آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

از ابتدای آغاز درخت کاج

چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

فروش روغن کاج - دکاموند شیمی

روغن کاج (Pine Oil)

خرید روغن درخت کاج یادآور روزهای برفی برای همه ماست. زمانی که دانه های برف روی برگ های سوزنی شکل این درخت می نشیند زیبایی روز برفی را دوچندان می کند. اما درخت کاج فقط برای زیبایی نیست. از تقطیر برگ های سوزنی و خوش عطر این درخت به روغنی می رسیم که آن را روغن کاج نامیده ایم. امروز در مجموعه دکاموند شیمی با شما هستیم تا روغن این درخت خاطره انگیز و زیبا را با هم بررسی کنیم. قطعا این درخت کاربردهای فراوانی جز عکس گرفتن در کنارش دارد! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

روغن کاج ، اسانس متشکل از مایع کهربا بی رنگ و روشن با بوی مشخص از درختان کاج ، یا روغن مصنوعی مشابه عطر و خواص دیگر. روغن کاج به عنوان حلال صمغ ، رزین و سایر مواد استفاده می شود. این ماده دارای خاصیت میکروب کشی است و از نظر پزشکی به عنوان ترکیب اصلی ضدعفونی کننده های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در بوها ، حشره کش ها ، مواد شوینده ، مواد مرطوب کننده و امولسیون کننده ، آماده سازی موم و عوامل ضد کف و در شستشوی نساجی و فرآیند شناور برای تصفیه سنگ معدن سرب و روی استفاده می شود.
چوب خیس خورده درخت کاج ، عمدتا Pinus palustris بلکه برخی دیگر از گونه های خانواده Pinaceae ، تحت تقطیر بخار ، استخراج حلال و سپس تقطیر با بخار یا تقطیر مخرب برای به دست آوردن روغن کاج ، که در دمای 200 درجه جوش می آید ، قرار می گیرد- 220 درجه سانتی گراد (390 درجه -430 درجه فارنهایت).
انواع روغن های کاج مشابه با تقطیر مخروط ها و سوزن های گونه های مختلف کاج یا استخراج از کنده ها با استفاده از حلال ها و بخار بدست می آید. روغن مصنوعی کاج با تبدیل هیدروکربنهای ترپن به الکلهای ترپن تولید می شود.

کاج ، (جنس Pinus) ، تیره ای از حدود 120 گونه مخروطی همیشه سبز از خانواده کاج (Pinaceae) ، در سراسر جهان پراکنده است ، اما بومی در درجه اول مناطق معتدل شمالی است. ارزش اقتصادی اصلی کاج ها در صنایع ساختمانی و محصولات کاغذی است ، اما آنها همچنین منبع سقز ، رزین ، روغن ها و تارهای چوبی هستند. دانه های کاج خوراکی ، که به صورت آجیل کاج ، پیون یا پینیون به فروش می رسند ، توسط چندین گونه تولید می شوند. بسیاری از کاج ها به عنوان گیاهان زینتی کاشته می شوند ، از جمله کاج های سیاه ، سفید ، هیمالیا و سنگ ، و برخی از آنها در پروژه های جنگلکاری یا برای بادشکن ها کاشته می شوند. روغن برگ کاج که از نظر دارویی استفاده می شود ، محصول تقطیر برگ ها است. زغال سنگ ، چراغ سیاه و گازهای سوختی محصولات فرعی تقطیر هستند.

کاج ها چوب نرم هستند ، اما از نظر تجاری ممکن است به عنوان کاج نرم یا کاج سخت تعیین شوند. کاج های نرم مانند کاج های سفید ، شکر و پیون دارای چوب نسبتاً نرم ، سوزن در بسته های پنج تایی (کمتر معمول ، یک تا چهار) ، مخروط های ساقه دار با فلس های فاقد خار ، و رزین کمی هستند. چوب آنها دانه ای نزدیک است ، با چوب نازک و تقریباً سفید شیره. غلاف های خوشه های برگ ، برگریز هستند و برگها دارای یک بسته نرم افزاری فیبروواسکولار هستند. کاج های سفت مانند کاج های اسکاچ ، کورسیک و لوبلی دارای چوب نسبتاً سخت ، سوزن های دسته ای دو یا سه تایی (به ندرت پنج تا هشت عدد) ، فلس مخروطی با خاردار و مقدار زیادی رزین هستند. چوب آنها دانه درشت و معمولاً تیره رنگ است ، با چوب کم رنگ و غالباً ضخیم. غلاف خوشه های برگ پایدار است و برگها دارای دو دسته فیبروواسکولار هستند.
درختان کاج جوان معمولاً مخروطی شکل هستند و شاخه هایی از شاخه های افقی دارند. درختان مسن ممکن است دارای تاج های گرد ، صاف یا پهن باشند. بیشتر گونه ها دارای پوست خشن و شیار دار ضخیم هستند. کاج ها دارای دو نوع شاخه ، شاخه های بلند و شاخه های کوتاه و سه نوع برگ اولیه ، مقیاس و بالغ هستند. گیاهان نهال دارای برگهای اولیه به شکل مارپیچی هستند که به صورت مارپیچی چیده شده اند. برگهای مقیاس مثلثی ، همچنین به شکل نیزه ، روی شاخه های بلند درختان مسن دیده می شوند. شاخه های بلند و کوتاه در زیر بغل برگهای مقیاس برگریز ایجاد می شود. برگهای بالغ فتوسنتزی سوزنی ، با دو یا چند کانال رزینی ، در نوک هر ساقه کوتاه در قالبهای (دسته ای) دو تا پنج (به ندرت ، تا هشت یا منفرد) منتقل می شوند. آنها 2 تا 17 سال روی درخت می مانند.

 

 

لینک منبع: دکاموند شیمی

  • Britannica briti

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی