل را اضافه کنید سپس2 قاشق سوپ خوری چای بابونه را به مواد بی افزایید. اگر مخلوط بیش از حد خشک است، کمی چای به آن اضافه کنید تا زمانی که به ثبات مطلوب برسد. حالا شکر سفید (اختیاری) را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت بزنید، بعد از5 دقیقه صورت خود را بشویید این کار را در حمام انجام دهید چون این فرآیند کثیفی دارد. 

 

ماسک صورت روغن زیتون و بابونه:

دومین ماسک صورت بابونه، ماسک روغن زیتون بابونه است. بابونه به تسکین پوست، قند سفید به از بین بردن سلول های پوست مرده و روغن زیتون به مرطوب کردن پوست شما کمک می کند. 

مواد لازم: 

  • یک چهارم فنجان روغن زیتون
  • نصف فنجان شکر سفید
  • 1 عدد چای کیسه ای بابونه
دستورالعمل: 

ابتدا محتویات چای کیسه ای را داخل کاسه خالی کرده و شکر سفید، روغن زیتون را به آن اضافه و خوب ترکیب کنید مواد را داخل یک ظرف محفوظ از هوا نگه دارید، سپس صورت را با آب گرم بشوئید و مواد را بصورت دورانی روی صورت خود بمالید فقط دقت کنید مناطق حساس اطراف چشم را نزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند.

بعد صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید. 

ماسک صورت بادام و بابونه: 

ماسک بادام و بابونه به سفیدی و شفافیت پوست کمک می کند. 

مواد لازم: 

  • چای بابونه (1 عدد چای کیسه ای)
  • 1 قاشق سوپ خوری بلغور جو دو سر (پودر)
  • 2 قاشق سوپ خوری عسل
  • 2 - 3 قطره روغن بادام
دستورالعمل: 

محتویات چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه ای خالی کرده و عسل، بلغور جو دو سر، روغن بادام را به خوبی با آن مخلوط کنید و با انگشت این ماسک را به صورت دورانی روی صورت بزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند، سپس صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید. 

ماسک صورت روغن نارگیل و بابونه: 

مواد لازم: 

  • چای کیسه ای بابونه 
  • روغن نارگیل 
دستورالعمل: 

چنانچه در نمناک توضیح داده ایم بهتر است از روغن نارگیل خام برای این ماسک صورت استفاده کنید. محتوای چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه خالی کرده و دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل خام را به خوبی با آن مخلوط کنید می توانید مخلوط را با نوک انگشتان روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید. 

ماسک صورت موز و بابونه:

موز رسیده ای را پوست کنده و نیمی از موز را به خوبی با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. قبل از اینها یک فنجان چای بابونه دم کنید و دو قاشق سوپ خوری از آن را به مخلوط موز و عسل اضافه کنید تا خمیری شود. سپس این مخلوط را روی پوست خود با نوک انگشتان بمالید و بعد از10 دقیقه با آب سرد بشویید. 

ماسک صورت شیر و بابونه: 

مواد لازم: 

  • چای بابونه
  • شیر
  • زردچوبه 

این دستور ماسکی عالی برای پاکسازی صورت است. به سادگی یک فنجان چای بابونه درست کنید و دو قاشق سوپ خوری چای و یک قاشق سوپ خوری شیر و مقداری از زردچوبه را داخل کاسه اضافه وخوب مخلوط کنید از مخلوط برای ماساژ دادن روی صورت و گردن خود استفاده کنید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید. 

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/ocpgg4

6 ماسک نرم کننده مو خانگی مناسب موهای وز و خشک

يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

آیا همیشه رویای موهای لخت ، نرم و براق را در سر خود می پرورانید؟ آیا صبح ها که از خواب بیدار می شوید ، با موهای وزوزی و خشک خود مواجه می شوید و از آن کلافه هستید؟ در این قسمت از پوست و مو  تعدادی ماسک به شما معرفی می کنیم که باعث می شود موهای وز و خشک شما حالت بهتری به خود بگیرد و نرم شود.

ماسک نرم کننده مو

1. ماسک موی موز

مواد لازم :

  • 1 عدد موز
  • شیر
  • دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو

طرز تهیه :

موز را درون یک کاسه ریخته و له کنید که می توانید له کردن را با یک چنگال انجام دهید و سپس شیر و پودر کاکائو را به آن اضافه کرده و هم بزنید. شیر نیز باید به اندازه ای باشد که حالتی خمیری به این مخلوط بدهد و یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید ، به این صورت که آن را با براش رنگ مو به موهای تمیز خود بزنید و بعد از 20 الی 30 دقیقه آن را با شامپو بشویید و اجازه دهید در معرض هوا خشک شود .

این ماسک باعث تقویت مو و بازسازی قسمت های خراب می شود و همچنین رطوبت کافی را به موهای شما می دهد و آن را نرم می کند . رنگ موی شما را نیز براق تر نشان می دهد .

 

2. ماسک نرم کننده موی سر با شیر نارگیل

مواد لازم:

  • نصف فنجان شیر نارگیل
  • قاشق چایخوری عسل خام
  • قاشق غذاخوری آب لیمو

طرز تهیه :

تمام مواد را در کاسه ریخته و با همزن برقی آن ها را به خوبی مخلوط کنید و سپس با یک براش تمیز آن را به پوست سر خود بزنید و یک کلاه شنا سر خود کنید و بعد از 25 دقیقه، سر تان را با شامپو بشویید و این ماسک را هر 4 الی 5 روز یک بار استفاده کنید.

این ماسک باعث رطوبت و تقویت موهای شما می شود و رشد موهای شما را تحریک می کند. از طرفی موهای آسیب دیده و پوست سر خشک را نیز درمان می کند .

3. ماسک موی تخم مرغ

مواد لازم :

  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه :

تخم مرغ را بشکنید و تمام مواد دیگر را با هم مخلوط کنید و سپس ماسک را به مدت 40 دقیقه روی سر خود نگه دارید و سپس موهای خود را با شامپو بشویید.

این ماسک به دلیل وجود پروتئین در آن ، ساختار موهای شما را قوی می کند و آن را مرطوب می کند و وزی و خشکی آن را از بین می برد.

 

4. ماسک موی آووکادو

مواد لازم:

  • 1 عدد آووکادو
  • نصف فنجان شیر نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

با یک قاشق داخل آووکادو را در بیاورید و در کاسه ریخته و با مواد دیگر مخلوط کنید و سپس این ماسک را به مدت 20 الی 30 دقیقه به موها و پوست سر خود بزنید و بعد موهای خود را بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

این ماسک باعث آبرسانی به موها می شود و قسمت های آسیب دیده را دوباره بازیابی می کند و همچنین وزی موهای شما را می گیرد.

5. ماسک موی عسل و ماست

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان ماست
  • 2 قاشق غذاخوری عسل خام
  • 1 قاشق غذاخوری روغن بادام

طرز تهیه:

تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید تا از ان یک خمیر نسبتا رقیق به دست بیاید. سپس با براش آن را به پوست سر و موهای خود بزنید و 30 الی 40 دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم سر خود را بشویید. یک بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

این ماسک به یک درمان ضد وز معروف است و پروتئین و لاکتیک اسید موجود در آن باعث تقویت ریشه موهای شما می شود.

 

6. ماسک شیر

مواد لازم:

  • سه چهارم فنجان شیر
  • یک بطری اسپری
  • یک شانه دندانه پهن

طرز تهیه:

داخل بطری اسپری را با شیر پر کنید و سپس همزمان با شانه کردن، شیر را به موهای خود اسپری کنید ، حتی می توانید از پودر شیر استفاده کنید و سر خود را با آن بشویید.

این ماسک را باید به موهای مرطوب خود بزنید و بعد از آن نیز حتما از نرم کننده مو استفاده کنید و بعد از اسپری، سعی کنید که پوست سر خود را با همان شیر ماساژ دهید .

این ماسک موهای شما را تقویت ، صاف، نرم و مرطوب می کند .

هشدار:اگر به لاکتوز حساسیت دارید یا به خود شیر آلرژی دارید، از استفاده از این ماسک خودداری کنید.

سایر نکات:

  1. برای موهای خشک ، آسیب دیده و وز از لوازم خشک کننده مو مثل اتو و سشوار تا حد امکان استفاده نکنید و اجازه دهید که موهایتان در معرض هوای آزاد خشک شود .
  2. اگر اصرار به استفاده از این لوازم دارید ، حتما چند دقیقه بعد از شستن موی خود صبر کنید تا آب اضافی موهای شما گرفته شود .
  3. برای افزایش جذب ماسک یک عدد کلاه حمام را همراه با ماسک روی موها بگذارید. این کار همچنین باعث می شود که ماسک روی لباستان نریزد.
  4. برای موهای وز می توانید هفته ای یک الی دوبار از روغن بادام و نارگیل استفاده کنید. برای هر بار استفاده، یک ساعت روغن را روی موهای خود نگه دارید و بعد سر خود را آب بکشید. بهتراست که قبل از حمام از این ماسک استفاده کنید .
  5. اگر ماسک شما بیش از حد ضخیم است، بهتر است که سر خود را با آب مقطر شستشو دهید.

 

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/a2a8qa

لیست بهترین ماسک های خیار برای جوانسازی و زیبایی پوست

شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

رایج ترین نوع صیفی مورد استفاده در سالاد ، خیار است که به طور شگفت انگیزی بدن شما را در گرمای سوزان تابستان خنک می کند . این خوراکی ارزان قیمت و ساده مملو از مواد مغذی است که برای بدن و پوست مفید هستند.

ماسک خیار

خیار عاری از چربی های اشباع شده و یا کلسترول است و پوست آن منبع خوبی از فیبر رژیمی است که به کاهش یبوست کمک می کند. خیار شامل آنتی اکسیدان هایی مثل کاروتن , ویتامین C, ویتامین آ, زاکزانتین و لوتئین است و آن ها از بدن در مقابل رادیکال های آزاد و گونه های فعال اکسیژن (ROS) محافظت می کنند که در پیری و فرآیند های بیماری های مختلف نقش دارند .

خیار هم چنین عصاره محبوبی برای تهیه محصولات آرایشی است و گیاهی و غیر محرک است و اغلب به عنوان درمانی برای چشم های پف کرده استفاده می شود و به طور گسترده ای به عنوان یک جز در کرم ، ژل و پک ها استفاده می شود . متن این بخش از سلامت برخی از بهترین پک هایی ( ماسک ) که از خیار تهیه می شود را ارائه داده است که برای داشتن پوست زیبا و جوان می توانید از آنها استفاده کنید.

22 ماسک خیار برای پوست صورت ، گردن و بدن 

1. ماسک صورت آلوئه ورا و خیار :

مواد لازم :

  • 1 قاشق سوپ خوری ژل یا آب آلوئه ورا
  • یک چهارم خیار رنده شده 

دستورالعمل :

1. خیار رنده شده و ژل آلوئه ورا را مخلوط کنید و بعد روی صورت و همچنین روی گردن تان بمالید و بگذارید تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک خیار پوست شما را جوان و روشن خواهد کرد. 

2.ماسک صورت خیار و بادام :

مواد لازم :

  • یک قاشق سوپ خوری کره بادام
  • یک چهارم خیار 

دستورالعمل :

خیار را پوست بکنید و آن را به قطعات کوچکی برش دهید و کره بادام را اضافه کرده و ترکیب کنید و آن را به صورتتان بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

این ماسک پوست خیار برای پوست های خشک ایده آل است. 

3. ماسک صورت خیار و آرد :

مواد لازم :

  • 2 قاشق سوپ خوری آرد (آرد گرم)
  • 2 - 3 قاشق سوپ خوری عصاره خیار

دستورالعمل :

عصاره خیار و آرد را مخلوط کنید تا ماسک نرمی به دست آید و سپس آن را به طور مساوی روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید و بعد پوست خود را خشک کنید.

این ماسک پوست شما راپر می کند و به آن درخشندگی خواهد داد. 

4.ماسک صورت خیار و کشک :

مواد لازم :

  • یک چهارم خیار
  • 2 قاشق سوپ خوری کشک / ماست

 دستورالعمل :

ابتدا خیار را رنده کنید تا ماسکی را به دست آورید و سپس ماست و خیار را مخلوط کنید تا خمیری تهیه شود و خمیر را روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید .

از این ماسک برای پوست های چرب و جوش زده و آکنه دار استفاده کنید و همچنین این پک برای پوست های حساس نیز مناسب است. 

5.ماسک صورت خیار و هویج :

مواد لازم :

  • 1 قاشق سوپ خوری آب هویج تازه.
  • 1 قاشق سوپ خوری خیار رنده شده
  • 1 قاشق سوپ خوری خامه ترش 

دستورالعمل:

آب هویج تازه را بگیرید و خیار را رنده کنید تا یک ماده خمیر مانند به دست آید و سپس این دو ماده را با خامه ترش مخلوط کنید و ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

این ماسک پوستی برای پوست های خشک خوب است. 

6. ماسک صورت خیار و گوجه فرنگی :

مواد لازم :

  • یک چهارم خیار
  • یک دوم گوجه فرنگی رسیده 

دستورالعمل :

خیار را پوست بکنید و با گوجه فرنگی مخلوط کنید و بعد خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و برای یک یا دو دقیقه با حرکات دایره ای آن را ماساژ دهید و بعد ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان نگه دارید و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

این ماسک، پوست شما را روشن تر و درخشان خواهد کرد. 

7.ماسک صورت خیار و سیب زمینی :

مواد لازم :

  • 1 قاشق سوپ خوری آب سیب زمینی
  • 1 قاشق سوپ خوری عصاره خیار
  • پنبه

 دستورالعمل :

آب سیب زمینی و خیار را باهم مخلوط کنید و پنبه را در این مخلوط فرو کنید و آن روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

این ماسک برنزه بودن پوست شما را پاک می کند و آن را صاف می کند. 

8.ماسک صورت خیار و هندوانه :

مواد لازم :

  • 1 قاشق سوپ خوری هندوانه رنده شده
  • 1 قاشق سوپ خوری خیار رنده شده 

دستورالعمل :

هر دو مواد را مخلوط کرده و آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

از این ماسک می توانید برای پاک کردن برنزه بودن پوست و همچنین تسکین آفتاب سوختگی استفاده کنید. 

9.ماسک صورت مولتی میتی و خیار:

مواد لازم :

  • 2 قاشق سوپ خوری آب خیار
  • 1 قاشق سوپ خوری گلاب
  • 1 - 2 قاشق سوپ خوری مولتی میتی (گل رخت شوری) 

دستورالعمل :

عصاره خیار را با گلاب و گل رخت شوری مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و برای 15 دقیقه آن را رها کنید و بعد با آب گرم بشویید.

این ماسک ، چربی پوست را کم کرده و به کاهش آکنه کمک می کند. 

10.ماسک صورت خیار و عسل :

مواد لازم :

  • 1 قاشق سوپ خوری جو
  • 1 قاشق سوپ خوری خمیر خیار
  • یک دوم قاشق سوپ خوری عسل 

دستورالعمل :

جو دو سر را با آب خیار مخلوط کنید و حالا می توانید عسل را اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب کنید و بعد آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک پوستی برای پوست های خشک مناسب است. 

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/s6dat2

بررسی علل پوست پرتقالی و درمان خانگی برای کاهش منافذ باز

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۱۴ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

منافذ پوستی، روغن ضروری طبیعی را به پوست می دهند که آن را مرطوب و لطیف حفظ می کند و اجازه می دهد تا آن پوست نفس بکشد ؛آنها ،چندین کار انجام میدهند و مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند ،گسترش می یابند.

منافذ باز پوست

به طور معمول، افرادی که دارای پوست های چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، منافذ بازتری دارند ؛ این منافذ ،به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده میشوند و حاوی چربی بیشتری هستند.برای رسیدن به یک پوست بی عیب و سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن، و مرطوب سازی مانع از ایجاد منافذ شوید.

منافذ باز پوست زیبایی پوست را نابود می کنند، بزرگ نمایی نیست بلکه حقیقت است چرا که منافذ باز پوست صورت در هر دوحالت با آرایش و بدون آرایش خودنمایی می کنند؛ این منافذ روی بینی و گونه ها بیشتر دیده می شوند و با ترشح چربی موجب زشتی و پیری پوست صورت می شوند.

برای حفظ زیبایی و جوانی پوست با استفاده از ماسک های گیاهی و خانگی که در این بخش از سلامت توصیه می شود بایستی برای درمان و بستن منافذ باز صورت اقدام کنید.

دلیل پرتغالی شدن و منافذ باز پوست چیست؟

دلایل متعددی برای ایجاد منافذ باز وجود دارد که شامل :استرس، ژنتیک، سن بالا، چربی و آرایش بیش از حد، استفاده از محصولات غیر استاندارد پوستی؛ تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی بعضی از علل رایج است.

ترفندهای خانگی برای کاهش منافذ باز پوست و پوست پرتغالی

تعداد زیادی از گیاهان، میوه ها و مواد مغذی در کاهش حفره های بزرگ شده تاثیر دارد، اگر چه تعدادی از محصولات آرایشی موجود در بازار ،تحت عنوان رفع کننده این مشکل وجود دارد، شما نمی توانید این مشکل را به تنهایی از پوست خود حذف کنید برخی از داروهای خانگی که می توانند سطح منافذ باز را به حداقل برسانند، عملکرد برخی از داروها را آسان می کنند.

1. یخ

یخ، درمانی فوری برای منافذ باز است که گردش خون را تحریک می کند و پوست شما را سالم تر می کند صورت خود را تمیز کنید و یک تکه یخ را در روز به مدت 5 تا 10 ثانیه مالش دهید این ،یک تونر است که منافذ را منقبض می کند.

در هرحال، شما بهتر است صورت خود را با آب سرد بشویید ؛ برای نتایج بهتر، سینی یخ را با آب گوجه فرنگی یا لیمو پر کنید و صورت خود را با آن بشویید. ماساژ تکه های یخی روی صورت شما، سبب بسته تر شدن منافذ پوستی میشود.

توجه: افراد مبتلا به سینوزیت یا مننژیت، نباید از این درمان استفاده کنند.

2. عسل

عسل، برای پوست فوق العاده عالی است، زیرا دارای خواص ضد باکتری، دارویی و درمانبخش است و حاوی مقدار بالایی پتاسیم است که باکتری های بین منافذ را از بین می برند از سوی دیگر، ماست یک منبع خوب اسید لاکتیک است که پوست شما پوست را تمیز می کند و منافذ را پاک می کند. ترکیبی از ماست و عسل را بسازید و آن را در منافذ قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

3. اسکراب شکر و روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری شکر را بردارید، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو اضافه کنید تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و به آرامی روی صورت خود بمالید تا 20 تا 30 دقیقه بماند ، آن را با آب سرد تمیز کنید. برای نتایج بهتر، از این درمان یک بار در هفته استفاده کنید.

4. ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی، اسید آمینه و دیگر آنزیم هایی است که پوست را جوان سازی می کند و منافذ را از بین می برد ، آن را روی تمام صورت خود قرار دهید و با کاغذ بافت دار بپوشانید وقتی ماسک کاملا خشک می شود، کاغذ را از پوست جدا کنید.

این ماسک، برای کم کردن حفره های باز بسیار موثر است ؛ این روش، پوست را عمیقا پاک می کند و تمام ناخالصی ها و خاک را از بین می برد.

5. بادام

بادام ،خواص ترمیم کننده پوستی داشته، منافذ باز را کاهش می دهد، تا جاییکه پوست شما را صاف و روشن می کند، برای تهیه ماسک درمان پوست پرتغالی و رفع منافذ باز پوست 5-6 بادام را له کنید سپس چند قطره آب لیمو اضافه کنید.

این مخلوط را خرد یا رنده کنید، سپس صبر کنید و بگذارید 20 دقبقه، روی صورت بماند بعد با آب سرد شستشو دهید. اسکراب ترکیب پودر بادام زمینی و پودر پوست پرتقال آماده کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید و با حرکت دورانی مالش دهید ، این بهترین درمان برای منافذ باز پوست است.

یا موز را له کنید و دو قاشق چای خوری روغن بادام شیرین را اضافه کنید، به پوست مالیده پس از 20 دقیقه بشویید.

6. خاک رس

دو قاشق غذاخوری خاک رس و یک قاشق غذاخوری عسل و شیر را ترکیب کنید، این مواد را به خوبی مخلوط کنید و در سراسر صورت خود پخش کنید. بعد از 15-20 دقیقه با آب سرد بشویید. این ترکیب ،پوست شما را تغذیه می کند و منافذ باز را کاهش می دهد.

7. بخار

یکی از بهترین راههای باز کردن منافذ باز روی پوست است قبل از شروع این درمان، صورت خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید. پس از آن، بلافاصله آب سرد را پر کنید تا آنها را ببندد.

8. گلاب و آب خیار

چند قطره گلاب را در آب خیار مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و پس از 15-20 دقیقه شستشو دهید ؛ این ترکیب، منافذ باز را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیلیکا در خیار سبب بهبود بافت پوست می شود و به زیبایی بیشتر شما منجر می شود.

9. سرکه سیب

سرکه سیب، دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که منافذ را تقویت می کند و تعادل pH پوست را حفظ می کند ، به نسبت مساوی از آب و سرکه سیب بجوشانید با استفاده از پنبه، سطح پوست را با این ترکیب پوشانده و چند دقیقه منتظر بمانید و سپس پوست را با آب بشویید ؛ برای نتایج بهتر، از این ترکیب به طور مرتب استفاده کنید. 

10. چوب صندل

یک قاشق غذا خوری از پودر چوب صندل و پودر زردچوبه را بردارید و چند قطره روغن بادام را اضافه کنید. یک ماسک و خمیر متشکل از هر سه ماده تشکیل دهید و به آرامی روی صورت و گردن خود قرار دهید. بمدت 20 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید ؛ این ترکیب ،پوست شما را احیا خواهد کرد و تا حد زیادی منجر به کاهش منافذ باز خواهد شد.

 

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/fjpx75

 

سه قدم کاربردی برای داشتن کمر باریک و کاهش سایز دور کمر

سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۳۱ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

۱- Russian twist همانند تصویر در حالت V بنشینید. زانوها را خم کنید و مچ پاها را به هم گره بزنید. بالا تنه را به طرف راست و چپ بچرخانید. در این تمرین نیاز نیست حتما توپ به دست بگیرید می‌توانید از وسایلی که در خانه دارید مثل کتاب یا ظرف و ظروف آشپزخانه استفاده کنید.

  ۲- side plank به سمت راست بدن بخوابید و پاها را درست روی هم قرار دهید و وزنتان را روی آرنج راست بیندازید. آرنج باید درست زیر شانه‌ها قرار داشته باشد. با کمک عضلات شکم باسن و بدن را از روی زمین بلند کنید و چند لحظه در همین حالت بمانید. این تمرین را برای سمت چپ نیز تکرار کنید.
۳- v-ups روی زمین دراز بکشید و دست‌ها را بالای سرتان قرار دهید. سپس خودتان را بالا بکشید، دست‌ها و پاها را در مقابل خود بلند کنید به طوری که به شکل V دربیایید. تا جایی که می‌توانید بدن را در این حالت نگه دارید.  
 

تمرین‌های ورزشی ترکیبی تمرین‌های ترکیبی قدرتی و هوازی یکی از بهترین و موثرترین تمرین‌ها برای چربی سوزی است. حرکات کوتاهی که باعث فعالیت تمام بدن می‌شوند و عضلات و سیستم انرژی بدن تلاش بیشتری کنند. تاثیر اینگونه تمرینات از حالت معمولی بسیار بیشتر است. با وارد کردن تمرین‌های قدرتی و هوازی به روتین ورزشی خود، چربی سوزی شکم را تسریع می‌کنید. هرچند ورزش شکم یکی از بهترین چربی سوزی شکم در خانه است، اما تحقیقات نشان داده‌اند که برای چربی سوزی و فرم دادن به عضلات شکم، فقط ورزش‌ کردن کافی نیست، بلکه علاوه بر آن باید غذاهای سالم همراه با پروتئین و فیبر مصرف و وعده‌های غذاییمان را کنترل کنیم. ورزش‌های گفته چربی سوز قوی شکم هستند که می‌توانید با کمک آن‌ها کالری سوزی و متابولیسم بدن را بالا ببرید و در نتیجه چربی بیشتری بسوزانید.

۱- برای کاهش سایز دور کمر رژیم غذایی خود را تغییر دهید کاهش کالری دریافتی تاثیر زیادی در چربی‌سوزی شکم و کاهش سایز دور کمر دارد، اما در کنار آن می‌توان با انتخاب بعضی از غذاها نیز این روند را تسریع کرد. به عنوان مثال در یک مطالعه‌ی علمی نشان داده شد افرادی که از حبوبات کامل به جای حبوبات تصفیه شده به همراه ۵ وعده میوه و سبزیجات، ۳ وعده لبنیات کم چرب، ۲ وعده گوشت بدون چربی، ماهی یا مرغ استفاده می‌کنند، موفق به سوزاندن مقادیر بیشتری از چربی‌های اضافه دور کمر خود می‌شوند.

  • کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده مصرف کربوهیدرات‌های ساده مثل نان سفید، برنج سفید، پاستا و پیتزا موجب چاقی شکمی و افزایش سایز دور کمر می‌شوند. علاوه بر این غذاهای بدون فیبر و فرآوری شده نفخ معده و یبوست را که موجب بزرگ شدن شکم می‌شود، ‌به دنبال دارند. تا جایی که می‌توانید این کربوهیدرات‌ها را حذف و کربوهیدرات‌های پیچیده مثل نان غلات کامل، برنج قهوه‌ای و آرد سبوس‌دار مصرف کنید.

 

  • افزایش مصرف سبزیجات

سبزیجات حاوی آب و فیبر زیادی هستند که موجب می‌شوند تا مدت زیادی سیر بمانید. علاوه بر این به تعادل و سم‌زدایی بدن کمک می‌کنندو موجب می‌شوند کمر باریک‌تری داشته باشید.

  • افزایش مصرف ادویه‌ها

ادویه‌هایی مانند فلفل، زیره،‌ دارچین،‌ زردچوبه و زنجبیل خاصیت چربی سوزی دارند. یعنی متابولیسم بدن را افزایش داده و موجب افزایش سیرکنندگی می‌شوند.

  • چربی‌های سالم امگا ۳ زمانی که اسم چربی‌ها می‌آید، همه‌ی ما ذهن‌مان به سراغ چربی‌های ناسالم می‌رود. در حالیکه چربی‌های سالمی وجود دارند که نه تنها مضر نیستند،‌ بلکه به کاهش چربی‌های شکمی و سایز کمر کمک می‌کنند. برخی از این چربی‌های سالم عبارتند از:‌ روغن زیتون،‌ روغن نارگیل، انواع ماهی، مغزیجات و زرده تخم مرغ.

 

  • افزایش مصرف پروتئین‌ها

مصرف پروتئین‌ها یکی از دلایل اصلی کاهش سایز کمر و لاغری شکم است. به همین دلیل است که رژیم پروتئین این روزها مرسوم شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. منابع پروتئین را به دو دسته‌ی گیاهی و حیوانی می‌توان تقسیم کرد: پروتئین‌های حیوانی عبارتند از گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ و پروتئین‌های گیاهی عبارتند از قارچ،‌ مغزیجات، دانه سویا و حبوبات.

۲- برای کاهش سایز دور کمر سبک زندگی خود را تغییر دهید منظور از تغییر سبک زندگی این است که عادت‌های بد خود را کنار بگذارید و عادت‌های خوب را جایگزین آنها کنید. موارد زیر عادت‌های خوبی هستند که به طور غیر مستقیم بر روی کاهش سایز کمر شما تاثیر دارند.

  • مهار کردن استرس

تا به حال به ارتباط چاقی شکمی و استرس فکر کرده‌اید؟ کورتیزول هورمونیست که در زمان استرس ترشح می‌شود. اگر این هورمون بیش از حد منتشر شود، چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم و کمر شما بیشتر جمع خواهند شد. علاوه بر این استرس با افزایش پرخوری عصبی همراه است که از دلایل اصلی افزایش وزن و تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم است.

  • خواب کافی و به موقع

خواب کافی و به موقع موجب می‌شود تا در ادامه‌ی روز سبک زندگی سالم‌تری را انتخاب کنید. به علاوه از پرخوری‌های شبانه جلوگیری‌ می‌کند.

  • نوشیدن آب

۳- برای کاهش سایز دور کمر تمرین‌های ورزشی مناسب انجام دهید

این موضوع که ورزش به تناسب اندام کمک می‌کند بر هیچ کس پوشیده نیست. برای ایجاد هرگونه تغییر در فرم بدن به تمرینات ورزشی مخصوص نیاز است. کاهش سایز دور کمر برای داشتن اندام ساعت شنی نیز از این قاعده خارج نیست.

ورزش کردن را به تدریج شروع کنید. معمولا اشتیاق افراد در شروع یک برنامه ورزشی جدید باعث می‌شود که فرد در ابتدا همه تمرینات را پشت سرهم و به شدت انجام دهد. این شدت عمل دیر یا زود منجر به خستگی و سرخوردگی فرد در انجام تمرینات خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای انتخاب یک برنامه ورزشی شدید، تمرین‌های آسان‌تر را انتخاب کرده و به دفعات در طول روز انجام دهید. به یاد داشته باشید که کاهش سایز دور کمر به تدریج انجام می‌شود و روند آن یک روزه نیست.

شرایط مناسب و راحتی را هنگام انجام تمرینات فراهم کنید. پوشیدن لباس مناسب، همراه داشتن بطری آب و یا حتی گوش دادن به یک موسیقی مناسب می‌تواند کمک کند تا تمرینات را با انگیزه و هیجان بیشتری انجام دهید.

  • حرکت پلنک

روی شکم دراز بکشید و کمی از زمین فاصله بگیرید. سپس در حالی که نگاه‌تان به زمین است بر آرنج خود تکیه بزنید. عضلات شکم را محکم به سمت داخل منقبض کنید. در این حالت باسن شما به طرف پایین و کمر شما در حالت صاف قرار می‌گیرد. سعی کنید تا حدی که می‌توانید در این وضعیت بمانید و از قوس دادن کمر جلوگیری کنید. این حرکت را ۳ تا ۵ بار در روز و هر بار به مدت ۳۰ ثانیه انجام دهید.

  • حرکت پلنک از بغل

روی بازوی راست دراز بکشید و پاها را به سمت بیرون دراز کنید. پای راست را روی پای چپ قرار دهید. باسن را از زمین جدا کرده و به سمت بالا بکشید. سعی کنید وزن خود را روی بازوی راست بیندازید و وزن پاها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه تحمل کنید. این تمرین را ۵ بار برای هر طرف از بدن انجام دهید.


 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/k37020

راه کارهایی برای زیبایی پوست

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۳ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

برای زیبایی پوست صورت آب درمانی کنید

1. آب درمانی :

باید:به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ . "

نباید:نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل میکند.

چند روش فوق العاده برای پاکسازی و زیبایی پوست صورت

2. خداحافظ آکنه:

باید:صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که ،پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است پس از پاکسازی، پوست را خشک کرده و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، استفاده کنید که اثری ضد باکتری دارد.

نباید:به جوش ها دست نزنید، منجر به تورم، قرمزی و حتی زخم می شود ، احساس میکنید جوش در راه است؟ منطقه را فقط با گلاب تمیز کنید و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید. همچنین ،اگر عینک آفتابی یا طبی میزنید، مطمئن شوید که آنها را به طور مرتب تمیز میکنید، تا روغن مانع مسدود شدن منافذ پوست نشود.

3. اسکراب های دوست دار پوست صورت :

باید:استفاده از اسکرابهای آیورودا برای تغذیه پوست و کمک به آن، برای نفس کشیدن بهتر خوشبختانه ،تمام مواد مورد نیاز در آشپزخانه موجود است.2 قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل با مقداری گلاب،شیر، آب بسته بندی ؛ بله، اسرار زیبایی در آئورودای باستانی نهفته است.

نباید:نکات زیر را نادیده بگیرید ، از روش سودارشان کریا برای زیبایی خود استفاده کنید بله، این روش آسان است فقط تنفس درست ،می تواند شما را از لکه ها و جوش ها خلاص کند.ندی گورجا،در هنر زندگی، می گوید:"سودارزان کریا ،یک روش تنفس است که ریتم های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ میکند ؛ این روش ، کمک می کند تا استرس از بین برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت است. "

زیبایی پوست صورت با اسپای روزانه

4. اسپای روزانه:

باید:یک رژیم منظم مراقبت از پوست داشته باشید "برای پوست خشک، از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، آن را روی صورت بمالید.و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید "

نباید:فراموش نکنید که ،پوست صورت خود را ماساژ بدهید. ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هایی از خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را انتخاب کنید، زیرا اینها مواد مغذی عالی هستند که به پوست درخشان کمک می کنند با این حال بهتر است - از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تسکین دهنده استفاده کنید.

بعد از 20 دقیقه چه چیزی دارید؟ پوست زیبا و آرامش .

با عادت های سالم پوست صورت زیبایی داشته باشید

5. عادت های سالم:

باید:وقت خود را آزاد کنید و سعی کنید تا حداکثر فشار را از بین ببرید ، آیا تا به حال متوجه شده اید که، زمانی که شما تحت تأثیر قرار گرفته اید، تمایل دارید که بیشتر از آن بیرون بیایید؟این به آن دلیل است که استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون های دیگر میشود و پوست را به تولید روغن بیشتر ترغیب میکند .تمرینات تکنیک های مدیریت، استرس مانند؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

نباید:فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده بگیرید ، فقط 5 دقیقه در روز، چند تمرین صورت انجام دهید ؛ از تمرینات موجود در یوگا استفاده کنید این عضلات، پوست را قوی تر می کند.شما بهترین لباس را میپوشید، با این حال شما نیاز به چیزی برای تکمیل نگاه دارید.

لبخند زیبا داشته باشید !

در حالیکه انرژی و وقت زیادی را صرف ظاهر خود میکنیم، فراموش میکنیم که شادی درونی مان را بیان کنیم "نگه داشتن یک لبخند روی صورت، به حفظ عضلات صورت و پوست کمک می کند.

مردم ممکن است بگویند؛ شما 10 سال جوانتر به نظر میرسید.

 

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/u23753

عوارض دکلره کردن مو جدی تر از تصور شماست

شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

دکلره اساسا فرآیندی است که رنگ موها را روشن می کند. هیدروژن پراکسید اغلب در ترکیب با آمونیاک و یک نرم کننده به کار می رود تا رنگ دانه ها و یا سایه موهای شما را تغییر دهد.

 

در حالی که دکلره کردن می تواند به ایجاد هزاران رنگ مو مختلف کمک کند، ظاهر کلی و حتی چشم انداز شما را تغییر دهد، روند آن می تواند بر سلامت موهای شما تاثیر منفی بگذارد.در این بخش به عوارض ناشی از دکلره کردن مو می پردازیم.

عوارض دکلره کردن مو :

کم شدن رطوبت:

فرآیند دکلره کردن مو می تواند رطوبت موها را از بین ببرد. هنگامی که محلول سفید کننده در تماس با شفت مو قرار می گیرد، باعث رشد مو و منجر به جدایی از پوست سر می شود.

در نتیجه رنگ مو تغییر می کند، در واقع نسبت به قبل مو متخلخل شده و این کار به طور اجتناب ناپذیری بر سطح رطوبت موها شما تاثیر می گذارد و باعث خشکی و آسیب مو می شود.

سوختگی پوست:

غیرمعمول نیست که هنگام استفاده از دکلره سوزش را تجربه کنید، چون این ماده سفید کننده در تماس با پوست قرار می گیرد. اگرچه، ممکن است پوست واکنش منفی نشان دهد یا از سوزش شیمیایی ناشی از استفاده محصول رنج ببرید.

در هر شرایط، خارش به احساس سوختن تبدیل خواهد شد و ممکن است با قرمزی، خارش و زخم همراه باشد. صرف نظر از دلیل واکنش، محصول باید بلافاصله از پوست سر برداشته شود.

زخم پوست سر:

ممکن است دکلره کردن مو باعث زخم روی پوست سر شود.زخم ها به دلیل حساسیت پوست سر ایجاد می شوند، چند روز شامپو و محصولات مو را استفاده نکنید و روغن های طبیعی روی پوست بزنید تا زخم ها را مرطوب کنید .البته بیشتر به آن ها اجازه دهید به طور طبیعی رفع شوند و آن ها را با شامپو تمیز نکنید.

شکنندگی مو :

دکلره پتانسیل شکننده کردن مو را دارد. شکنندگی اغلب نتیجه ماهیت متخلخل مو بعد از دکلره است. از آنجا که این ماده باعث می شود لایه های پوست از هم جدا شوند، قرار گرفتن طولانی مدت در ماده دکلره منجر به ریزش و شکنندگی بیشتر می شود.

پف کردن مو :

صرف نظر از تغییر بافت طبیعی مو ، دکلره کردن مو باعث می شود موها کمی پف کرده به نظر برسند. دکلره کوتیکول مو را باز و تارموها را خشک می کند، به همین دلیل است که بعد از رنگ کردن و می تواند خشک شود. در عرض چند هفته، وقتی پوست شروع به بسته شدن می کند، نرم تر خواهد شد.

تغییر رنگ :

از آنجا که پوست سر اساسا از همان پروتئین های پایه مو ساخته شده است، احتمالا تغییر رنگ پوست در هر ناحیه از پوست سر را تجربه می کنید که با ماده سفید کننده ارتباط دارد. زمان به بازگشت رنگ طبیعی پوست کمک می کند.

آیا آسیب مو پس از دکلره همیشگی خواهد بود؟

رنگ و دکلره کردن مو به طور دائم باعث تغییر انسجام موی شما می شود. با این حال، اگر مطمئن باشید که موهایتان توسط یک فرد باتجربه دکلره می شود، آسیب به حداقل می رسد.

وقتی موهایتان را روشن کردید، بافت آن برای همیشه تغییر می کند . با این حال، شدت تغییر بستگی به مهارت آرایشگر دارد و آسیب دیدن مو باعث ریزش دائمی آن می شود، اما با استفاده از تکنیک های مناسب می توان از آن جلوگیری کرد.

آیا می توانید موهای خود را مانند پیش از رنگ و دکلره حفظ کنید؟

یکی از راه های تضمین شده برای بازگرداندن موهای سالم به حالت قبل از رنگ زدن کوتاه کردن قسمت های رنگ و دکلره شده است اما اگر همچنان دوست دارید به رنگ کردن موها ادامه دهید راه هایی وجود دارد.

چطور موهای خود را پس از دکلره باز گردانی کنید ؟

در حالی که نمی توانید از لحاظ تکنیکی موی خود را مانند پیش از دکلره بازگردانید مگر اینکه موها رویش مجدد را شروع کنند.از شامپو ،نرم کننده و ماسک های مناسب مو دکلره استفاده کنید.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/dyz60e

توت و تأثیرات آن در رویش مو

چهارشنبه, ۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۴۷ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

رویش موی سر به خصوص بعد از ریزش دوره ای کار دشواری است و نیاز به شناخت و اجرای روش های موثر در درمان ریزش مو دارد.مطالعه ای که انجمن روانشناسی آمریکا انجام داده است، نشان می دهد تقریبا از هر ده نفر هفت نفر به طور مرتب با استرس چشمگیر و آثار جسمانی آن مواجه هستند.

رویش موی سر

که این استرس ها عواقبی از جمله سردرد،ریزش مو و ... به همراه دارد.در این مقاله می خواهیم بدانیم چگونه می توانیم از ریزش موهای خود جلوگیری کنیم؟آیا راهی برای بازگرداندن موهای سر وجود دارد؟ 

 

یکی از مشکلاتی که امروزه میلیون ها انسان در سراسر جهان با آن مواجه هستند ریزش موی سر است. بر اساس آمارها ریزش مو در مردان شدیدتر از زنان است.

حفظ زیبایی و سلامت موهای سر می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شود و در مقابل، ریزش موهای سر افسردگی و فاصله از سن بیولوژیک را به همراه دارد.

پژوهشگران اعتقاد دارند عوامل مختلفی باعث ریزش موهای سر می شود از جمله عوامل وراثتی، سن، نوع تغذیه، ابتلا به بیماری ها، مصرف برخی داروها، وسواس کندن موهای سر، فشارخون بالا، کلسترول بالا، بیماری آلوپسی آره آتا، استرس، مشکلات تیروئیدی و نیز ابتلا به دیابت که همگی می توانند حتی در سنین جوانی فرد را با ریزش موهای سر مواجه کنند.

کارشناسان به افرادی که با مشکل ریزش موهای سر مواجه هستند توصیه می کنند علاوه بر مشاوره با متخصص برای دریافت درمان های دارویی، حتماً در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنند و مواد غذایی سالم مصرف کنند.

با وجود مفید بودن انواع میوه ها برخی از آنها به صورت اختصاصی می توانند مانع از ریزش موهای سر و در آمدن مجدد مو در مناطق ریخته شده در سر شوند.

از جمله این میوه های درمانی می توان انواع توت ها شامل توت سیاه و توت فرنگی را نام برد.

در خانواده توت ها انواع مواد مغذی و معدنی برای حفظ سلامت بدن وجود دارد از جمله ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم، منیزیم و منگنز وجود دارد که هر یک از آنها برای حفظ سلامت فولیکول های مو و جلوگیری از ریزش آنها بسیار مفید است.

در توت فرنگی نیز انواع ویتامین ها از جمله ویتامین C ،K و E وجود دارد که باعث تسهیل دریافت مواد مغذی توسط مو و افزایش اکسیژن رسانی به ریشه تارهای مو و در نتیجه پرپشتی آنها می شود.

مصرف انواع توت ها و حتی توت فرنگی به انواع روش ها ممکن است از جمله مصرف به صورت خام، همراه با غلات صبحانه، به صورت منجمد، مربا یا حتی به صورت اسموتی میوه ای صورت گیرد.

افراد می توانند با مخلوط کردن انواع توت ها یک نوشیدنی فوق قدرتمند برای حفظ موهای سر خود درست کرده و در صورت مداومت در مصرف ایم معجون، شاهد کاهش چشمگیر ریزش موهای سر خود باشند.

علاوه بر مصرف مواد غذایی مغذی حاوی آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن مراقبت از موهای سر نیز می تواند مانع از ریزش آنها شود. برای مثال می توان به شستشو با شوینده های مناسب، پرهیز از رنگ کردن موهای سر به میزان زیاد به ویژه در خانم ها و نیز آبرسانی به موها اشاره کرد که همگی سهم بسزایی در حفظ موهای سر دارند.

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/z16346