آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

درمان خانگی برای کاهش منافذ باز

شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

1. جوش شیرین

جوش شیرین، به عنوان یک عامل ساینده عمل می کند که چربی و آلودگی بیش از حد پوست را از بین می برد ، برای این کار 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را در آب آشامیدنی مخلوط کنید و بر روی صورت خود استعمال کنید و با حرکات دورانی ماساژ دهید و آن را برای مدت 5 دقیقه روی صورت بگذارید و با آب سرد شستشو دهید.

2. ماسک جو دوسر

گوجه فرنگی یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ را کاهش می دهد و روغن اضافی را از پوست جدا می کنداز سوی دیگر، بلغور جو دوسر، یک نرم کننده پوست عالی است که، پوست را تمیز و مرطوب کرده و آرام می کند و از روغن بیش از حد نیز پاک می کند.ترکیبی از این دو، روی صورت بمالید و آن را بعد از 30 دقیقه بشویید

3. ماساژ میوه

میوه ها، نه تنها پوست شما را آبرسانی می کنند، بلکه شفافیت آن را نیز حفظ می کنند ؛ ماساژ صورت خود را با استفاده از خمیر چند میوه ،مانند؛ پاپایا، پرتقال، موز، توت فرنگی، انگور، آناناس، هندوانه و غیره انجام دهید. این میوه ها ،منافذ کوچک پوست را کاهش می دهند و بافت مرده ی پوست را از بین می برد.

4. شیر خام

شیر خام را می توان به عنوان پاک کننده طبیعی برای پوست استفاده کرد ، ابتدا چهره خود را پاک کنید.با استفاده از یک پنبه ،آن را روی صورت بمالید و به آرامی روی صورت خود بمالید ؛ 15 دقیقه صبر کنید سپس با آب تازه و خنک شسته شود این درمان همچنین، منافذ بزرگ صورت را تمیز می کند.

5. کره و نمک

کمی کره را با نمک مخلوط کنید، یک خمیر تهیه میشود آن را روی حفره های باز قرار دهید ؛ این ترکیب را بمدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته.پس از آن، پوست را با آب سرد شستشو دهید ، این ماسک ،منافذ باز را پوشش می دهد و اندازه آن را کاهش می دهد.

6. شیر منیزیم

شیر منیزیم، اساسا، یک محلول هیدروکسید منیزیم است که به اثر ملین و آبرسان شناخته شده است. کمی از آن را برای 20 دقیقه روی صورت بگذارید ؛ ابتدا آن را با آب گرم بشویید و سپس بلافاصله با آب سرد شستشو دهید تا منافذ بسته شود.

7. ماست

با استفاده از یک لایه نازک ماست بر روی پوست، فقط 10 دقیقه بعد اثر آن را مشاهده می کنید. اگر پوست شما چرب باشد، یک مخلوط از 1 سفیده تخم مرغ (کاملا زده شده)، 2 قرص آسپرین (ریز خرد شدهو 1 قاشق چایخوری از ماست تهیه کنید و برای 15-20 دقیقه روی پوست خود بگذارید سپس از آب سرد برای شستشو استفاده کنید.

8. فندق 

فندق ،یک مرطوب کننده طبیعی است که منافذ باز را بدون خشک کردن پوست شما به حداقل می رساند ؛ این ترکیب ،روغن اضافی را از بین می برد و باکتری ها، آلودگیها و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. یک قاشق چای خوری فندق را روی صورت خود قرار دهید صبر کنید تا خشک شود سپس با آب بشویید.

9. کاد هندی

کاد هندی، مانع ظهور منافذ بزرگ و باز روی پوست می شود ؛ کایتچو را با شیر (برای پوست خشک) یا گلاب(برای پوست روغنی)، ترکیب کنید و پودرصندل را برای تهیه خمیر اضافه کنید.این خمیر را روی صورت خود بگذارید، و بمدت 12-15 دقیقه، و پس از آن، با آب سرد شستشو دهید.

10. بابونه

مخلوط مساوی نسبت به خمیر گوجه فرنگی و پودر بابونه درست نموده و روی پوست خود روی محل منافذ باز پخش کنید، خود به خود جذب پوست میشود ؛ سپس بشویید. 

 

11. آب نعناع 

ترکیبی از آب هندوانه و آب نعناع استفاده کنید.

12. صمغ درخت بلوط

صمغ درخت بلوط را تهیه کنید و کمی شیر برای تهیه یک خمیر اضافه کنید. پس از چند دقیقه بعد از ماندن آن روی پوست ، پوست خود را بشویید.

13. شنبلیله

مقدار یکسان مقادیر پودر شنبلیله، خمیر خیار و پودر زنجبیل را مخلوط کنید ، برای خلاص شدن از حفره های باز با روش طبیعی، این مخلوط را روی صورت خود استعمال کنید.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/z86895

  • Britannica briti

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی