آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

۲ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

رشد ناخن به معنای خطر برای سلامتی است، معایب آن را بدانید

يكشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۰۶ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

 

 

بیشتر دختران ناخن های خود را رشد می دهند و دوست دارند ناخن های خود را بلند نگه دارند. اگر شما نیز به رشد ناخن علاقه دارید، نمی دانید که انجام این کار مانند به خطر انداختن سلامتی است. بدانید که چگونه رشد ناخن ها می تواند به سلامت آسیب برساند. 1. ناخن‌های بلند کثیف‌تر هستند و باکتری‌ها در آن رشد می‌کنند،… ادامه مطلب رشد ناخن یعنی خطری برای سلامتی، مضرات آن را بدانید

 

 

 

بیشتر دختران ناخن های خود را رشد می دهند و دوست دارند ناخن های خود را بلند نگه دارند. اگر شما نیز به رشد ناخن علاقه دارید، نمی دانید که انجام این کار مانند به خطر انداختن سلامتی است. بدانید که چگونه رشد ناخن ها می تواند به سلامت آسیب برساند.

1. ناخن های بلند کثیف تر هستند و باکتری ها می توانند در آنها رشد کنند که می تواند منجر به عفونت جدی شود. سپس این که پنهان شدن پشت رنگ ناخن توجه شما را به کثیفی کاهش می دهد، موضوع دیگری است

2.ناخن های بلند به طور بالقوه می تواند منجر به عفونت هایی مانند کرم سوزنی شود.

3. چندین مطالعه نشان داده است که باکتری های موجود در ناخن باعث اسهال و استفراغ در کودکان می شود.

4. اگر کودکان ناخن های بلندی داشته باشند، ممکن است در تلاش برای خاراندن آن ها به خود آسیب برسانند

مادران کودکان خردسال نیز باید توجه ویژه ای به ناخن های خود داشته باشند، ناخن های بلند برای سلامتی خود مضر است و همچنین بیشتر مراقب کودک هستند، در چنین شرایطی ممکن است کودک از ناخن های بلند مادر آسیب ببیند. . احتمالش بیشتره

6. برای حفظ پاکیزگی ناخن ها باید در حین شستن دست ها، ناخن ها نیز به درستی شسته شوند

لینک کوتاه مطالب: 

جوانسازی پوست چیست؟

سه شنبه, ۷ تیر ۱۴۰۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

 

 

 

 

چه با افزایش سن پوست شما تغییر کرده باشد یا به دلیل یک بیماری سلامتی، تعدادی از درمان های پوستی وجود دارد که می تواند به جوان سازی پوست شما کمک کند.

تعریف

جوانسازی پوست شامل درمان های مختلفی است که هدف آن بازگرداندن پوست شما از هرگونه آسیب است. آسیب پوست می تواند در نتیجه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، یک بیماری زمینه ای یا نشانه ای طبیعی از پیری باشد.

 

برخی از گزینه های درمانی ملایم تر از لیفت صورت هستند و همچنین می توانند برای درمان نواحی خاص مورد استفاده قرار گیرند. برخی از روش های جوانسازی پوست عبارتند از: 

 

 

 

موارد منع مصرف و خطرات

خطراتی وجود دارد که می تواند با جوانسازی پوست همراه باشد. این موارد عبارتند از: 2

 
  • عفونت
  • تغییر بافت پوست
  • جای زخم
  • می سوزد
  • واکنش های آلرژیک
  • نقاط روشن یا تاریک
  • تاخیر در بهبود زخم
 

به طور کلی، مهم است که قبل از شروع درمان با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا از مناسب بودن آن مطمئن شوید. برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مستعد ابتلا به جای زخم هستند، شناخته شده است که تبخال دارند، باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند، بسیار مهم است که قبل از انتخاب درمان جوانسازی پوست، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند. 

 

با چه نوع ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باید تماس بگیرید؟

برای اطلاع از اینکه آیا کاندیدای جوانسازی پوست هستید یا خیر، با یک متخصص پوست تماس بگیرید . آنها می توانند به شما آموزش دهند و بهترین توصیه ها را بر اساس سابقه پزشکی شما ارائه دهند. 

انواع روش های جوانسازی پوست

لایه برداری پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر - همچنین به عنوان لیزر ابریژن، لایه برداری با لیزر و تبخیر لیزر شناخته می شود - برای کاهش زخم ها، لک ها و چین و چروک های صورت شناخته شده است.

 

به طور کلی، این درمان می تواند رنگ چهره، پوست پیر یا آسیب دیده در اثر نور خورشید، اسکار آکنه، زگیل، خطوط ظریف و چین و چروک های اطراف پیشانی، دهان یا زیر چشم شما را بهبود بخشد. 

 

دو نوع لیزر برای بازسازی پوست استفاده می شود:

 
  • لیزرهای ابلیتیو : این روشی است که نور شدیدی را به پوست می‌رساند. مانند طول موج است. هنگامی که فردی این درمان را دریافت می کند، لایه های بیرونی پوست آسیب دیده یا پیر شده در اثر آفتاب برداشته می شود. لیزر همزمان با تشکیل کلاژن به تحریک پوست زیرین ادامه می دهد. این باعث بهبود چین و چروک می شود. هنگامی که پوست پس از عمل بهبود می یابد، پوست جدیدی که رشد می کند سفت تر و صاف تر می شود.
  •  لیزرهای غیر سایشی : این روشی است که ظاهر اسکار، پوست آسیب دیده از نور خورشید، چین و چروک و لکه های پیری را بدون آسیب رساندن به سطح پوست بهبود می بخشد. 
 
 

لایه برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی روشی است که با استفاده از محلولی که به لایه‌برداری لایه‌های خارجی پوست کمک می‌کند، پوست را مجدداً نمایان می‌کند. پس از انجام درمان، پوست چهره صاف تری خواهد داشت.

 

لایه بردارهای شیمیایی پوست را سفت، رنگ و روشن می کنند. آنها همچنین تغییر رنگ، لکه های پیری یا لکه ها را کاهش یا حذف می کنند. 

 

انواع لایه بردارهای شیمیایی عبارتند از: 

 
  • لایه برداری شیمیایی سبک : این روش درمانی است که از محلول های ملایمی مانند آلفا هیدروکسی اسید ، اسید گلیکولیک یا آنزیم های میوه استفاده می کند. این درمان فقط به لایه های بیرونی پوست نفوذ می کند.
  • لایه برداری شیمیایی عمیق: لایه برداری شیمیایی عمیق به لایه های عمیق تر پوست می رسد. برخی از درمان ها شامل حرکت هستند و ممکن است نیاز به بیهوشی داشته باشند.
 
 

میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

میکرودرم ابریژن و درم ابریژن از یک روش استفاده می کنند اما با درجات مختلف شدت:

 
  • میکرودرم ابریژن : این روش را می توان روی گردن، دست ها، صورت یا بدن استفاده کرد. درمان شامل ناحیه ای است که با استفاده از غبار ذرات ساینده لایه برداری می شود. سپس پوست لایه برداری شده با جاروبرقی پاک می شود. این درمان برای انواع پوست بی خطر است و حداقل عوارض جانبی دارد. میکرودرم ابریژن می تواند چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل برساند. همچنین لکه های پیری و اسکارهای خفیف آکنه را کاهش می دهد و در عین حال رنگ پوست را روشن و بهبود می بخشد. این درمان را می توان در یک جلسه یا طی یک سری جلسات انجام داد تا بهترین نتیجه را به دست آورد.
  • درم ابریژن : این درمان لایه های زبر پوست را از بین می برد و رشد سلول های جدید را تشویق می کند. هنگامی که فردی دچار درم ابریژن می شود، از ابزاری برای برداشتن پوست از ناحیه تحت درمان استفاده می شود. این روش به عمق سطح پوست می رسد. مصرف آن برای هر نوع پوستی توصیه نمی شود، زیرا می تواند بر رنگدانه های پوست تأثیر بگذارد. برخی از بیماران ممکن است در طول عمل به بی حسی موضعی یا موضعی نیاز داشته باشند. این درمان می تواند خطوط و چین و چروک های ظریف را به حداقل برساند، رنگ پوست را صاف و متعادل کند و جای زخم و سایر لک ها را از بین ببرد.
 

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ درمانی است که برای تحریک تولید الاستین و کلاژن شناخته شده است.

 

هنگامی که فرد این روش را انجام می دهد، برخی از مواد روی پوست اعمال می شود. اینها می توانند شامل اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک باشند. این قبل یا بعد از درمان اعمال می شود تا نفوذ عمیق به پوست وجود داشته باشد. سپس متخصص از ابزاری استفاده می کند که سوزن های کوچک، تیز و نازکی روی پوست دارد. این روش بدون درد شناخته شده است و حداقل خطرات را دارد. 

 

IPL (نور پالسی شدید)

نور پالسی شدید (IPL) به جوانسازی پوست کمک می کند و مشکلات رنگدانه را درمان می کند. IPL از طیف گسترده ای از طول موج های نوری استفاده می کند که به طور مختصر پوست را پالس می کند. سپس نور رنگدانه های بیش از حد را در پوست جذب می کند تا یکنواختی پوست را بازیابی کند.

 

همچنین تولید کلاژن را برای بهبود رنگ کلی پوست تحریک می کند. در طول این درمان هیچ پوستی برداشته نمی شود. 

 

پرکننده های پوستی

فیلرهای پوستی به بازگرداندن حجم و پری صورت کمک می کنند. آنها همچنین می توانند به خلاص شدن از شر خطوط صورت کمک کنند.

 

این روش درمانی می تواند بدون نیاز به جراحی زیبایی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا لیفت چشم، علائم پیری را به تاخیر بیندازد.

 

برخی از نتایج این درمان عبارتند از: 

 
  • نرم شدن چین و چروک
  • بهبود ظاهر اسکارها
  • حذف یا کاهش سایه پلک های تحتانی
 
 

درمان سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

بوتاکس درمانی است که با مسدود کردن اعصاب باعث تضعیف برخی عضلات می شود. در مراقبت از پوست، می تواند چین و چروک های صورت را صاف کند.

 

بسته به آنچه تحت درمان است، اثرات می تواند از سه تا 12 ماه طول بکشد. اگر فردی تحت درمان بوتاکس قرار گیرد، برخی از عوارض جانبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

 
  • کبودی
  • درد
  • تورم در محل تزریق
  • زنان باردار یا شیرده نباید بوتاکس دریافت کنند. 

درمان های خانگی

گزینه هایی برای درمان های خانگی وجود دارد.

 

به عنوان مثال، میکرودرم ابریژن خانگی و لایه برداری شیمیایی دارای غلظت کمتری از همان موادی است که شما از یک متخصص دریافت می کنید. همچنین تعدادی محصولات اولتراسوند، لیزر، نور LED و غلتک میکرونیدلینگ وجود دارد که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید.

 

اینها درمان های اقتصادی عالی هستند که می توانند پوست را جوان نگه دارند و عیوب جزئی را برطرف کنند. قبل از استفاده از یک درمان خانگی، از یک متخصص مراقبت های بهداشتی بخواهید تا مطمئن شود که گزینه مناسبی است. تمام جهات و خطرات را بخوانید. 

 

کلمه ای از Verywell

هنگامی که فردی تحت درمان جوانسازی پوست قرار می گیرد، نتایج بسته به روش و فرد متفاوت خواهد بود. مهم است که با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در مورد اهداف خود، سابقه پزشکی گذشته و حال و هر گونه نگرانی صحبت کنید. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تا بهترین درمان و برنامه ای را پیدا کنید که برای شما مفید باشد

 

لینک کوتاه :  https://is.gd/LDoI46