آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

روغن بادام چیست؟

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

واردات روغن بادام تلخ - دکاموند شیمی

روغن بادام تلخ ( Bitter almond oil ):

خرید روغن بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.

تفاوت بین روغن بادام و روغن بادام شیرین در این است که روغن بادام اصطلاحی کلی برای انواع روغن های تهیه شده از بادام از هر دو نوع تلخ و شیرین است. روغن بادام شیرین ، از سوی دیگر نوعی روغن بادام است که فقط از بادام شیرین تهیه می شود.

با این حال ، اصطلاح "روغن بادام" اغلب برای اشاره به روغن بادام شیرین استفاده می شود که محبوب ترین و متنوع ترین نوع است. متداول است که روغن بادام در دستور غذا و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. مهم است که به خاطر داشته باشید که "روغن بادام" اغلب به روغن بادام شیرین اشاره نمی کند.

در حقیقت ، بسیاری حتی از این واقعیت غافلند که روغن بادام در واقع شامل انواع تلخ نیز می شود که به دلیل سمیت استفاده محدودی دارد. درک تفاوت بین این دو و جلوگیری از اشتباه یکی با دیگری بسیار مهم است.

روغن بادام چیست؟

روغن بادام عصاره ای از دانه های خوراکی - بادام - درخت Prunus dulcis است. این درخت از جنوب غربی آسیا و خاورمیانه سرچشمه می گیرد و تا رود سند سند پاکستان می رسد. با وجود اینکه به عنوان یک مغز گردو در نظر گرفته می شود ، اما بادام در واقع یک ماده خشک است. این دانه ای است که در پوسته ای قرار دارد و لایه ای از گوشت آن را احاطه کرده است. مردم آن را کامل می خورند ، آرد می کنند ، آن را به عنوان شیر غیر لبنی می گیرند و حتی از روغن آن استفاده می کنند. صنایع غذایی و آرایشی نیز از بادام و روغن بادام استفاده می کنند.

روغن بادام ، استخراج شده از بادام ، فواید زیادی برای سلامتی دارد. این جزء مهمی است که در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. حتی دارای خواص دارویی است که آن را به روغن محبوب در آیورودا - زمینه داروهای جایگزین - تبدیل کرده است. چندین استفاده غیر متعارف از روغن بادام نیز وجود دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده ، روغن بادام می تواند یک منبع سوخت زیستی تجدید پذیر و جایگزین باشد. شواهد نشان می دهد که می تواند از دیابت و سرطان نیز جلوگیری کند. علاوه بر این ، برای حیوانات خانگی نیز مفید است.

روغن بادام به دلیل تنوع زیاد شناخته شده است. این جزء مهمی در محصولات مراقبت از پوست و مو است. همچنین در آروماتراپی کاربرد عمده ای دارد. برای آشنایی بیشتر با روغن بادام ، انواع آن ، نحوه تهیه و فواید و کاربردهای فراوان آن ، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

انواع روغن بادام
بادام سرشار از چربی است و بنابراین منبع خوبی از روغن است. دو نوع بادام وجود دارد: بادام شیرین (رایج ترین شکل مصرف شده) و بادام تلخ.

روغن بادام شیرین:
این روغن از بادام شیرین تولید شده توسط درخت - prunus dulcis، var استخراج می شود. آمیگدالوس گلهای این درخت عمدتا سفید هستند و تا حدودی تنها مشخصه ای است که تفاوت را با درخت بادام تلخ نشان می دهد. روغن بادام شیرین معمولاً در داروهای خانگی و لوازم آرایشی استفاده می شود.

بادام شیرین مغذی ، خوراکی و قابل مصرف با شیر و مواد غذایی است. آنها فواید بیشماری برای سلامتی و همچنین پوست و مو دارند. آنها همچنین حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 6 هستند که اجزای مهم لوازم آرایشی هستند.

همانطور که منبع آن است ، روغن بادام شیرین نیز خوراکی است و برای سلامتی ، پوست و مو مفید است. این یک حامل یا روغن پایه است که از قسمت چرب گیاه بادام ، یعنی مغزها ، مغزها و دانه ها تهیه می شود. روغن بادام شیرین به اندازه روغن اسانس تبخیر یا پخش نمی شود و هنگام رقیق کردن اسانس ها مفید است.

روغن بادام تلخ:
روغن بادام تلخ از بادام تلخ تولید شده توسط درخت استخراج می شود - prunus dulcis، var. آمارا گلهای این درخت معمولاً صورتی است. بادام تلخ نسبتاً کوتاهتر و پهن تر از بادام شیرین است. حتی اگر به درستی پردازش نشوند ، ممکن است سمی باشند. علاوه بر این ، بادام تلخ فقط حدود 50 درصد روغن حامل/ثابت موجود در بادام شیرین را شامل می شود.

روغن بادام تلخ یک روغن ضروری است که بسیار قوی است و همیشه در مقادیر کم استفاده می شود. به راحتی تبخیر می شود و دارای عطر غلیظ است. همچنین این روغن برای مراقبت از پوست مناسب نیست.

روغن بادام تلخ دارای گلیکوزید آمیگدالین است که مواد شیمیایی بسیار سمی مانند اسید پروسیک و بنزالدهید را آزاد می کند. هر دوی این مواد شیمیایی نه برای مصرف مناسب هستند و نه برای استفاده مستقیم. با این حال ، روغن بادام تلخ در داروهای ضد سرطان ، ضد باکتری و رایحه آن در رایحه درمانی استفاده می شود.

چگونه روغن بادام شیرین و تلخ را تشخیص دهیم؟
یک تفاوت عمده در روغن بادام تلخ و شیرین وجود دارد - روغن بادام تلخ یک روغن ضروری است در حالی که روغن بادام شیرین یک روغن ثابت است. آنها کاربردهای متفاوتی دارند و طبیعت شیمیایی آنها نیز متفاوت است.

می توان بین دو نوع روغن تمایز قائل شد. روغن بادام شیرین در بطری های پلاستیکی بزرگ با حجم حداقل 60 میلی لیتر (2 اونس) موجود است ، این روغن قوی نیست و بنابراین ، برای اهداف متعددی استفاده می شود ، به عنوان مثال ، به عنوان سس سالاد ، به عنوان یک محصول مراقبت از پوست و غیره. در مورد روغن بادام تلخ ، آن را در پلاستیک می خورد و در معرض نور فوراً تبخیر می شود. بنابراین ، این روغن در بطری شیشه ای تیره 10 میلی لیتری (0.35 اونس) عرضه می شود.

روغن بادام بکر ، تصفیه شده ، تصفیه نشده
برای استخراج روغن ، منبع گیاهی نیاز به پردازش مکانیکی یا شیمیایی و حرارت دارد. این تفاوت در روش های استخراج ، روغن را از نظر کیفیت برتر یا پست تر می کند و مرز را مانند بکر ، تصفیه شده ، ارگانیک و غیره ایجاد می کند. درست مانند روغن های دیگر ، روغن بادام از استخراج حلال یا از سیستم پرس استفاده می شود.

روغن بادام تصفیه شده
در استخراج حلال از محصولات شیمیایی و دمای بالا استفاده می شود. این روش بالاترین عملکرد صنعتی را ارائه می دهد. با این حال ، به دلیل وجود طعم های نامطلوب و غیرفعال کردن ویتامین ها و مواد فعال موجود در روغن خام ، کیفیت روغن را کاهش می دهد.

روغن استخراج شده از این روش روغن بادام تصفیه شده است. همچنین می توانید روغن بادام تصفیه شده را از روش پرس تهیه کنید ، اما سپس از طریق تقطیر یا فیلتراسیون تصفیه می شود. روغنی که تصفیه شده است طعم و بوی طبیعی خود را از دست می دهد.

روغن بادام بکر
در مورد روغن بادام بکر ، این روغن از روش های فشار دادن به دست می آید. رایج ترین روش استخراج برای به دست آوردن روغن بادام بکر ، سیستم پرس سرد است. این روغن بادام تصفیه نشده است و همچنین به عنوان "باکره" یا "باکره فوق العاده" شناخته می شود. این اصطلاحات نشان دهنده درجه بندی روغن طبق استانداردهای صنعت است. روغن فوق بکر دارای بالاترین درجه است و باید دارای چندین پارامتر شیمیایی و استانداردهای حسی باشد. تولیدکننده فقط زمانی می تواند محصول خود را با عنوان "باکره" یا "فوق بکر" برچسب گذاری کند که کل فرآیند استخراج تا بسته بندی را ثبت کرده باشد.

روغن بادام ارگانیک
یک اصطلاح دیگر وجود دارد که ممکن است در سوپرمارکت با آن روبرو شوید. این روغن بادام ارگانیک است و به این دلیل نامگذاری شده است که سازنده آن گواهینامه را از یک مقام دریافت کرده است. گواهینامه ثابت می کند که منبع گیاهی اسپری نشده و محصول نهایی در معرض هیچ واکنش شیمیایی قرار نگرفته است.

 

 

لینک منیع: دکاموند شیمی

 

  • Britannica briti

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی