آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

خواص روغن هسته انگور برای مژه و ابرو

دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۴۸ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

فروش روغن هسته انگور - دکاموند شیمی

روغن هسته انگور (Grapeseed Oil) :

خرید روغن هسته انگور همراه با دانه و حتی برگ ها و شیره ی آن از روزگاران قدیم، از درمان های سنتی محسوب می شد. امروزه روغن هسته انگور ارزش زیادی دارد و برای درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می شود. از این روغن هم در پخت و پز و سالاد و هم در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و لوسیون ها بصورت موضعی استفاده می شود. در ادامه ی این مقاله با خواص پرکاربرد آن آشنا می شویم.

عوارض جانبی احتمالی روغن هسته انگور :

هسته ی انگور در اغلب افراد حساسیت یا مشکلی ایجاد نمی کند. اما در برخی افراد ممکن است مشکلات زیر ظاهر شود:

  • اسهال و استفراغ و درد شکم
  • خشکی دهان
  • گلو درد، سرفه
  • سرگیجه و سردرد
  • درد ماهیچه ها
  • خارش پوست سر

روغن هسته انگور چیست؟

این روغن از هسته انگور به دست می آید و حاوی ویتامینE، ویتامین c ، فلاوونوئیدها، لینولئیک اسید و ترکیباتی که پروسیانیدین نامیده می شوند (نظیرتانن‌ها ،پروآنتوسیانیدین )می باشد.استفاده از این روغن در زیبایی پوست و مو وتهیه لوازم آرایشی و ساخت انواع محصولات زیبایی کاربرد فراوانی دارد.

 روغن هسته انگور چه خواصی دارد؟

ماده مغذی موجود در این روغن  به رشد مو کمک می کند.استفاده از روغن هسته انگور سبب تقویت  ریشه مو شده  و با شوره سر مقابله می کند.مصرف این روغن در کاهش سیاهی دور چشم مفید بوده و به علت داشتن سطح بالایی از   آنتی اکسیدان ها روند پیری پوست را کاهش می دهد.

اثرات روغن هسته انگور بر روی موها

روغن هسته انگور حاوی ویتامین E آنتی اکسیدانی که به ایجاد بافت‌ ها کمک می‌کند و اسید لینولئیک می باشد اسید لینولئیک اسید چربی است که برای رشد پوست و مو موثر است. روغن هسته انگور برای نرم و مرطوب کردن موهای خشک ایده آل است چون از روغن نارگیل و زیتون سبک تر بوده و بدون بو می باشد .روغن هسته انگور به حفظ رطوبت مو و جلوگیری از وز شدن، موخوره و شکنندگی مو  ورفع شوره سر کمک می‌کند. این روغن را به مو های خود بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی موها بماند سپس موها را با آب سرد آب بکشید تا نرم و مرطوب شوند.
اگر موهایتان خشک یا ضعیف شده است، درمان آن با روغن هسته انگور برای بازیابی درخشندگی و مقاومت آن نتیجه بخش است. موهای خود را با روغن هسته انگور که کمی‌حرارت داده اید بپوشانید و ماساژ دهید. در طی شب با حوله ای روی موها را بپوشانید و صبح موهایتان را بشویید تا موهایی درخشان داشته باشید.

اثرات روغن هسته انگور بر روی مژه ها

برای پر پشتی مژه ها از روغن هسته انگور  استفاده کنید. استفاده از روغن هسته انگور در بلند شدن مژه ها و مرطوب نمودن آن ها موثر می باشد.

اثرات روغن هسته انگور بر روی ریزش ابرو

 تقویت ابرو با روغن هسته انگور

هسته انگور منبع سرشاری از اسیدهای چرب غیر اشباع است. اخیراً به علت خواص زیاد هسته ی انگور از آن در درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو استفاده می شود. روغن هسته ی انگور حاوی آنتی اکسیدان بسیار زیاد است که حتی از ویتامین ث نیز بیشتر است.

روغن دانه انگور برای تقویت ابرو به کار می رود و با ماساژ دادن آن بر روی ابرو سبب می شود تا پیاز مو تقویت شده و مجدداً فعال شود که نتیجه ی آن رشد مجدد موهایی است که ریزش داشته اند.

خواص روغن هسته انگور

انگور، میوه‌ای با نام علمی vinifera است. از این میوه حدودا ۶۰۰ گونه در کل دنیا وجود دارد. برخی انگورها هسته دارند و برخی از آن‌ها بدون هسته هستند. این میوه رنگ‌های مختلفی از جمله: سبز، سیاه و سرخ دارد و درخت آن با نام درخت مو شناخته می‌شود. این میوه را به صورت‌های مختلفی استفاده می‌کنند. انگور تازه، انگور خشک یا کشمش، آب انگور، هسته انگور، سرکه و روغن هسته انگور، موارد استفاده ازاین میوه به شمار می‌رود. کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان انگور در دنیا است و در شهر ملایر بیشترین انگور کشت می‌شود. انگور یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های دنیا است و به دلیل تنوع بالای این میوه، محبوبیت خاصی بین مردم دارد. روغن هسته انگور اصل یکی از فراورده‌های پرفروش این میوه است.

این میوه در آب و هوای معتدل رشد می‌کند. انگور سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. خواص انگور از بروز سرطان و بیماری‌های خطرناک جلوگیری می‌کند. انگور میوه‌ای مفید برای سلامتی شما است و منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

 

این میوه خاصیت بی‌نظیری برای درمان پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی، تنفسی و سردردهای میگرنی دارد. انگور مانع ایجاد یبوست در بدن شده و با تأمین قند مورد نیاز بدن، از بروز خستگی جلوگیری می‌کند. خواص انگور به افزایش ادرار کمک کرده و باعث دفع سموم بدن می‌شود. مصرف این میوه به تقویت دستگاه ایمنی بدن شما کمک کرده و از بروز بیماری‌های چشمی مثل آب مروارید جلوگیری می‌کند. همان‌طور که گفتیم، از دانه این میوه روغن تهیه می‌کنند. این روغن سبب جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌شود و نقش مهمی در بهبود سلامتی بدن دارد. روغن هسته انگور اصل از انواع روغن‌های گیاهی است که تأثیر به‌سزایی در افزایش زیبایی و درمان مشکلات پوستی شما دارد. این روغن مصارف خوراکی دارد و برای پخت و پز هم استفاده می‌شود. در این مقاله هر آنچه که لازم است درباره این روغن پر خاصیت بدانید را بیان می‌کنیم تا با خیال راحت ازخرید روغن هسته انگور ، لذت ببرید.

خلاصه

انگور میوه‌ای بهشتی است! این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. خواص آن از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. یکی از فرآورده‌های آن روغن هسته انگور اصل است. این روغن برای حفظ سلامتی شما بسیار مفید است.

فواید روغن هسته انگور اصل

روغن هسته انگور اصل را به صورت موضعی و خوراکی استفاده می‌کنند. بهترین نوع این روغن از طریق پرس سرد تولید می‌شود. در حالی که هسته انگور را تحت فشار زیاد در دمای پایین قرار می‌دهند و روغن هسته انگور اصل تولید می‌کنند.

روغن هسته انگور اصل ، درمانی برای بسیاری از بیماری‌ها است. این روغن مقادیر بالای اسید چرب اشباع نشده را شامل می‌شود. این اسیدها برای سلامتی بدن مهم هستند و دلیل آن عدم توانایی بدن در تولید آن‌ها است. اسیدهای چرب در بدن موجب سوختن چربی‌ها می‌شوند و از تجمع چربی‌های مضر جلوگیری می‌کنند. اسیدهای چرب به محافظت از بدن در برای اشعه‌های مضر کمک می‌کنند و یکی از مهم‌ترین اثرات آن محافظت از قلب و کمک به عملکرد بهتر آن است.

خلاصه

روغن هسته انگور اصل ، تحت فشار شدید و سرما، تولید می‌شود. این روغن، به صورت موضعی و خوراکی مصرف می‌شود. روغن هسته انگور اصل ، سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است که از تجمع چربی در بافت‌ها جلوگیری می‌کنند.

یکی از فواید روغن هسته انگور اصل ، تأمین اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ مورد نیاز بدن است. کمبود این اسیدهای چرب، سبب سقط جنین در خانم‌های باردار و بیماری‌های مربوط به کلیه، می‌شود. در این شرایط، کلسترول در بدن انباشته می‌شود و بدن توانایی دفع یا سوزاندن آن را ندارد. در دیگر موارد، کمبود اسیدهای چرب موجب ریزش مو، جذب امواج خطرناک و کاهش رطوبت چشم و دهان می‌شود. اگر این کمبود شدت پیدا کند، می‌تواند سرطان را هم به وجود بیاورد.

روغن هسته انگور اصل می‌تواند سطح چربی‌های بدن را به تعادل برساند و بهتر است در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. این روغن از ابتلا به بیماری‌های مربوط به قلب جلوگیری می‌کند و باید به میزان کافی به بدن شما برسد؛ چون مصرف بیش از اندازه آن سبب آسیب رسیدن به بدن می‌شود. از فواید چربی‌های غیر اشباع می‌توان به بهبود زخم و بسته شدن سریع‌تر آن اشاره کرد. روغن هسته انگور علاوه بر چربی‌های مفید، حاوی ویتامین E هم هست و این ترکیب، خواص آن برای درمان زخم‌ها را بیشتر می‌کند. مصرف به اندازه چربی‌های غیر اشباع و روغن هسته انگور اصل ، سبب کاهش وزن هم می‌شود.

خلاصه

کمبود اسیدهای چرب می‌تواند مشکلات زیادی برای بدن به وجود بیاورد. یکی از آن‌ها احتمال سقط جنین در خانم‌های باردار است. روغن دانه انار سبب بهبود عملکرد قلب می‌شود و سطح چربی بدن را تنظیم می‌کند. فواید این روغن باعث لاغری می‌شود.

 

لینک منبع: دکامند شیمی

  • Britannica briti

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی