آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

کاربردهای جوش شیرین و خواص این ماده شگفت انگیز

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

شاید برای خیلی از مردم این سوال مطرح باشد، که جوش شیرین چگونه درست می شود، مضرات آن چیست، کجاها استفاده می شود، آیا مفید هم هست یا نه،... ما در این بخش از مطالبی در مورد جوش شیرین را برای شما آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

خاصیت جوش شیرین

کاربرد و انواع استفاده آسان و تعجب آور از جوش شیرین:

1. جوش شیرین برای سفید کردن دندانها:

این قطعا معروف ترین نوع استفاده از جوش شیرین است که در بسیاری از خمیر دندان های تجاری نیز وجود دارد.جوش شیرین یک عامل پاک کننده موثر است، کمک می کند تا پلاک را از دندان ها حذف کند و باعث می شود که رنگ دندان ها روشن تر شوند. فقط یک مسواک مرطوب را در جوش شیرین بگذارید و دندان هایتان را به آرامی با آن یک دقیقه بشویید پس از آن با خمیر دندان معمولی خود مسواک کنید ، این کار را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید.

شما همچنین می توانید از خمیر دندان ساخته شده از جوش شیرین، آب لیمو تازه یا آب استفاده کنید تا دندان ها را مسواک کنید و به عنوان یک لایه بردار عمل می کند.

2.جوش شیرین به عنوان لایه بردار:

فرآیند برداشت سلول های مرده پوست، لایه برداری نام دارد و از آنجایی که جوش شیرین قلیایی است، پوست را نرم می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باکتری ها را نیز می کشد. یک مقدار کمی از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و پس از تمیز کردن صورت خود، به وسیله خمیر بدست آمده صورتتان را اسکراب کنید و با آب گرم بشورید. سپس آب سرد را بر روی صورت خود بریزید تا مطمئن شوید که منافذ پوست بسته شده اند.

همچنین می توانید از این خمیر برای تمام بدن خود استفاده کنید فقط چند قطره از روغنهای ضروری را برای رایحه اضافه کنید.

3. از بین بردن جوش های سرسیاه با جوش شیرین:

جوش های سرسیاه هنگامی که یک عامل مسدود کننده روی منافذ ایجاد شده و بیش از حد روغن (سبوم) تولید می شود. جوش شیرین مانند یک اسکراب کار می کند زیرا گرانول های خوبی دارد و می تواند جوش های سرسیاه را از بین ببرد. فقط یک قاشق چایخوری جوش شیرین و شکر را با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا خمیر شود و آن را در مناطق آسیب دیده بزنید و به آرامی برای مدت زمانی ماساژ دهید و بعد با آب گرم بشورید. همچنین می توانید با جوش شیرین و آب، یک خمیری بسازید و آنرا در ناحیه بینی خود با یک انگشت با حرکات دایره ای بمالید و سپس آبکشی کنید.

4.جوش شیرین برای آفتاب سوختگی و برنز کردن:

اشعه خورشید می تواند باعث آسیب جدی به پوست درخشان شما شود. جوش شیرین می تواند به طور کامل پوست را سریعا بهبود ببخشد ؛ برای این، فقط باید یک حمام جوش شیرین داشت، و یا آن را روی مناطق آسیب دیده زد و بعد شستشو داد.

5. تسکین نیش زدگی و گزیدگی با جوش شیرین :

یکی دیگر از استفاده های فوق العاده جوش شیرین در خارش و درد ناشی از نیش است. خمیری را با مخلوط کردن جوش شیرین و آب آماده کنید و آن را روی قسمت آسیب دیده بدن خود بمالید تا تورم را تسکین دهد.

6. جوش شیرین برای آکنه:

جوش شیرین روغن پوستی را آزاد می کند که یکی از دلایل اصلی آکنه است. همچنین قلیایی کمی دارد، بنابراین، کثیفی ها را به طور کامل حذف می کند جدا از این، ضد التهاب است و به کاهش درد و تورم ناشی از آکنه کمک می کند. برای حذف آکنه، ماسک جوش شیرین را در مناطق آسیب دیده اعمال کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا بماند و سپس بشورید.

7. جوش شیرین برای تراشیدن ریش:

اصلاح کردن ساده ترین راه برای از بین بردن موهای زائد است، اما گاهی اوقات ممکن است موجب بروز آسیب هایی شود. جوش شیرین موجب کشتن باکتری هایی می شود که باعث ایجاد عفونت هستند، که نه تنها عفونت را درمان می کند، بلکه پوست خشک و خارش دار را نیز پس از اصلاح بهبود می دهد. یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کنیدو یک تکه پنبه ای را در آن قرار دهید و روی ناحیه های آسیب دیده بگذارید. اجازه دهید چند دقیقه بماند و خشک شود و سپس با آب سرد شستشو دهید.

8. جوش شیرین برای مو:

موهای شما می تواند با گرد و غبار و روغن در طی زمان کثیف شوند. برای خلاص شدن از دست موهای نازک و تمیز کردن آنها، از جوش شیرین که عنصری طبیعی است استفاده کنید، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 فنجان آب را مخلوط کنید. خوب هم بزنید. مخلوط را از ریشه تا به نوک موها بزنید و بگذارید 2-3 دقیقه بماند سپس با آب گرم شستشو دهید.

9. جوش شیرین به عنوان شامپو خشک:

اگر پوست سرتان خیلی چرب است و زمانی برای شستن موها ندارید، می توانید به سادگی از جوش شیرین استفاده کنید و مصرف محصولات مضر حاوی مواد شیمیایی را کاهش دهید. مقدار کافی از جوش شیرین را روی سطح موهایتان بریزد تا کامل بپوشاند؛ سپس با برس یا شانه موهای خود را تا زمانی که تمام جوش شیرین ها بروند، شانه کنید.

10. جوش شیرین برای ناخن:

برای نرم کردن کوتیکول ها و ایجاد ناخن ها قوی تر و سفید تر، خمیری را با مخلوط کردن آب و جوش شیرین آماده کنید ؛ این مخلوط را روی یک مسواک کودک قرار دهید و ناخن ها و کوتیکول ها را با آن پاک کنید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

 

شورت لینک: https://yun.ir/05gi08

جای جوش و آکنه ، اسکار و خشکی پوست و مهم تر از همه لک صورت درمانی دارند کاملا طبیعی که به سادگی می توان ان را روی پوست صورت ماسک کرد. این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند ، اگر جای جوش و آکنه دارید به شما کمک می کند ظرف مدت یک هفته اسکارها را ناپدید کنید از همه بهتر اینکه این ماسک کم هزینه و در منزل تهیه می شود این کار را روزانه به مدت یک هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید ، راه و روش صحیح این درمان را در بخش پوست و موی خواهیم گفت.

ماسک آب پیاز

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک درمان لک صورت

  • پیاز قرمز
  • ماست و کشک
  • روغن اسطوخودوس و رزماری

روش تهیه ماسک زیبایی و درمان کننده لک پوست صورت

  • پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید ، سپس آب آن را خوب بگیرید
  • آب پیاز را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق از این آب را داخل ظرف دیگری ریخته و به آن ماست یا کشک اضافه
  • مواد را خوب با هم ترکیب کنید
  • اگر دوست دارید ترکیب خوش بویی داشته باشید به آن دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید و روی صورت بمالید.

طرز استفاده از ماسک ضد چین و چروک ، جای جوش و لک صورت

بهترین روش استفاده از این ماسک به این طریق است که 15 تا 20 دقیقه صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا مواد به خورد پوست برود.

اگر چشم هایتان به پیاز حساسیت دارند می توانید چشم ها را ببندید و بعد از 30 دقیقه صورت را با آب بشویید، برای جلوگیری از حساسیت چشم ها شما بهتر است اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند و ماساژ دادن را انجام ندهید.

این ماسک در درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در کوتاه مدت بسیار موثر است و همینطور روغن رزماری و اسطوخودوس برای پوست های خشک و افرادی که به بوی پیاز حساسیت دارند پیشنهاد می شود.

ماسک جادویی آب پیاز قرمز برای درمان لک صورت ، جای جوش و اسکار و ضد پیری

جای جوش و آکنه ، اسکار و خشکی پوست و مهم تر از همه لک صورت درمانی دارند کاملا طبیعی که به سادگی می توان ان را روی پوست صورت ماسک کرد. این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند ، اگر جای جوش و آکنه دارید به شما کمک می کند ظرف مدت یک هفته اسکارها را ناپدید کنید از همه بهتر اینکه این ماسک کم هزینه و در منزل تهیه می شود این کار را روزانه به مدت یک هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید ، راه و روش صحیح این درمان را در بخش پوست و موی خواهیم گفت.

ماسک های دیگر با آب پیاز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

برخلاف تصور عموم ، برای دستیابی به پوستی شاداب و درخشان نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست و شما می ‎توانید با استفاده از محصولات طبیعی مانند آب پیاز به نتیجه دلخواه خود برسید . در ادامه ی این قسمت از بخش سلامت پوست نمناک به ارائه ادامه ی معرفی ماسک مبتنی بر آب پیاز و فواید آن خواهیم پرداخت . 

1. ماسک آب پیاز و آرد نخود

مواد لازم :

  • ½ قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
  • 2 قاشق غذاخوری آرد نخود
  • ½ قاشق چای خوری شیر
  • اندکی جوز هندی
  • 2-3 قطره روغن گیاهی به دلخواه
  • 1 تکه پنبه 

طرز تهیه :

برای تهیه این ماسک تمامی مواد را درون ظرفی به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی با قوام مناسب حاصل شود و ماسک تهیه شده را بر روی پوست صورت خود مالیده و اجازه دهید به مدت 15 الی 20 دقیقه باقی بماند و کاملا خشک شود و سپس یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده و با ایجاد حرکات دایره ای بر روی پوستتان ، ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب شستشو دهید .

استفاده از این ماسک لایه بردار دو بار در هفته به شما در دستیابی به پوستی روشن و شفاف کمک خواهد کرد . 

2. ماسک آب پیاز و آب گوجه فرنگی

این ماسک باعث باز شدن منافذ پوست و جلوگیری از بروز آکنه خواهد شد .

 

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
  • ½ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی
  • ½ قاشق چای خوری روغن نیم
  • 1 تکه پنبه 

طرز تهیه :

تمام مواد را درون یک کاسه به خوبی مخلوط کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه، صورت خود را با آب شستشو دهید .

این ماسک را هفته ای 2 بار تهیه و مورد استفاده قرار دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید .

 

نکته :

در صورت داشتن حساسیت به آب گوجه فرنگی از استفاده از این ماسک صرف نظر کنید . بهتر است قبل از استفاده از این ماسک آن را بر روی قسمتی از بدن خود امتحان کنید تا از عدم وجود علائم حساسیت اطمینان حاصل کنید .

 

شورت لینک: https://b2n.ir/q50845

درمان خانگی برای کاهش منافذ باز

شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

1. جوش شیرین

جوش شیرین، به عنوان یک عامل ساینده عمل می کند که چربی و آلودگی بیش از حد پوست را از بین می برد ، برای این کار 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب آشامیدنی مخلوط کنید و بر روی صورت خود استعمال کنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید و آن را برای مدت 5 دقیقه روی صورت بگذارید و با آب سرد شستشو دهید.

2. ماسک جو دوسر

گوجه فرنگی یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ را کاهش می دهد و روغن اضافی را از پوست جدا می کنداز سوی دیگر، بلغور جو دوسر، یک نرم کننده پوست عالی است که، پوست را تمیز و مرطوب کرده و آرام می کند و از روغن بیش از حد نیز پاک می کند.ترکیبی از این دو، روی صورت بمالید و آن را بعد از 30 دقیقه بشویید

3. ماساژ میوه

میوه ها، نه تنها پوست شما را آبرسانی می کنند، بلکه شفافیت آن را نیز حفظ می کنند ؛ ماساژ صورت خود را با استفاده از خمیر چند میوه ،مانند؛ پاپایا، پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور، آناناس، هندوانه و غیره انجام دهید. این میوه ها ،منافذ کوچک پوست را کاهش می دهند و بافت مرده ی پوست را از بین می برد.

4. شیر خام

شیر خام را می توان به عنوان پاک کننده طبیعی برای پوست استفاده کرد ، ابتدا چهره خود را پاک کنید.با استفاده از یک پنبه ،آن را روی صورت بمالید و به آرامی روی صورت خود بمالید ؛ 15 دقیقه صبر کنید سپس با آب تازه و خنک شسته شود این درمان همچنین، منافذ بزرگ صورت را تمیز می کند.

5. کره و نمک

کمی کره را با نمک مخلوط کنید، یک خمیر تهیه میشود آن را روی حفره های باز قرار دهید ؛ این ترکیب را بمدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته.پس از آن، پوست را با آب سرد شستشو دهید ، این ماسک ،منافذ باز را پوشش می دهد و اندازه آن را کاهش می دهد.

6. شیر منیزیم

شیر منیزیم، اساسا، یک محلول هیدروکسید منیزیم است که به اثر ملین و آبرسان شناخته شده است. کمی از آن را برای 20 دقیقه روی صورت بگذارید ؛ ابتدا آن را با آب گرم بشویید و سپس بلافاصله با آب سرد شستشو دهید تا منافذ بسته شود.

7. ماست

با استفاده از یک لایه نازک ماست بر روی پوست، فقط 10 دقیقه بعد اثر آن را مشاهده می کنید. اگر پوست شما چرب باشد، یک مخلوط از 1 سفیده تخم مرغ (کاملا زده شده)، 2 قرص آسپرین (ریز خرد شدهو 1 قاشق چایخوری از ماست تهیه کنید و برای 15-20 دقیقه روی پوست خود بگذارید سپس از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

8. فندق 

فندق ،یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ باز را بدون خشک کردن پوست شما به حداقل می رساند ؛ این ترکیب ،روغن اضافی را از بین می برد و باکتری ها، آلودگیها و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. یک قاشق چای خوری فندق را روی صورت خود قرار دهید صبر کنید تا خشک شود سپس با آب بشویید.

9. کاد هندی

کاد هندی، مانع ظهور منافذ بزرگ و باز روی پوست می شود ؛ کایتچو را با شیر (برای پوست خشک) یا گلاب(برای پوست روغنی)، ترکیب کنید و پودرصندل را برای تهیه خمیر اضافه کنید.این خمیر را روی صورت خود بگذارید، و بمدت 12-15 دقیقه، و پس از آن، با آب سرد شستشو دهید.

10. بابونه

مخلوط مساوی نسبت به خمیر گوجه فرنگی و پودر بابونه درست نموده و روی پوست خود روی محل منافذ باز پخش کنید، خود به خود جذب پوست میشود ؛ سپس بشویید. 

 

11. آب نعناع 

ترکیبی از آب هندوانه و آب نعناع استفاده کنید.

12. صمغ درخت بلوط

صمغ درخت بلوط را تهیه کنید و کمی شیر برای تهیه یک خمیر اضافه کنید. پس از چند دقیقه بعد از ماندن آن روی پوست ، پوست خود را بشویید.

13. شنبلیله

مقدار یکسان مقادیر پودر شنبلیله، خمیر خیار و پودر زنجبیل را مخلوط کنید ، برای خلاص شدن از حفره های باز با روش طبیعی، این مخلوط را روی صورت خود استعمال کنید.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/z86895

به 10 دلیل مهم زینک بخورید

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

خواص قرص زینک و مکمل های روی برای سلامت بدن

قرص زینک دارای مزایای زیادی برای سلامتی است، این قرص برای حفظ تعادل ایمنی، کاهش التهاب، به عنوان یک آنتی اکسیدان، عملکرد شناختی و خیلی بیش تر مهم است. زینک یا همان روی یک ماده معدنی ضروری است که در تمام اندام ها، بافت ها و مایعات بدن یافت می شود، به عنوان دومین ماده ی معدنی فراوان در بدن پس از آهن، نقش مهمی در فرآیندهای بیولوژیکی دارد.

خواص زینک

برای فعالیت کاتالیزوریِ بیش از 300 آنزیم حاضر در سنتز و متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها، پروتئین ها، اسیدهای نوکلئیک و سایر مواد مغذی لازم است و همچنین نقش مهمی در تثبیت ساختارهای سلولی و ارگان ها، عملکرد ایمنی، بهبود زخم، تقسیم سلولی، رشد، لخته شدن خون، عملکرد تیروئید، بینایی، چشایی و بویایی نقش دارد. زینک علاوه بر داشتن چنین عملکردهای حیاتی و مهم، در بدن ذخیره نمی شود و باید از طریق رژیم غذایی دریافت شود.

منابع غذایی مناسب برای دریافت روی، عبارتند از:

گوشت قرمز، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، آجیل، حبوبات و غلات کامل؛ با این حال، روی بیش تر از گوشت و پروتئین حیوانی جذب می شود. سبزیجات منابع مناسبی نیستند زیرا حاوی فیتات می باشند، ترکیبی در گیاهان است که مانع جذب روی می شود. از آن جایی که این ماده نقشی حیاتی در سیستم ایمنی بدن دارد، کمبود آن به بروز بیماری های زیادی منجر می شود و بنابراین کمبود آن یکی از مهم ترین مسائل سلامت عمومی است. گروه هایی که در معرض خطر کمبود روی هستند، عبارتند از:افرادی که اختلالات گوارشی دارند، گیاهخواران، زنان باردار و شیرده، افراد الکلی و کسانی که به بیماری کم خونی داسی شکل مبتلا هستند.

مزایای استفاده از قرص ، مکمل های خوراکی و منابع طبیعی زینک :

1. تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت:

زینک یا همان روی برای رشد و عملکرد طبیعی بسیاری از سلول های ایمنی بدن، لازم و ضروری است. به علت نقش حیاتی که بر سیستم ایمنی بدن دارد، حتی کمبود خفیف آن، می تواند عملکرد ایمنی را مختل کند و خطر ابتلا به عفونت باکتریایی، ویروسی و انگلی را افزایش دهد. در بیماری های مرتبط با کمبود قدرت سیستم ایمنی بدن (به عنوان مثال، بیماری کم خونی داسی شکل، عفونت ویروس اچ آی وی (HIV)، سندرم داون و در افراد مسن) قرص زینک می تواند فعالیت سلول های کشنده ی طبیعی، تولید لنفوسیت و مقاومت در برابر عفونت را ترمیم کند.

مطالعات بر روی افراد مبتلا به HIV با میزان پایین روی در خون شان نشان می دهد که مصرف مکمل ها با کم شدن عفونت ها و کم شدن خطر نقص ایمنی بدن همراه است.

با این حال، مکمل باید با احتیاط مصرف شود، زیرا روی بیش از حد ممکن است علائم بیماری را بدتر کند. افراد مبتلا به آکرودرماتیت انتروپاتیک (یک اختلال ژنتیکی موثر روی جذب روی)، میزان بالای عفونت را تجربه می کنند. قرص زینک در دوزهای درمانی باعث بهبود کامل می شود.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف روی در نوزادان و کودکان در کشورهای در حال توسعه موجب کاهش مدت زمان، شدت و شیوع اسهال حاد و مزمن، عفونت های حاد دستگاه تنفسی و مالاریا می شود.

اثرات مشابهی نیز برای سایر بیماری های عفونی در انسان گزارش شده است از جمله شیگلوز، جذام، سل، لیشمانیاز، هپاتیت C و سرماخوردگی (با افزایش سیتوکین های Th1)

از طرف دیگر، میزان بیش از حد روی ممکن است سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. یک مطالعه روی مردان سالم نشان داد که دوز بالای روی باعث کاهش چندین عملکرد ایمنی، از جمله فعال سازی لنفوسیت ها، فاگوسیتوز و نوتروفیل ها می شود.

2. دارای نقش آنتی اکسیدانی :

مطالعه ای روی افراد مسن نشان داد، که قرص زینک می تواند باعث کاهش چربی خون شود. در یک مطالعه‎ی دیگر، مشخص شد که روی می‎تواند شکستگی DNA را در زنان کاهش دهد. شکستگی DNA معمولا به عنوان نشانگر پارامتری برای ارزیابی میزان آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو مورد استفاده قرار می‎گیرد.

قرص زینک همچنین رباینده‎های رادیکال سوپراکسید را در اسپرم مردان مبتلا به آستنوسپرمی (تحرک اسپرم ضعیف) به سطوح نرمال بازگرداند و علاوه بر این، از موش‎ها در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از تابش محافظت می کند.

قرص زینک همچنین اثربخشی مناسبی را در درمان بیماری ویلسون نشان می دهد، اختلالی که در اثر آن مس در بافت‎های بدن جمع می‎شود، باعث جلوگیری از مرگ سلولی پوست ناشی از استرس اکسیداتیو و سموم باکتریایی می شود.

3. کمک به کاهش و کنترل التهاب:

روی بسیاری از سیتوکین‎های التهابی را مهار می‎کند. مطالعاتی که روی افراد مسن صروت گرفته ‎اند (که اغلب دچار کمبود روی هستند) نشان می دهند که روی با کاهش سیتوکین‎ها و سایر نشانگرهای التهابی التهاب را کاهش می دهد، همچنین در رابطه با انواع اختلالات التهابی مانند سندرم روده‎ی تحریک‎پذیر، آکنه و آسم اثربخشی قابل ‎توجهی را نشان می دهد.

قرص زینک در یک موش پیر باعث کم شدن میزان افزایش در نشانگرهای التهاب مرتبط با سن شد.

4. برای مبارزه با آسم و آلرژی:

در واکنش به گرده ی علف، آلرژنی که یکی از علل عمده‎ ی بروز رینیت آلرژیک در بسیاری از نقاط جهان است، روی لنفوسیت‎های تنظیم ‎کننده را افزایش داد و باعث کاهش تکثیر سلول‎های تک هسته‎ای خون محیطی (PBMCs) جدا شده از افراد آلرژیک شد.

میزان کم روی در خون با علائم شدید آسم در کودکان مرتبط است. یک مطالعه نشان داد که قرص زینک باعث بهبود علائم (مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس) در کودکان مبتلا به آسم می شود.

این ماده می تواند التهاب و واکنش بیش از حد مجاری هوا را در مدل موش‎های مبتلا به التهاب آلرژیک و آسم کاهش بدهد. موش‎های حساس به آلرژن، روی می تواند مرگ سلول‎های اپیتلیال دستگاه تنفسی (با مهار کاسپاز 3) را مهار کند.

5. جلوگیری از رد پیوند:

بسیاری از مطالعات نشان می دهند که روی با تحریک لنفوسیت تی تنظیم‎ کننده می تواند واکنش‎های ایمنی ناخواسته را مهار کند. در مطالعه ای که بین مردان سالم انجام شد، نشان داد که روی قادر است میزان رد پیوند را کاهش دهد و در عین حال از بدن در برابر عفونت ناشی از سیستم ایمنی سرکوب‎ شده محافظت کند.

در مدل‎های آزمایشگاهی موش مبتلا به تصلب بافت چندگانه (ام‎اس) و آرتریت، روی توانست علائم این بیماری‎ها را با کاهش التهاب، سرکوب تکثیر لنفوسیت تی و افزایش لنفوسیت تی تنظیم ‎کننده بهبود بدهد. کشت لنفوسیت‎های مخلوط، روی لنفوسیت تی تنظیم ‎کننده را تحریک کرد و توسط کاهش سیتوکین‎های التهابی و تکثیر لنفوسیت‎های تی باعث کاهش رد پیوند شد.

به طور مشابه، روی با جلوگیری از مرگ بافت پیوند (با مهار کازپاز 3)، رد پیوند قلب را در مدل موش کاهش داد. در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، پس از استفاده از روی تغییرات مثبتی در تورم مفاصل، سفتی صبحگاهی و زمان پیاده‎ روی بعد مشاهده شد.

6. بهبود عملکرد شناختی و محافظت از نورون ها:

قرص زینک می تواند توانایی عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به کمبود روی که سکته ‎ی مغزی ایسکمی را تجربه کرده اند، بهبود بخشد. آزمایش دو سو کور که روی کودکان انجام شد، نشان داد که قرص زینک در مقایسه با گروه کنترل، به بهبود عملکرد مغز و اعصاب، به ویژه توجه و مهارت‎های منطقی کمک می کند.

یک آزمایش تصادفی نشان داد که قرص زینک در نوزادان و کودکان نوپا موجب افزایش فعالیت، رشد ذهنی و کیفیت حرکتی آن‎ها می شود. مصرف روی در بیماران مسن مبتلا به آلزایمر، با کاهش سطح مس خون، که می تواند برای مغز سمی باشد، از آن‎ها در برابر کاهش شناختی محافظت می کند.

بسیاری از مطالعات حیوانی نشان می دهند که روی در غلظت‎های متوسط، می ‎تواند از عصب‎ها محافظت کند و در عین حال به حفظ سطح نرمال یادگیری و حافظه کمک می کند.

در یک مدل موش مبتلا به بیماری آلزایمر، قرص زینک باعث کاهش عوامل آسیب ‎شناختی مرتبط با پیشرفت بیماری (یعنی بارهای آمیلوئید بتا و پروتئین تاو) و بهبود عملکرد میتوکندری و فاکتور نورون‎زایی مشتق‎ شده از مغز (BDNF) در هیپوکمپوس شد. مطالعه ‎ی دیگری نشان داد که قرص زینک باعث افزایش حافظه‎ی فضایی و حافظه در موش صحرایی می شود.

7. تسریع التیام زخم:

روی باعث بهبود زخم‎های پوستی در بیماران دیابتی شده است، همچنین کمبود آن، با تاخیر در روند بهبودی زخم مرتبط است. مطالعاتی که روی حیوانات و انسان‎ها انجام شده است، نشان می دهند که مصر روی پس از جراحی، می تواند بهبود سوختگی و سایر زخم‎ها را تسریع ببخشد.

اکسید روی هنگام استفاده ‎ی موضعی، روند التیام زخم‎های ناشی از بریدگی را در موش‎های صحرایی بهبود داد.

8. برای کمک به درمان اختلالات روانی:

یک مطالعه روی بیماران OCD نشان داد که اضافه کردن روی به درمان فلوکستین می تواند علائم را کاهش دهد. از آن‎جایی که روی می تواند آزادسازی و انتقال گلوتامات را مهار کند، می تواند علائم OCD را نیز بهبود ببخشد.

بر اساس یک مطالعه، قرص زینک در ترکیب با متیل فنیدیت (محرک CNS)، بیش فعالی و تکانشگری را در کودکان مبتلا به ADHD ( اختلال کم‎توجهی – بیش‎فعالی) کاهش داد.

مطالعه‎ای در مورد مردان اسکیزوفرنی نشان داد که روی در ترکیب با ریسپریدون علائم مرتبط با این اختلال را (به عنوان مثال پرخاشگری، توهم و هذیان) بهبود می‎بخشد. این اثر بخشی به خواص آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی روی مربوط است.

9. برای پیشگیری از بروز اوتیسم:

مطالعه ای نشان داد افرادی که به اوتیسم مبتلا هستند، در مقایسه با افراد نوروتیپیکال (غیر اوتیستیک) سطوح پایین‎تری از روی دارند. در این مطالعه، پس از امتحان کردن درمان روی و ویتامین 6B، شدت علائم اوتیسم (یعنی آگاهی، بیش‎فعالی، تمرکز و توجه، تماس چشمی، حساسیت به صدا، حساسیت به لمس و تشنج) کاهش یافت.

یکی از مهم ترین خواص زینک و روی در بدن مربوط به این قسمت از بخش سلامت نمناک می شود؛ مطالعات انجام شده نشان می‎دهند که درمان روی در دوران بارداری، مانع از بروز رفتارهای اوتیستی (مثلا مشکلات اجتماعی، رفتارهای تکرارشونده و انعطاف‎پذیری شناختی) در بچه‎ های موش شد که همین نشان می‎دهد رابطه‎ای میان کمبود آن و توسعه ‎ی اوتیسم وجود دارد. در یک مطالعه که به تازگی انجام شده ‎است، معلوم شد که روی سبب معکوس شدن تغییرات سلول‎های مغز در اوتیسم می‎شود. نویسنده ی این مطالعه می نویسد:

– “کار ما نشان می دهد که حتی سلول‎هایی که تغییرات ژنتیکی مرتبط با اوتیسم را حمل می‎کنند می توانند نسبت به روی واکنش نشان بدهند.”

10. کاهش سطح استرس و بهبود خلق و خو :

تاثیر قرص زینک در درمان اختلالات خلقی، مانند:افسردگی و اضطراب، به صورت بالینی و در مدل‎های حیوانی ثابت شده ‎است. روی همچنین باعث افزایش میزان فاکتور نورونزایی مشتق‎شده از مغز (BDNF) که در افراد افسرده کم است، می شود.

یک مطالعه نشان داد که مصرف روی با افزایش سطح کلی BDNF در افراد دارای اضافه وزن توانست خلق و خوی کلی را بهبود دهد.

 

شورت لینک: https://yun.ir/gik4je

 

4 فواید اثبات شده آووکادو در سلامتی

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۳۸ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

روغن آووکادو ( Avocado oil ):

خرید روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام روغن آووکادو .

 

12فواید اثبات شده آووکادو در سلامتی

آووکادو یک میوه نسبتاً بی نظیر است.

در حالی که بیشتر میوه ها عمدتا از کربوهیدرات تشکیل شده اند ، آووکادو سرشار از چربی های سالم است.

مطالعات متعدد نشان می دهد که دارای مزایای قدرتمند سلامتی است.

در اینجا 4 فواید آووکادو برای سلامتی آورده شده است که توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می شوند.

آووکادو میوه درخت آووکادو است که با نام علمی Persea americana شناخته می شود 

این میوه به دلیل ارزش غذایی بالا ، بسیار ارزشمند است و به دلیل طعم خوب و بافت غنی به غذاهای مختلف افزوده می شود. این ماده اصلی در گوآکامول است.

این روزها ، آووکادو به غذایی فوق العاده محبوب در میان افراد آگاه به سلامتی تبدیل شده است. اغلب از آن به عنوان یک ابرغذا یاد می شود که با توجه به خواص سلامتی آن جای تعجب ندارد.

انواع مختلفی از آووکادو وجود دارد که از لحاظ شکل و رنگ متفاوت هستند - از گلابی به گرد و سبز و سیاه. وزن آنها همچنین می تواند از 8 اونس (220 گرم) تا 3 پوند (1.4 کیلوگرم) باشد.

محبوب ترین نوع آووکادو Hass است.

این غالباً گلابی تمساح نامیده می شود ، که بسیار توصیفی است ، زیرا تمایل دارد گلابی شکل باشد و مانند تمساح دارای پوستی سبز و برجسته است.

گوشت سبز زرد داخل میوه خورده می شود ، اما پوست و دانه آن دور ریخته می شود.

آووکادو بسیار مقوی است و حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی از جمله 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف است.

در اینجا برخی از فراوانترین مواد مغذی در یک وعده 3.5 اونسی (100 گرمی) (3) وجود دارد:

ویتامین K: 26٪ مقدار روزانه (DV)
فولات: 20٪ DV
ویتامین C: 17٪ از DV
پتاسیم: 14٪ DV
ویتامین B5: 14٪ DV
ویتامین B6: 13٪ DV
ویتامین E: 10٪ DV
همچنین حاوی مقادیر کمی منیزیم ، منگنز ، مس ، آهن ، روی ، فسفر و ویتامین های A ، B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) و B3 (نیاسین) است.
این مقدار با 160 کالری ، 2 گرم پروتئین و 15 گرم چربی سالم همراه است. اگرچه حاوی 9 گرم کربوهیدرات است ، 7 مورد از آنها فیبر هستند ، بنابراین فقط 2 کربوهیدرات خالص وجود دارد و این یک غذای گیاهی کم کربوهیدرات است.

آووکادو فاقد کلسترول و سدیم است و از نظر چربی اشباع کم است. به همین دلیل مورد علاقه برخی از متخصصان قرار دارند که معتقدند این مواد مضر هستند ، اما موضوعی بحث شده است

2. آنها بیشتر از موز دارای پتاسیم هستند
پتاسیم ماده مغذی است که اکثر مردم به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند 

این ماده مغذی به حفظ شیب های الکتریکی در سلول های بدن شما کمک می کند و عملکردهای مختلف مختلفی را به شما ارائه می دهد.

آووکادو بسیار پتاسیم دارد. یک وعده 3.5 اونسی (100 گرمی) 14٪ مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) را بسته بندی می کند ، در حالی که در موز 10٪ ، که یک غذای معمولی با پتاسیم است ، 10٪ است.

چندین مطالعه نشان می دهد که مصرف زیاد پتاسیم با کاهش فشار خون مرتبط است ، که یک عامل اصلی خطر برای حملات قلبی ، سکته های مغزی و نارسایی کلیه است

3. آووکادو مملو از اسیدهای چرب اشباع نشده و سالم برای قلب است
آووکادو غذایی پرچرب است.

در حقیقت ، 77 درصد کالری موجود در آن از چربی است و این امر را به یکی از چربی ترین غذاهای گیاهی موجود تبدیل کرده است.

اما آنها فقط حاوی چربی نیستند. اکثر چربی های موجود در آووکادو اسید اولئیک است - یک اسید چرب اشباع نشده تک که جز component اصلی روغن زیتون نیز محسوب می شود و معتقد است که برخی از مزایای آن برای سلامتی مسئول است.

اسید اولئیک با کاهش التهاب همراه بوده و نشان داده است که تأثیرات مفیدی بر روی ژنهای مرتبط با سرطان دارد

چربی های موجود در آووکادو همچنین نسبت به اکسیداسیون ناشی از گرما مقاوم هستند و باعث می شوند روغن آووکادو یک انتخاب سالم و مطمئن برای پخت و پز باشد.

 

4. آووکادو با فیبر پر می شود
فیبر ماده مغذی دیگری است که آووکادو نسبتاً غنی از آن است.

این ماده گیاهی قابل هضم است که می تواند به کاهش وزن کمک کند ، جهش قند خون را کاهش دهد و به شدت با خطر کمتری از بسیاری از بیماری ها ارتباط دارد

اغلب بین فیبرهای محلول و غیر محلول تمایز قائل می شوند.

فیبر محلول برای تغذیه باکتریهای روده دوستانه در روده شناخته شده است ، که برای عملکرد مطلوب بدن بسیار مهم هستند

یک وعده آووکادو با 3.5 اونس (100 گرم) 7 گرم فیبر را تشکیل می دهد که 27٪ از RDA است.

حدود 25٪ فیبر موجود در آووکادو محلول است ، در حالی که 75٪ فیبر نامحلول است.

 
 

 منبع: دکاموند شیمی

 

 

چگونه پوستی جوان داشته باشیم؟

دوشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۵۸ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

بشر از دیرباز آرزو داشته است همچنان که پا به سن می‌گذارد، زیبایی و جوانی پوست خود را حفظ کند. سلول‌های پوست در جوانی پروتئینی به نام کلاژن تولید می‌کنند که سبب نرمی و حفظ استحکام بافت پوست و بازسازی دائمی آن می‌شود. اما با افزایش سن، رفته‌رفته تولید کلاژن کاهش می‌یابد و پوست آسیب‌پذیر می‌شود. این عامل و در کنار آن، داشتن سبک زندگی نادرست سبب تسریع روند پیری پوست می‌شود؛ به طوری که گاهی سن ظاهری افراد بیشتر از عددی که شناسنامه‌شان نشان می‌دهد به نظر می‌رسد. در این مقاله قصد داریم بگوییم که چگونه پوستی جوان داشته باشیم.

۱. شست‌وشوی شبانه

به گفته‌ی دکتر “Doris Day “، متخصص پوست در نیویورک سیتی، بسیار مهم است که شب، قبل از پوشیدن لباس خواب، صورت خود را با یک پاک‌کننده‌ی مناسب بشویید. باقی‌ماندن آلودگی، باکتری یا مواد آرایشی روی پوست، سبب بسته شدن منافذ آن می‌شود. اما اگر این آلودگی‌ها را با یک شوینده‌ی مناسب از سطح پوست خود پاک کنید، مواد محافظت‌کننده‌ای که توسط خود پوست ترشح می‌شود و به عمق آن نفود می‌کند باعث بهبود سلامت پوست می‌شود. صبح‌ها نیز پوست خود را تنها با آب ولرم بشویید. اما به یاد داشته باشید که بعد از سن چهل سالگی، به دلیل تغییرات هورمونی، پوست چربی کمتری تولید می‌کند؛ بنابراین شست‌وشوی بیش از حد ممکن است به خشکی، تغییر رنگ چهره و در نهایت ایجاد چین و چروک در پوست بینجامد.

۲. محافظت در مقابل آفتاب

اگر روزانه تنها به مدت ۱۰ دقیقه بدون ضد آفتاب مناسبی که پوست شما را از اشعه‌های UVA و UVB حفظ کند در مقابل آفتاب قرار بگیرید ظرف ۱۲ هفته چین و‌چروک‌ها و کک‌و مک‌ها مهمان پوست شما خواهند شد. اشعه‌های UVA می‌توانند با نفوذ به عمق پوست، به ساختار کلاژن، این کیمیای جوانیِ پوست آسیب برسانند. پس محافظت از پوست در مقابل خورشید بسیار ضروری است.

۳. مدیریت استرس

به گفته‌ی “Amy Wechsler”، متخصص پوست، روان‌شناس و نویسنده‌ی کتاب «ارتباط ذهن و زیبایی» استرس‌های روحی و عاطفی حتی گاهی سن افراد را پنج سال پیرتر از آنچه واقعا هستند نشان می‌دهد. اضطراب، میزان ترشح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد که باعث التهاب و شکستن کلاژن می‌شود و غالبا در کنار آن، پوست واکنش‌های هیستریک نظیر تورم یا قرمزی نشان می‌دهد و گاهی منجر به ظهور آکنه نیز می‌شود. برای سرکوب اثر این هورمون، مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان توصیه شده است. در هنگام بروز تنش، سعی کنید ۵ دقیقه نفس عمیق بکشید و از تکنیک‌های مدیتیشن استفاده کنید.

۴. مصرف آنتی‌اکسیدان

آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر تعدیل اثر زیان‌بار تنش‌های روحی بر پوست، در رفع اثر مخرب رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست می‌شوند نیز مؤثرند. در واقع رادیکال آزاد و سلول آسیب‌دیده‌ی پوست، دو روی یک سکه‌اند. واژه‌ی آزاد در عبارت «رادیکال آزاد» به این معناست که این مواد یک الکترون از دست داده‌اند و برای جبران آن خود را به سلول‌های سالم که هرکدام دو الکترون دارند رسانده و با دزدیدن یک الکترون از سلول، به ساختار آن آسیب می‌زنند. این پروسه باعث تولید آنزیمی می‌شود که کلاژن را می‌شکند. اما در این میان مصرف آنتی‌اکسیدان، سبب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد شده و دیگر هیچ‌یک از این اتفاقات ناگوار در بدن ما اتفاق نمی‌افتد. انواع توت، مرکبات، مارچوبه، چای سبز، اسفناج و برخی دیگر از سبزیجات برگ سبز، حاوی آنتی‌اکسیدان هستند. امروزه در برخی محصولات مراقبت پوست نیز آنتی‌اکسیدان وجود دارد که استفاده از آنها نیز می‌تواند مؤثر باشد.

۵. استفاده از کرم‌های حاوی‌ رتینوئید

رتینوئید از مشتقات ویتامین A است که در تسربع بازسازی سلول‌های پوستی و تولید کلاژن نقش دارد. به علاوه در از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای پوست نیز موثر است. برای افزایش مقاومت پوست در مقابل عوامل محرک و کمک به حفظ جوانی آن اگر هر سه شب یک‌بار به اندازه‌ی یک نخود از کرم رتینوئید را بر روی پوست صورت خود بمالید بعد از سه ماه تأثیر آن در بهبود چین‌و‌چروک‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

۶. افزایش مصرف ویتامین C

یافته‌های مطالعه‌ای که در ژورنال تغذیه در آمریکا منتشر شده‌ است نشان می‌دهد زنانی که در رژیم غذایی خود مقدار بیشتری از این ویتامین را مصرف کرده‌اند، نسبت به زنان هم‌سن‌و سال خود پوست جوان‌تری دارند و از دست چین‌و‌چروک‌ها بیشتر در امان بوده‌اند. زیرا ویتامین C در تشکیل کلاژن نقش مهمی ایفا می‌کند و بدون آن آمینواسیدها نمی‌توانند به یکدیگر متصل شوند و ساختار پروتئینی کلاژن را شکل دهند. فلفل قرمز، سبزیجات دارای برگ سبز مانند کلم بروکلی، جوانه‌ها، گوجه‌فرنگی، مرکبات و کیوی از جمله منابع غنی از ویتامین C هستند که مصرف روزانه‌ی آنها توصیه می‌شود. در کنار این خوراکی‌ها؛ استفاده از محصولات مراقبت پوست حاوی ویتامین C نیز توصیه می‌شود.

۷. مصرف امگا ۳

غذاهایی مثل تخم کتان، ماهی قزل‌آلا و بادام، حاوی این چربی مفید هستند. امگا ۳ نرمی و استحکام پوست شما را افزایش می‌دهد.

سعی کنید مصرف چربی‌های مشتق شده از منابع حیوانی را به دلیل افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن کاهش بدهید و روزانه بیشتر از ۱۷ گرم از آنها مصرف نکنید.

 

شورت لینک: https://yun.ir/9kq007

فواید استفاده از روغن آووکادو بر روی مو چیست؟

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

 

روغن آووکادو ( Avocado oil ):

روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام خرید روغن آووکادو .

 

آووکادو یک میوه خوشمزه است که به هر وعده غذایی یک مشت سالم اضافه می کند. محتوای چربی ، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و مواد معدنی نیز یک ماده عالی برای مو و پوست شما است . بیاموزید که چگونه موهای روغن آووکادو می توانند وز شدن موها را همزمان با رشد ، درخشش و موارد دیگر کمک کنند.

فواید روغن آووکادو

می توانید از آووکادو به عنوان میوه یا روغن موهای خود استفاده کنید. خود روغن غنی از:

  • آنتی اکسیدان ها
  • مواد معدنی
  • اسیدهای چرب ضروری
  • بیوتین
  • ویتامین های A ، B-5 و E

تغذیه سالم بهترین راه برای تقویت مو است. بیوتین ، ویتامین B-5 و ویتامین E همگی باعث سلامت مو می شوند. آووکادو بیشتری به رژیم خود اضافه کنید یا روغن پخت و پز خود را با روغن آووکادو عوض کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

نحوه استفاده از آووکادو برای رشد مو

مطالعات روی حیوانات حاکی از آن است  خرید روغن آووکادو به همراه نعنا فلفلی رشد مو را تقویت کنند. روغن آووکادو معمولاً به عنوان روغن حامل روغنهای اساسی استفاده می شود. برای درمان موی خانگی یک اونس روغن آووکادو را با سه تا شش قطره روغن نعناع فلفلی یا اسطوخودوس مخلوط کنید.

همچنین می توانید مقداری روغن آووکادو به اندازه نیکل را روی پوست سر خود ماساژ دهید. روغن آووکادو به تحریک جریان خون و از بین بردن فولیکول های مسدود شده کمک می کند. این اثرات ممکن است به مبارزه با ریزش مو کمک کند.

پوست شما به راحتی چربی را جذب می کند ، بنابراین نگران نباشید - این یک فیلم چرب روی پوست سر شما باقی نمی گذارد. اگر بیش از حد از روغن آووکادو روی موهای خود استفاده می کنید ، می توانید آن را کاملاً با شامپوی بدون مواد شیمیایی بشویید تا زمانی که احساس کنید روغن از بین رفته است

 

ماسک مو

می توانید ماسک های مو بر پایه آووکادو را در فروشگاه خریداری کرده و یا آن را در آشپزخانه خود درست کنید. برای درمان مو بدون پروتئین و غنی از پروتئین ، مواد زیر را با هم بزنید:

  • 1 آووکادو
  • 1 موز
  • 1 قاشق غذاخوری. روغن آووکادو
  • 1 قاشق غذاخوری. روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری. عسل

مواد جامد را در مخلوط کن مخلوط کنید تا از بافت غلیظ جلوگیری شود. روغن و عسل را بعد از آن اضافه کنید و ماسک را به موهای خود بمالید. بگذارید خمیر حداقل 20 دقیقه یا حداکثر سه ساعت آماده شود. بسته به علاقه خود ماسک آووکادو را با آب گرم یا شامپوی فاقد مواد شیمیایی بشویید.

 

آنچه شما نیاز دارید:

  • روغن آووکادو
  • روغن نارگیل بسیار بکر
  • حوله گرم
  • ظرف شیشه ای
  • ماهی تابه

مراحل:

  1. آب را در قابلمه سس بجوشانید.
  2. از قسمتهای مساوی روغن آووکادو و روغن نارگیل بسیار بکر (هر کدام 3 تا 5 قاشق غذاخوری بسته به طول موهایتان) استفاده کنید و آنها را در یک ظرف شیشه ای ترکیب کنید. برای تقویت بیشتر ، چند قطره از روغن ضروری مانند رزماری یا اسطوخودوس اضافه کنید.
  3. شیشه روغن را به مدت یک یا دو دقیقه در آب داغ قرار دهید.
  4. قبل از استفاده از موها ، دمای روغن را روی مچ دست خود آزمایش کنید.
  5. روغن را به آرامی به موهای شسته شده ماساژ دهید و آن را با حوله گرم تا 20 دقیقه بپیچید.
  6. درمان را با آب گرم بشویید.

آنچه تحقیق می گوید

تحقیقات محدودی در مورد مزایای استفاده از روغن آووکادو برای مو وجود دارد. اگرچه یک مرطوب کننده عالی است ، اما روغن آووکادو به اندازه یک درمان موضعی به اندازه زمانی که از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم استفاده می کنید مفید نیست. مو از سلولهای مرده ساخته شده است ، به همین دلیل حفظ سلامت کلی بهترین راه برای داشتن موهای سالم است.

 

منبع: دکاموند شیمی

آووکادو میوه غیر معمول است .

برخلاف بیشتر میوه ها ، غنی از چربی های سالم است و اغلب برای تولید روغن استفاده می شود .

در حالی که روغن آووکادو به اندازه روغن زیتون شناخته شده نیست ، اما به همان اندازه خوشمزه است.

خرید روغن آووکادو همچنین فواید بی شماری دارد که عمدتا مربوط به محتوای آنتی اکسیدان و چربی های سالم است .

در اینجا ۵ فواید روغن آووکادو بر اساس مدارک بهداشتی آورده شده است.

خرید روغن آووکادو _ دکاموند شیمی

1. غنی از اسید اولئیک ، یک چربی بسیار سالم
روغن آووکادو روغن طبیعی است که از تفاله آووکادو فشرده می شود.

تقریباً 70٪ روغن آووکادو از اسید اولئیک سالم قلب ، یک اسید چرب امگا 9 اشباع نشده تشکیل شده است .

این اسید چرب همچنین جز component اصلی روغن زیتون است و تا حدی مسئول مزایای آن برای سلامتی است

علاوه بر این ، حدود 12٪ روغن آووکادو چربی اشباع و حدود 13٪ چربی اشباع نشده است.

در حالی که روغن آووکادو نسبت امگا 6 به امگا 3 بالا دارد (13: 1) ، اما این مسئله نگران کننده نیست زیرا مقدار کل امگا 6 نسبتاً کم است.

نکته:
فراوان ترین اسید چرب موجود در روغن آووکادو ، اسید اولئیک است ، یک اسید چرب است که فواید بی شماری برای سلامتی فراهم می کند.

2. کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد
چندین مطالعه بر روی حیوانات فوایدی را برای سلامت قلب گزارش کرده اند.

در یک مطالعه خرگوش روغن آووکادو با روغن نارگیل ، زیتون و ذرت مقایسه شد. این مطالعه نشان داد که روغن آووکادو اثرات مفیدی بر سطح کلسترول خون دارد

علاوه بر این ، مشخص شد که روغن آووکادو و روغن زیتون در افزایش HDL ، کلسترول “خوب” موثر هستند.

در موش صحرایی ، روغن آووکادو ممکن است باعث کاهش تری گلیسیرید خون و سطح کلسترول LDL و همچنین کاهش فشار خون شود

نکته:
چند مطالعه بر روی حیوانات نشان می دهد که روغن آووکادو ممکن است برای سلامتی قلب از جمله کاهش فشار خون و سطح کلسترول خون مفید باشد.

 

رفع چین و چروک با روغن آووکادو _ دکاموند شیمی

3. سرشار از لوتئین ، یک آنتی اکسیدان است که فوایدی برای چشم دارد
روغن آووکادو منبع نسبتاً خوبی از لوتئین ، یک کاروتنوئید است که به طور طبیعی در چشم شما یافت می شود

این ماده به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که فوایدی برای سلامت چشم دارد

خوردن مقدار زیادی لوتئین ممکن است خطر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد ، بیماری های شایع چشم مربوط به سن

بدن شما لوتئین تولید نمی کند ، بنابراین باید آن را از رژیم غذایی خود تهیه کنید

نکته:
لوتئین یک کاروتنوئید است که در روغن آووکادو یافت می شود. این ماده مغذی سلامت چشم را بهبود می بخشد و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با سن را کاهش دهد.

4. جذب مواد مغذی مهم را تقویت می کند
برخی از مواد مغذی به منظور جذب بدن نیاز به چربی دارند.

از آن جمله آنتی اکسیدان های کاروتنوئید است که رنگدانه هایی است که در بسیاری از غذاهای گیاهی یافت می شود.

با این حال ، میوه ها و سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها معمولاً چربی کمی دارند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که افزودن روغن آووکادو به سالاد حاوی هویج ، کاهو رومین و اسفناج ، باعث افزایش جذب کاروتنوئیدها می شود

این افزایش در مقایسه با سالاد بدون چربی قابل توجه بود ، یا 4.3 به 17.4 برابر بود.

نکته:
دلیل خوبی وجود دارد که هنگام خوردن سبزیجات یک منبع چربی سالم مانند روغن آووکادو وجود دارد ، زیرا ممکن است جذب آنتی اکسیدان های کاروتنوئید را تا 17 برابر افزایش دهد.

 

5- ممکن است علائم آرتروز را کاهش دهد
آرتروز بیماری است که شامل التهاب دردناک مفاصل است. این بسیار رایج است و میلیون ها نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

آرتروز شایع ترین شکل آرتروز است. با تجزیه غضروف مفاصل همراه است.

مطالعات متعدد نشان داده است که عصاره هایی از آووکادو و روغن سویا ، به نام آووکادو / سویا غیر قابل تسخیر ، می توانند درد و سفتی مرتبط با آرتروز را کاهش دهند

به نظر می رسد این عصاره مخصوصاً برای افرادی که آرتروز مفصل ران و زانو دارند مفید است

نکته:
مطالعات متعدد گزارش کرده اند که ترکیبی از آووکادو و عصاره روغن سویا ممکن است علائم آرتروز را تسکین دهد.

برای خرید روغن آووکادو اصل بهتر است قبل از خرید با کارشناسان شرکت دکاموند شیمی به صورت رایگان مشاوره کنید و با برطرف شدن ابهامات با خیال راحت خرید کنید.

منبع : .medium.com

50 راز زیبایی زنان انگلیسی بدون آرایش

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۴۵ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

 

زیبایی زنان انگلیسی بدون آرایش

خانم های انگلیسی جزو دسته زنانی هستند که به صورت طبیعی پوست و موی زیبایی دارند. در این مقاله رازهای زیبایی پوست و مو زنان انگلیسی را به شما می گوییم.

زیبایی بدون آرایش

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه زیبا شوید، به توصیه ها و پیشنهادهای زیبایی خانم های انگلیسی در مورد چگونگی حفظ زیبایی طبیعی بدون آرایش، توجه کنید.

زیبایی بدون آرایش به روش انگلیسی ها

زیبا بودن و جذابیت یکی از خواسته های طبیعی هر انسانی است.کلا انسان ها میل به زیبا بودن دارند.اما وقتی راه های زیبا بودن و حفظ زیبایی به روش های طبیعی وجود داشته باشد نیازی به آرایش کردن و مواد شیمایی آرایشی نیست.چهره زیبا بدون آرایش امروزه آرایش جزء جدایی ناپذیرزندگی خانم ها شده است.

بنابراین به 50 مورد از بهترین نکات زیبایی توسط خانم های انگلیسی در مورد چگونگی حفظ زیبایی طبیعی بدون آرایش
توجه کنید.

1.قرار دادن خیار روی چشم ها برای بانشاط کردن آن ها.
2.قرار دادن خمیر دندان روی لکه ها

3.هر روز 2 لیتر آب بنوشید.

4.برای با طراوت کردن موها، آن ها را با پودر تالک برس بکشید.
5.برای داشتن پاهایی نرم، با جوراب های پر از مرطوب کننده بخوابید.
6.قرار دادن چای کیسه ای روی چشم های خسته

7.پاها را با نرم کننده مو اصلاح کنید.

8.نیشگون گرفتن گونه ها برای داشتن سرخی طبیعی

9.نوشیدن مقدار زیادی شیر

10.آب لیمو برای هایلایت موها

11.قرار دادن لاک ناخن در یخچال

12.قرار دادن خمیر دندان روی نیش حشرات

13.زدن وازلین به ابرو

14.مالیدن جوش شیرین روی دندان ها برای سفیدتر کردن آن ها

15.آبکشی نهایی موها با سرکه

16.زدن رژ لب  روی گونه در زمانیکه رژ گونه ندارید

17.پدیکور ماهی

18.روی برس مو، عطر اسپری کنید.
19.استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت

20.قرار دادن قاشق چای خوری سرد روی چشم ها برای کاهش ورم چشم

21.صورت تان را با آب گرم که به آن گیاهان تازه اضافه شده، بخور دهید.
22.به جای کوتاه کردن ناخن های شکسته شده، به آن چسب قطره ای بزنید.
23.قبل از استفاده از فرمژه، آن را گرم کنید.
24.استفاده از وازلین برای صاف کردن موهای وزدار

25.برای لایه برداری، به صابون تان شکر اضافه کنید.

 

شورت لینک: https://yun.ir/n68g3e

مراقبت های بعد از انجام لیزر فراکشنال

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۱۴ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

 

مراقبت های بعد از انجام لیزر فراکشنال

1 -بعد از انجام لیزر فراکشنال ممکن است تا مدتی کوتاه دچار سوزش محل لیزر شوید. استفاده از کیسه یخ کمک کننده است.

2 -معموال برای شما داروهای زیر نسخه می شود، آن ها را از داروخانه تهیه کنید:

a .سرم شستشو

b .پماد آنتی بیوتیکی موضعی

c .کرم ترمیم کننده

d .قرص آنتی هیستامین

e .در صورت لزوم داروی ضد تب خال )قرص آسیکلوویر

( f .ضد آفتاب )در صورتی که استفاده نمی کنید(.

3 -بعد از انجام لیزر و در کلینیک، بر روی محل لیزر از پمادهای ترمیم کننده استفاده شده است. چند ساعت بعد )در خانه( می توانید برای اولین بار محل لیزر را شستشو بدهید.

4 -برای شما سرم شستشو تجویز شده است، روزانه حداقل دو بار با سرم شستشو محل لیزر را بشوئید. اجازه بدهید سرم بر روی پوست شما جریان پیدا کند، از خیس کردن محل لیزر با پنبه خودداری کنید. به عبارت دیگر پنبه را با سرم خیس نکنید و روی محل لیزر نکشید! بجای این کار می توانید سر سرم را سوراخ کنید و آن را روی پوست خود بریزید یا با سرنگ و یا آبپاش این کار را انجام بدهید.

5 -بعد از شستشوی محل لیزر پماد آنتی بیوتیکی تجویز شده )موپیروسین یا اریترومایسین چشمی( را بر روی محل لیزر بمالید.

6 -چند دقیقه صبر کنید و بعد کرم ترمیم کننده (Avene Cream alfate Cic (را روی پماد آنتی بیوتیکی بر روی محل لیزر بمالید.

7 -در چند شب اول آنتی هیستامین )هیدروکسی زین 11 میلی گرم( مصرف کنید. اگر محل لیزر خارش داشت، می توانید بعد از مشاوره با کلینیک در طول روز نیز از این دارو استفاده کنید.

8 -حتما در طول روز از ضد آفتاب )ترجیحا بدون رنگ( استفاده کنید. بعد از لیزر پوست شما مستعد آسیب دیدن توسط اشعه ماورا بنفش نور آفتاب است. بنابراین برای پیشگیری از ایجاد لکه های تیره حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

9 -بسته به شدت لیزر انجام شده، پوست شما 2 تا 4 روز قرمز می ماند و بعد بتدریج نواحی تیره رنگی بصورت نقطه نقطه بر روی آن ظاهر می گردد که محل های ورود اشعه لیزر را نشان می دهد. این نقاط ریز و تیره بتدریج و در طول یک هفته می ریزند و پوست شفاف شما در زیر آنها پدیدار می شود. این نقاط را نکنید و اجازه بدهید خودشان بتدریج بریزند.

10 -یک هفته بعد از لیزر به کلینیک مربوطه مراجعه کنید تا از دستورات بعد با خبر شوید .

11 -در صورتی که در این مدت مشکلی برای شما بوجود آمد، حتما با کلینیک مربوطه تماس بگیرید

 

شورت لینک: https://yun.ir/wx02de