آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

۱۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرا موهای سرم بوی بد میدهد

يكشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۴۴ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

بیشتر افراد در فصل گرم تابستان با بوی بد بدن مواجهه می شوند اما علاوه بر بوی بدن ، بوی بد موی سر نیز آزاردهنده است. سندروم بوی نامطبوع موی سر دربیشتر افراد دیده می شود و به سن و بهداشت کم مرتبط نمی باشد. در ادامه این بخش از بهداشت و سلامت با علت ها و درمان سندرم بدبویی مو آشنا خواهید شد. 

بوی بد موی سر

دلایل بوی بد مو و سر

برخی از عوامل سبب می شوند موهای شما بوی بدی بدهند. این عوامل عبارتند از:

رشد باکتری روی پوست سر

موی انسان دارای باکتری و میکروب است. میکروب با تغذیه کردن از خود بوی نامطبوعی منتشر می کنند و موجب بدبویی موها خواهند شد.

چرب شدن موها

موهای چرب آلودگی های محیط اطراف و بوهای قوی را به خود جذب می کنند و افراد دارای موهای چرب بیشتر دچار سندرم بدبویی مو می شوند.

رعایت نکردن بهداشت

پوست سر و موهای شما روزانه کثیفی، سلول های مرده، عرق و سبوم را به خود جذب می کند و اگر موهایتان را چندین روز نشویید، این مواد به تدریج در پوست سر شما تجمع یافته و موهایتان به مکانی برای تولید باکتری ها و قارچ های بدبو تبدیل می شود.

شستن بیش از حد معمول موهای خود

همانطور که نشستن موها موجب بوی بد آن می شود، شستن بیش از حد مو با شامپوهای خشن یا آب داغ باعث از بین رفتن چربی های طبیعی پوست سر و خشکی بیش از حد آن می شود.سپس غدد چربی برای آبرسانی به پوست سر تولید می شوند واین می تواند مشکل بد بو یا پوست سر شما را بدتر کند.

عدم تعادل هورمون ها

عواملی مانند استرس و عدم تعادل هورمون ها نیز ممکن است منجربه بوی بد موها شوند. بلوغ و  تغییرات هورمونی در بدن سبب افزایش غدد چربی شده و تجمع چربی در پوست سر را فراهم می کند. اضطراب و استرس نیز بر میزان هورمون ها تأثیر منفی گذاشته و به تولید بیش از حد سبوم در پوست سر منجر می شود.

کار کردن با مواد شیمیایی

کار کردن در محیط سرشار از مواد شیمیایی در بروز سندروم بد بویی موها تاثیرگذار است. اگر آلاینده های محیطی و شیمیایی در موهای چرب و پوست سر شما گیر کنند تا بوی بدی به آنها می بخشند.

مواد غذایی نامناسب

خوردن غذاهای معطرو تند مانند پیاز، زیره، سیر و کاری و... عرق شما را بدبو کند . این مواد غذایی حاوی روغنهایی هستند که بوی تند می دهند. این روغنهای تند از طریق منافذ پوست از بدن دفع می شوند.

گرمای هوا

در هوای گرم شما بیشتر عرق می کنید و بنابراین خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی یا قارچی در پوست سر افزایش می یابد.

استفاده منظم از محصولات شیمیای مو

اگر بیش از حد از محصولات شیمیای مو استفاده نمایید ، پوست سر شما خشک شده و PH طبیعی آن مختل می شود. این امر منجر به تولید بیش از حد سبوم می شود تا از بین رفتن رطوبت را جبران کند بنابراین بوی بد مو و پوست سر ایجاد می شود.

پوشاندن موها

اگر شما به مدت زمان طولانی موها را بپوشانید و روسری و کلاه سر کنید، جریان هوا در پوست سر شما قطع شده و تعریق بیش از حد ایجاد می کند. اگر مجبور به پوشاندن موهایتان هستید، از روسری سبک و قابل تنفس استفاده کنید. 

بیماری های زمینه ای پوست

بیماری های زمینه ای پوست مانند درماتیت تماسی آلرژیک، پسوریازیس، درماتیت سبورئیک و ... می توانند از عوامل بیماری سندروم بد بویی موها باشند.

درمان های خانگی برای درمان بوی بد موها

هر مشکلی راه حلی دارد پس بهتر است راه حل رفع بوی بد موهایتان را بدانید و به سادگی در خانه آن را برطرف کنید. 

جوش شیرین

جوش شیرین از مواد طبیعی است که بوی بد موها را خنثی کرده و چربی مو را کاهش می دهد.

طریقه استفاده :

  1. جوش شیرین را با نسبت 1 به 3 با آب مخلوط نمایید. 
  2. موهایتان را با آب خیس کنید و خمیر به دست آمده را روی موهای مرطوب خود بمالید.
  3. حدود 5 دقیقه صبر کنید و دوباره موهایتان را بشویید.
  4. این کار را هفته ای 1 بار انجام دهید.

    سرکه سیب

    سرکه سیب به حفظ ph نرمال مو کمک کرده، موها را براق نموده و از وز مو جلوگیری می کند. همچنین پاک کننده ی طبیعی موها بوده و سبب از بین رفتن عوامل ایجاد کننده بوی بد مو و چربی موها میشود. 

    طریقه استفاده :

  5. 1.5 فنجان سرکه سیب ارگانیک را با 2 فنجان آب مقطر مخلوط کنید.
  6.  3 قطره روغن اسطوخدوس/گل رز و یا هر روغن دیگر به آن اضافه نمایید.
  7. محلول را درون موها اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.
  8. آبلیمو

    آبلیمو طراوت بخش موها بوده و موهایتان را تمیز ، نرم و براق کرده و با مشکلاتی از قبیل شوره و عفونت های پوست سر مقابله می کند.

    طریقه استفاده :

  9. آب دو لیمو را بگیرید و در یک لیوان آب رقیق کنید. 
  10. بعد از استفاده از شامپو، محلول را داخل موهایتان بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند  و بعد آن را بشویید.
  11.  این کار را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.
  12. اگردچار عفونت قارچی سر هستید، از آبلیمو و ماست کمک بگیرید . بدین طریق که :
  13. آب یک عدد لیمو را در 1 فنجان ماست ساده حل کنید.
  14. این محلول را به موهایتان بمالید و 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید. 
  15. این کار را هفته ای 1 بار انجام دهید.
  16. هشدار : استفاده طولانی از آبلیمو باعث روشن تر شدن موهایتان می شود.

شورت لینک:  https://yun.ir/v9xxy1

موادی که نباید با پوست صورت تماس داشته باشند

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

برخی از ماسک ها و مواد طبیعی به علت خواص فراوان برای پوست صورت مفید هستند و باعث درخشندگی پوست می شوند اما استفاده از برخی از مواد ، برای سلامتی پوست مضر است و سبب افزایش چین و چروک پوست و از بین رفتن زیبایی می شود.

مواد مضر برای پوست

بنابراین نسبت به آنچه برای پوست صورت تان استفاده می کنید هوشیار باشید زیرا یک اشتباه می تواند تاثیرات منفی بلند مدت و غیر قابل جبرانی را برایتان باقی بگذارد. در این بخش از سلامت  شما را موادی آشنا می کنیم که تاثیرات سوئی برای صورت دارند.

مواد مضر برای پوست را بشناسید

اسپری مو

برخی از خانم ها پس از آرایش برای تثبیت آن از اسپری مو استفاده می کنند اما زدن اسپری مو به صورت به علت دارا بودن لاک و الکل سبب از بین رفتن رطوبت پوست و خشکی آن و افزایش چین و چروک خواهد شد . مواد موجود در اسپری مو می تواند باعث حساسیت پوست صورت نیز شود.

 

دئودرانت (ضدعرق)

اگر فکر می کنید برای عرق نکردن صورت در روزهای گرم تابستانی و جلوگیری از آب شدن آرایش ، استفاده از دئودرانت موثر است ، سخت در اشتباه هستید.

دئودرانت از عرق زیربغل جلوگیری می کند اما استفاده از آن برای ناحیه صورت سبب آسیب به پوست خواهد شد . برای اینکه پوستی زیبا و سالم داشته باشید ، شما باید به پوست اجازه تنفس بدهید.

رنگ مو

در صورت رنگ ردن مداوم موها و ابروها ، پوست اطراف چشم و ابرو آسیب می بیند . همچنین این کار سبب حساسیت پوست اطراف چشم و حتی سوزش و اشک چشم می شود پس برای اینکه رنگ ابروهایتان را با رنگ موهای خود هماهنگ نمایید ،از یک رنگ پایه گیاهی و یا ریمل ابرو استفاده کنید.

شامپو

برخی از افراد برای شستشوی صورت همیشه از شامپو استفاده می کنند . شامپوها اگر چه برای شستشوی موها از آلودگی و چربی های اضافی مناسب هستند اما برای مولکول های حساس و ظریف پوست طراحی نشده اند و تنها می توانند آلودگی را از سطح موها پاک کنند . استفاده از شامپو برای شستن صورت سبب از بین رفتن رطوبت پوست و خشک شدن پوست صورت و پوسته پوسته شدن آن می شود.

سرم مو

استفاده از سرم مو برای پوست صورت ، تنها به دلیل درج نام "سرم" مناسب نیست زیرا سرم مو حاوی عطر است که می تواند بسیار برای پوست صورت حساسیت ایجاد کند و این ماده برای درمان چین و چروک مناسب نیست.

لوسیون بدن

مواد موجود در لوسیون بدن سنگین تر و حاوی عطر هستند بنابراین استفاده از لوسیون های بدن برای صورت مناسب نیست و برای پوست صورت باید از محصولات ملایم تر استفاده شود.

 

کرم های پا

برای مرطوب کردن پوست صورت حتی در صورت عدم دسترسی به مرطوب کننده هرگز از کرم های پا استفاده نکنید زیرا این کرم ها درای فرمالاسیون و لایه بردارهای شیمیایی هستند که برای پینه های عمیق پا مناسبند و برای صورت بسیار قوی، ضخیم و چسبناک هستند و نامناسب می باشند.

پراکسید هیدروژن

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از عفونت در آسیب هایی مانند بریدگی و سوختگی استفاده از پراکسید هیدروژن بعنوان یک ضد عفونی کننده ی ملایم می باشد، اما استفاده از پراکسید هیدروژن به خاطر ماهیت سایندگی برای درمان جوش مناسب نیست و سبب سوزش و التهاب پوست و به دلیل فشار اکسیداتیو، موجب تاول پوست می شود.

الکل

برای درمان جراحت و بسیاری از مشکلات پوستی ، استفاده از الکل مناسب است اما استفاده از الکل روی صورت در چند دقیقه اول احساس خنکی ایجاد می کند اما پس از آن الکل باعث حساسیت و تغییرات بسیار ناراحت کننده می شود پس اگر از محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنید ، دقت کنید که حاوی مقدار زیادی الکل نباشد.

لاک ناخن

برخی از افراد برای انجام طراحی های خاص روی صورت از لاک ناخن استفاده می کنند اما لاک های ناخن حاوی مواد آکریلیک هستند که سبب خشکی پوست شده و به سختی پاک می شوند. پس بهتر است از رنگ های مناسب صورت برای این طراحی ها استفاده نمایید.

کره

استفاده از کره به دلیل دارا بودن ترکیباتی با خواص رطوبت رسانی و آنتی اکسیدانی برای رطوبت رسانی پوست بدن توصیه می شود اما استفاده از کره برای پوست صورت مناسب نیست زیرا سبب بروز جوش و دانه های سیاه می شوند.

 

شکر و نمک

برای لایه برداری پوست بدن از شکر و نمک استفاده می شود اما استفاده از این مواد برای صورت تان مناسب نیست زیرا پوست صورت بسیار نازک تر و حساس تر از پوست دیگر نقاط بدن است واین مواد، پوست صورت شما را خراش می دهد.

جوش شیرین

برخی از ماسک های صورت حاوی جوش شیرین هستند, اما این ماده شامل pH 9 می باشند و باعث جذب تمام اسیدهای خوب پوست و خشکی آن می شوند بنابراین برای جلوگیری از خشکی پوست و تولید روغن های طبیعی پوست از زدن جوش شیرین البته به تنهایی به پوست خودداری کنید ، در واقع جوش شیرین نباید به تنهایی و به صورت مداوم استفاده شود.

لیمو

استفاده از لیمو ، پوست صورت را روشن و شفاف می کند اما این ماده اسیدی سبب رسیدن آسیب به پوست صورت و خشکی پوست، سوختن یا حتی تاول می شود پس برای روشن شدن پوست صورت تان به جای لیمو از کرم های روشن کننده پوست استفاده نمایید.

وازلین

وازلین سبب حفظ رطوبت پوست های بسیار خشک است اما یک درمان دراز مدت یا نرم کننده ی مناسب نیست زیرا وازلین سبب جذب کثیفی و آلودگی شده و جلوی هوا و رطوبت اضافی را می گیرد بنابراین سبب خشکی پوست می شود.

 

آب داغ

دوش آب داغ سبب از بین رفتن رطوبت لایه ی بیرونی پوست ، کاهش روغن های طبیعی لایه ی اپیدرم ، تخریب لایه ی محافظتی که سبب از دست رفتن رطوبت پوست می شود ، می گردد و بنابراین منجر به خشکی و عدم تعادل پوست می شود پس به جای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید تا پوست شما دچار خارش نشود.

خمیر دندان

احتمالا شنیده اید که خمیر دندان برای از بین رفتن جوش مفید است و سبب خشک شدن جوش می شود اما باید بدانید خمیر دندان حاوی موادی می باشد که سبب خشکی و تحریک پوست می شوند و از نظر شیمیایی، این پتانسیل را دارد که پوست را بسوزاند و باعث زخم های تیره ای شود که از بین بردن آن ، نیاز به صرف هزینه بیشتر دارد و بسیار زمان بر است پس بجای آن، از داروی پراکسید بنزوئیل یا کمی روغن درخت چای استفاده کنید.

اگر برای رفع نقاط سرسیاه روی بینی از خمیردندان استفاده کردید حتما بعد از شستشوی آن بخش از پوست با یک نرم کننده ی طبیعی پوست خود را مرطوب کنید.

اسید استیک همانند سرکه

زدن سرکه به صورت مانند یک تونر عمل میکند اما استفاده از آن برای صورت مضر است و پوست صورت را می سوزاند بنابراین بهتر است به جای آنکه از سرکه به عنوان تونر استفاده نمایید ، از یک تونر حاوی مواد ملایم تر استفاده کنید.

مایونز

گرچه استفاده از مایونز برای موها مفید است و سبب رطوبت رسانی به موها می شود اما استفاده از مایونز برای صورت سبب حفظ رطوبت پوست نمی شود بلکه مایونز به علت اسیدی بودن به پوست اجازه تنفس نداده و می تواند منافذ پوست را مسدود کند.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/c6yjc4

عوارض اتو مو برای سلامت و زیبایی موهایتان

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۴۸ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

بیایید رو راست باشیم، هر کدام از ما که بطور طبیعی موهای صاف و لختی نداریم در خیال خود موهایی صاف و شلاقی را تصور می کنیم. به همین منظور ما تصور شما را درک کرده ایم. اما صاف کردن مو چه از طریق اتو مو و چه با استفاده از مواد شیمیایی در سالن های زیبایی با عوارضی همراه است که می تواند برای موها یک فاجعه محسوب شود. اما آیا از این عوارض مطلع هستید؟ فاجعه آن چیست؟ این قسمت را از دست ندهید تا در مورد این عوارض آگاه شوید.

عوارض اتو مو

 

عوارض جانبی اتو مو چیست؟

صاف کردن مو با اتو مو و یا استفاده از مواد شیمیایی عوارضی را به همراه دارد، از جزئی ترین این عوارض یعنی کدر شدن مو گرفته تا مشکلی جدی چون ریزش مو.

1. خشکی مو:

آیا تا به حال توجه کرده اید که هنگام استفاده از اتو مو، دودی از آن بلند می شود! در حقیقت این دود نیست و بخار است زیرا روش کار اتو مو بدان صورت است که با کشیدن رطوبت مو آن را صاف و به حالت خود نگه می دارد و به همین دلیل است که پس از شستشوی موهایتان آن ها به حالت طبیعی خود بازمی گردند زیرا رطوبت داخل آن ها احیا می شود. استفاده مداوم از اتو مو و مواد شیمیایی، چربی طبیعی مو را از بین برده و آن ها را به شدت خشک، شکننده و آسیب پذیر می کند. 

 

2. وز شدن مو:

شاید به این موضوع فکر کرده باشید که استفاده از اتو مو تنها راه خلاصی شما از موهایی وز باشد اما متاسفانه این امر برعکس اتفاق می افتد زیرا اتو مو سبب خشکی مو شده بنابراین به مرور زمان بیشتر آن ها را وز خواهد کرد. 

3. شکستگی مو:

با دانستن این که صاف کردن مو (موقت یا دائمی) موجب خشکی می شود بنابراین سبب تضعیف و مستعد شکستگی آن ها نیز خواهد شد. 

4. موخوره:

یکی دیگر از عوارض اتو مو، موخوره است و معمولا زمانی رخ می دهد که ساقه های ضعیف مو از وسط می شکنند. علاوه بر این که موخوره نشانه ی آسیب پذیری موهاست، ظاهر ناخوشایندی نیز به آن ها می دهد. 

 

5. کدر شدن مو:

چربی های طبیعی پوست سر و رطوبت موجود در مو ها مسئول درخشش ، زیبایی و سلامت آن هستند. با صاف کردن مو ها این ویژگی های مو از بین می روند و کدر و بی جان می شوند. 

6. ریزش مو:

استفاده مکرر از اتو مو و مواد شیمیایی به ترتیب به فولیکول ها و ریشه مو آسیب می رساند بنابراین هنگامی که ریشه ها ضعیف شوند ریزش مو رخ خواهد داد. 

7. ریزش و از دست دادن دائمی مو:

اگر فکر می کنید که با کنار گذاشتن اتو مو بعد از چند سال می توانید سلامت را به موهایتان برگردانید سخت در اشتباه هستید زیرا استفاده مداوم از اتو مو و مواد شیمیایی برای صاف کردن آن ها فولیکول های مو را از بین می برد و در نتیجه ممکن است برای همیشه آن ها را از دست دهید. 

 

8. خارش پوست سر:

با از بین رفتن فولیکول های مو، چربی های طبیعی که مسئول رطوبت مو هستند کاهش میابند. این امر منجر به خشکی ، پوسته پوسته شدن و درنتیجه خارش پوست سر می شود که حتی ممکن است پیشانی و گردن را نیز درگیر کند. 

9. تغییر دائمی بافت مو:

یکی از مهم ترین عوارض استفاده از اتو مو و مواد شیمیایی صاف کننده موی سر تغییر غیر قابل بازگشت بافت آن است. دراین شرایط هیچ درمان یا ماسکی برای مو وجود ندارد که بتوان از طریق آن ها موهای سالم و طبیعی را به دست آورد و تنها چاره این است که صبر کنید تا موها به طور طبیعی رشد کنند. 

 

10. کاهش سرعت رشد مو:

صاف کردن موها بدون استفاده از یک اتو مو مناسب می تواند به طور دائمی به کوتیکول های مو آسیب برساند و باعث کندتر شدن رشد آن ها شود. 

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/3vl9u1

از بین بردن خارش و شوره سر با سرکه سیب

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۴۰ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

شاید تا به حال در مورد خواص بی نظیر سرکه سیب چیزی نشنیده باشید اما سرکه سیب یکی از مواد طبیعی است که تاثیر شگفت انگیزی برای موها دارد و همچنین می تواند برای سلامتی نیز موثر باشد. سرکه سیب حاوی فولیک اسید است و همچنین دارای مواد معدنی از جمله پتاسیم ، آهن و منیزیم می باشد. از طرفی یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. سرکه سیب برای طیف وسیعی از درمان های خانگی به کار می رود که برخی از آن ها شامل مواردی است که در این بخش از سلامت به آنها پرداخته ایم :

سرکه سیب برای سر

  • از بین بردن یا رفع شوره سر
  • بهبود خارش سر
  • استفاده در دسر سالاد
  • استفاده به عنوان تونر صورت
  • سم زدایی در حمام
  • اسکراب بدن
  • نرم کننده گلو
  • سفید کننده دندان
  • قرقره کردن برای از بین بردن بد بوی دهان

همانطور که گفتیم مزایای زیادی برای استفاده از سرکه سیب وجود دارد که معمولاً مهم ترین آن ، از بین بردن خارش و شوره سر می باشد. شامپوهای زیادی هستند که می توانند پوست سر شما را از شر شوره ها خلاص کنند اما این شامپوها کارآمد نخواهند بود زیرا مواد زیادی در شامپوها هستند که برای پوست و مو مناسب نمی باشند و همچنین ممکن است به سلامت شما نیز آسیب بزنند. سرکه دارای مواد طبیعی می باشد و هیچ گونه مواد شیمیایی در آن به کار نرفته که به سلامت شما آسیب بزند و همچنین فواید زیادی برای پوست سر دارد که بعضی از آن ها شامل موارد زیر می باشد.

فواید سرکه سیب برای پوست سر

- سرکه سیب دارای مواد ضد میکروب، ضد ویروس و ضد قارچ می باشد که مستقیماً با ویروس ها مبارزه می کند که معمولاً یکی از علت های رایج آن، قارچ سر می باشد. در نتیجه سرکه سیب می تواند پوست سر شما را از عفونت قارچی محافظت کند که یکی از دلایل اصلی اثرگذار بودن محصول برای پوست سر است.

- علاوه بر اینکه آلودگی ها را از روی پوست باز می کند ، بلکه می تواند فولیکول های مسدود شده در مو را باز کند و باعث شود که تمیز کنندگی و قدرت فولیکول های موی شما افزایش پیدا کند. همچنین از ایجاد آکنه جلوگیری می کند.

- باقیمانده موادی مثل؛ تافت ، ژل ، سرم مو و موس را از روی موها و کف سر به خوبی از بین می برد و پاک می کند.

- از آنجایی که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد، PH مو و پوست سر را بدون خشک شدن ، متعادل خواهد کرد و به همین دلیل باعث نرمی آن خواهد شد و به براقیت موها کمک می کند و در نتیجه یک پاک کننده عالی محسوب می شود.

- شوره معمولاً به دلیل خشکی و یا چربی بیش از حد بالای پوست سر به وجود می آید. سرکه سیب می تواند رطوبت پوست سر را متعادل کند و ما را از شر شوره ها خلاص کند که علت اصلی خارش پوست سر می باشد.

- فواید زیادی برای استفاده از سرکه سیب برای مو ها وجود دارد، به همین دلیل معمولاً آن را به عنوان شوینده موی سر استفاده می کنند.

 

آیا استفاده از سرکه سیب برای موی سر بی خطر است ؟

اگر در مورد استفاده از سرکه سیب برای موی خود شک دارید یا در مورد مناسب بودن آن برای نوع موهایتان نگران هستید ، باید بدانید که هیچ جای نگرانی وجود ندارد. متخصصان بر این باورند که سرکه سیب برای تمام انواع موها مناسب می باشد. همچنین موهایی که اخیراً رنگشان را ترمیم کرده اند، نیز می توانند از سرکه سیب استفاده کنند.

چگونه سرکه سیب را برای شستشوی مو و سر استفاده کنیم ؟

اگر در چگونگی استفاده از سرکه سیب اطلاعات کافی ندارید، روش هایی را به شما معرفی می کنیم که بتوانید از آن برای موهایتان استفاده کنید. یکی از راه های استفاده از آن ، اضافه کردن سرکه سیب به آب می باشد ( هر پیمانه آب ، نیاز به 3 قاشق غذاخوری سرکه دارد.)

شستشو با سرکه سیب 1 یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

دیگر مواد طبیعی و گیاهی را نیز می توانید به این ترتیب به سرکه سیب اضافه کنید.

سرکه سیب همچنین انواع مختلفی دارد که از بین آن ها می توانید یکی را انتخاب کنید. در این قسمت یک راه مناسب برای شستشوی موی سر با استفاده از سرکه سیب را به شما معرفی خواهیم کرد:

1. ساخت شوینده مو با استفاده از مواد طبیعی

مواد لازم :

  • هشت قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • یک فنجان آب

اندازه گیری مواد معمولا به میزانی که می خواهید از این شوینده برای موهایتان استفاده کنید ، بستگی دارد اما مقدار سرکه با آب باید نسبت یک به چهار داشته باشد.

طرز استفاده :

دو ماده بالا را با یکدیگر مخلوط کرده و آن را داخل بطری اسپری بریزید و روی مو و پوست سر خود اسپری کنید. سپس به آرامی به پوست سرتان بمالید. حدود 3 الی 5 دقیقه قبل از شستن صبر کنید.

همچنین می توانید تا جایی که احساس خشکی نکرده اید، سرکه سیب را روی سر خود نگه دارید. بهتر است که این ترکیب را در حمام بعد از شستن معمولی موهایتان استفاده کنید.

2. شوینده مو با استفاده از سرکه سیب و مواد گیاهی

انواع مختلفی از گیاهان طبیعی وجود دارند که می توانید از بین آنها برای شوینده موی خود انتخاب های متنوعی داشته باشید. مثلاً لاوندر و آویشن جزء آن دسته از مواد طبیعی هستند.

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان سرکه سیب
  • گیاه منتخب " انتخاب گیاه با توجه به مشکل مو باشد "

طرز استفاده :

سرکه سیب را با گیاهی که انتخاب کرده اید، به خوبی بجوشانید. اجازه دهید که پروسه جوشانده شدن، حداقل 2 دقیقه طول بکشد تا عصاره گیاه خارج شده و با سرکه سیب ترکیب شود و سپس آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید خنک شود و سپس برگ های گیاه مورد نظر را از ترکیب جوشانده شده خارج کنید و مایع ترکیبی را به پوست سر خود بزنید. بعد از 3 الی 5 دقیقه موهای خود را بشویید. همچنین می توانید در این رسپی از دو گیاه با غلظت کمتر استفاده کنید.

 

بعد از استفاده از سرکه سیب سر خود را بشوییم یا اجازه دهیم که ترکیب خشک شود ؟

بعضی از افراد بین دو مورد شک دارند اما این مسئله فقط به خود شما بستگی دارد.

اگر می خواهید که سرکه سیب اثرگذاری بسیار بالایی داشته باشد ، بهتر است آن را آب نکشید اما اگر مشکل شما بسیار خفیف است ، می توانید موهای خود را به راحتی آب بکشید.

اگر می خواهید که بهترین نتیجه را در استفاده از سرکه سیب برای مو های خود بگیرید ، باید مراقبت عالی از موها داشته باشید و روتین مراقبتی روزانه خود را رعایت کنید.

*برای از بین بردن بوی بد و ناخوشایند سرکه ، می توانید کمی روغن گیاهی مانند اسطوخدوس را به آن بیفزایید.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/k2w166

علل و راه درمان ریزش مو زنان و دختران جوان

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

طبق نظریه آکادمی پوست، ریزش روزانه 50-100 تار مو طبیعی است اما هنگامی که این ریزش مو در دختران و زنان جوان غیرطبیعی و بیش از حد شود، باعث نگرانی خواهد شد زیرا معمولا ریزش مو در دوران جوانی دور از انتظار است، این نوع ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.

تقریبا اکثر دلایل ریزش مو موقتی می باشند بنابراین نگران نباشید. در این بخش از سلامت پوست و مو سعی شده است تا برخی روش های طبیعی برای پیشگیری از ریزش مو در زنان و دختران جوان، دلایل احتمالی ریزش بیش از حد مو و گزینه های درمانی معرفی شود.

ریزش مو در خانم ها متفاوت از مردان است

موی آقایان در اثر ریزش موی ارثی (AGA) در قسمت جلوی سر به مرور نازک شده و پوشانندگی خود را از دست می دهد و خط موها در پیشانی عقب می رود اما در موهای قسمت پشت سر آقایان هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

در خانم ها ریزش موی ژنتیکی سبب می شود تمام موهای سر نازک شوند و قسمت بانک موها (موهای قسمت پشت سر) تغییر کند و قسمت بانک موها برای کاشت از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد.

علل احتمالی ریزش بیش از حد مو در زنان و دختران جوان:

 

1. آلوپسی آندروژنی در بزرگسالان:

این امر به دلیل مقادیر زیاد هورمون های آندروژن از جمله تستوسترون که توسط غدد آدرنال در زنان ایجاد می شود رخ می دهد. این بیماری ریشه ژنتیکی داشته و هنگام تولید آندروژن ها باعث بلوغ آن ها خواهد شد. افزایش سطح هورمون های رشد بر فولیکول های مو تاثیر می گذارند بنابراین در نهایت باعث ریزش مو خواهند شد.

2. عفونت :

برخی از عفونت های قارچی مانند تینه آ کاپیتیس یا عفونت قارچی پوست سر ممکن است باعث ریزش مو در کودکان و بزرگسالان شود. علایم این بیماری شامل ریزش مو در نقطه ای از پوست سر، لکه های طاسی و خارش پوست سر است.

 

3. تریکوتیلومانیا:

این یک اختلال روانشناختی است که فرد میل برای کندن مو در خودش احساس می کند. اختلال موکنی در بزرگسالی و نوجوانی رخ می دهد.

4. آلوپسی کششی:

این مشکل زمانی رخ می دهد که زنان موهای خود را ببافند یا به صورت دم اسبی یا خرگوشی ببندند.

5. داروها:

ریزش مو همچنین می تواند یک اثر جانبی از داروهایی چون مسدود کننده های بتا، آمفتامین ها، هپارین ووارفارین باشد. دارو های مرتبط با سرطان نیز باعث ریزش بیش از حد مو خواهند شد.

6. تغذیه نامناسب:

رژیم های غذایی ناسالم و اختلالاتی چون بولیمیا نروزا در دوران نوجوانی می تواند مسئول ریزش مو باشند که بر وزن فرد نیز تاثیر می گذارند.

7. کمبود آهن:

یکی از علل ریزش موی خانم ها فقر آهن است. فقر آهن با آزمایش خون قابل تشخیص است. افراد دچار فقر آهن بهتر است زیر نظر پزشک درمان شوند و خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده نکنند زیرا آهن بیش از اندازه در بدن منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

8. شرایط پزشکی:

برخی از شرایط هورمونی مانند تیرویید، دیابت کنترل نشده و سندروم تخمدان پلی کیستیک ممکن است باعث ریزش مودر زنان ودختران جوان شود. در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

 

9. کاهش مقدار استروژن:

یکی از علل ریزش مو در زنان کاهش ترشح استروژن در بدن است. برخی زنان در دوران یائسگی و بعد از آن به دلیل کاهش ترشح استروژن در بدن ریزش مو را تجربه می کنند.

10. تغییرات هورمونی بعد از حاملگی:

زنان پس از زایمان ممکن است تا 6 ماه دچار ریزش مو شوند، در این زمان مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/b57xka

این 5 خوراکی بهترین غذا برای رشد مو ها هستند

چهارشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۵۵ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

تقویت مو با این مواد غذایی

داشتن موهایی عالی به چیزی عمیق تر از سطح پوست یا پوست کف سر مربوط می شود، روده را می توان منشا داشتن مویی سالم دانست. بنابراین برای اینکه موها در بهترین حالت خود قرار بگیرند باید توجه کنیم که چه غذایی می خوریم و از چه غذاهایی پرهیز می کنیم.

تقویت مو


وقتی دچار ریزش موی شدید می شوید باید از مصرف غذاهای ترش، اسیدی و چرب پرهیز کنید و بیشتر سبزیجاتی را انتخاب کنید که بتوان داخل مخلوط کن قرار داد:سبزیجاتی مانند کدو سبز و مارچوبه و میوه هایی نظیر انار و آناناس.

برنامه های غذایی سرشار از پروتئین هم برای رشد موها مناسب هستند. اگر می خواهید کمتر گوشت قرمز و غذاهای دریایی استفاده کنید می توانید از پنیر محلی، دیگر گوشت های سفید، سبزیجاتی نظیر بروکلی و کاهو استفاده کنید و رنگین کمانی از مواد مغذی مخصوصا آهن را به روی برنامه غذایی تان باز کنید. برای اینکه به رشد، سلامت و درخشانی موهایتان هرچه بیشتر کمک کنید توصیه می کنم این غذاها را بیشتر در برنامه خود به کار ببرید:

 

 

بهترین مواد غذایی برای تقویت مو

 

مواد غذایی مناسب برای تقویت مو


غذاهای سرشار از پروبیوتیک

برای بهبود روده که ارتباط مستقیم با سلامت و تعادل pH پوست کف سر دارد ماست، کفیر و غذاهایی که سرشار از پروبیوتیک هستند مصرف کنید.


آجیل ها

کنجد و آجیل ها منابعی غنی از مواد معدنی مناسب رشد مو از جمله منیزیم هستند. بادام و کاشو به ترتیب منابع خوبی از ویتامین E و آهن هستند. هر دو برای درخشش مو و قدرت آن مناسب هستند.

 

 

بهترین مواد غذایی برای تقویت مو

 
ویتامین C

بسیاری نمی دانند ویتامین C نه تنها برای عملکرد پوست و مو مناسب است بلکه باعث افزایش جذب و سوخت و ساز مواد معدنی
( نظیر آهن ) نیز می شود. به دنبال انواع شیرین تر میوه ها باشید تا مقدار نیاز روزانه تان به ویتامین C را دریافت کنید.


آب نارگیل

آب نارگیل منبعی از تامین کننده های آب برتر همچنین سلامت مو است. متعادل کننده الکترولیت طبیعی موجود در آب نارگیل
( بعلاوه دوز سالم پتاسیم ) آب مورد نیاز بدن، پوست و پوست کف سر را تامین می کند. همچنین در برابر تنش های محیطی روزانه که منجر به ریزش مو و مشکلات بدتری می شود ما را محافظت می نماید.

 

 

بهترین مواد غذایی برای تقویت مو

 
آلوئه ورا

آلوئه ورا یک داروهای فوق العاده برای پیشگیری از ریزش مو است. یک قسمت ضخیم از آن را ببرید، با زیره به آن چاشنی بزنید و میل کنید تا در رشد موهای جدید کمکتان کند.


داروهای گیاهی

گیاهانی مانند بهیرنگراج و براهمی را به خاطر قدرتشان در رشد مجدد مو می شناسند. اگر خوش شانس باشید می توانید این گیاهان را به صورت پودر یا کپسول پیدا کنید. یک یا دو مرتبه در روز به همراه غذا آنها را میل کنید و یا می توانید داخل اسموتی بریزید و بنوشید. پس از مدتی می بینید موهای جدیدتان درخشان و قدرتمند شده اند.

نکته:خانم های باردار قبل از استفاده این داروهای گیاهی حتما باید با پزشک خود مشورت کرده باشند.

 

شورت لینک: https://b2n.ir/u39301

موهای زائد یا همان موهای ضخیمی که برای خانم ها بسیار ناخوشایند هستند و برای از بین بردن آنها دوست دارند هر روشی را امتحان کنند ما به شما این روش های خانگی را پیشنهاد میکنیم. گرچه داشتن موهای ریز صورت و دیگر اعضای بدن طبیعی است، ولی وجود موهای ضخیم برای بسیاری از خانم ها، می تواند واقعا آزاردهنده باشد.

رفع موهای زائد

برای همین همه خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند و برای این کار، راه های مختلفی مانند ایپلاسیون، لیزر و... را امتحان می کنند که معمولا این روش ها مضراتی برای پوست دارد و راه حال هایی موقتی به شمار می روند پس پیشنهاد می کنیم برای محو موهای زائد، روش های طبیعی و خانگی را امتحان کنید که دردناک نیستند و اثر طولانی تر دارند.

 

رفع موهای زائد بدن برای همیشه

چگونه از شر مو های بدن خلاص شوید؟

روش های موقتی زیادی برای از بین بردن مو مانند اصلاح کردن، سفید کردن، اصلاح و تراشیدن وجود دارد ، البته روش های همیشگی نیز برای از بین بردن مو بدن مثل درمان لیزر و الکترولیز وجود دارد که این روش ها هم اثرات جانبی دارند ولی طب سنتی هم روش هایی دارد که امروزه بسیاری از آنها استفاده می کنند.

ماسک های خانگی برای رفع موهای زائد

 1. ماسک پاپایا خام و آلوئه ورا

پاپایه به تجزیه فولیکول های مو کمک و رشد مو را متوقف می کند. موها را صاف و لطیف می سازد بنابراین کم تر جلب توجه می کنند.

مقداری پاپایه خام را با زرد چوبه، ژل آلوئه ورا، مقداری آرد غنی شده و روغن خردل مخلوط کنید تا خمیر درست کنید.

این خمیر را در جهت مخالف رشد مو بمالید و آن را به مدت 20 دقیقه بگذارید و بعد از مدت مشخص آن را با آب بشویید.

2. ماسک عسل ، شکر و لیمو

مقدار برابری شکر، لیمو و عسل را ترکیب و خمیر نرم درست کنید. این مخلوط را حرارت دهید.

کمی نشاسته ذرت روی شکم بمالید و سپس این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر بمالید و به سرعت آن را با نوار اصلاح بپوشانید ، سپس آن را روی موضع فشار دهید.و در جهت مخالف رشد مو بکنید.

 

ماسک عسل و لیمو برای رفع موهای زائد بدن

3. ماسک فلفل سفید و کافور

2 قاشق سوپ خوری فلفل سفید، 2 قاشق سوپ خوری کافور و چند قطره روغن بادام را بردارید.

فلفل سفید را به پودر اضافه کنید ، کافور، روغن بادام را به خوبی مخلوط کنید.

این خمیر را روی پوست بمالید و 15 تا 20 دقیقه آنجا بگذارید.

خمیر را با آب بشویید.

4. ماسک آرد نخود

نصف یک کاسه آرد نخود، نیمی از شیر، 1 قاشق چای زرد چوبه و 1 قاشق چای خوری کرم تازه بردارید.

یک خمیر نرم درست کنید و آن را 30 دقیقه روی پوست بمالید.

این خمیر را به آرامی در جهت مخالف مو بکنید.

بعد از برداشتن خمیر، آن را با آب بشویید. این کار به از بین رفتن موهای ناخواسته پوست کمک خواهد کرد.

 

آرد نخود برای از بین بردن موهای زائد بدن

5. ماسک زاج سفید و گلاب

زاج سفید به راحتی در بازار به شکل پودر موجود است. نصف قاشق چای خوری پودر زاج سفید را و 2 - 3 قاشق سوپ خوری گلاب را ترکیب کنید.

چند قطره روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید. این مخلوط را روی موهای ناخواسته شکم بمالید.

20 دقیقه صبر کنید و بعد برای 20 دقیقه دوباره تکرار کنید، بعد از خشک شدن موضع را با آب سرد بشویید.

مرطوب کننده را روی پوست بمالید تا پوست را از خشکی حفظ کنید.

6. ماسک خمیر زردچوبه و شیر

1 - 2 قاشق چای خوری زرد چوبه را با شیر مخلوط کنید .

این مخلوط را روی پوست بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

اجازه دهید خشک شود و سپس آن را با آب بشویید، این کار به از بین رفتن موهای ناخواسته بدن کمک می کند.

 

ماسک زردچوبه بهترین ماسک برای رفع موهای زائد

7. ماسک عدس و سیب زمینی

یک کاسه از سیب زمینی پوست کنده و له شده، یک کاسه سوپ خوری عدس زرد، یک قاشق غذاخوری عسل و 4 قاشق لیمو ترش را با هم مخلوط کنید.

دال عدس را یک شب در آب خیس کنید.

سیب زمینی خرد شده را روی الک قرار دهید و آب آن را با فشار دهید.

عصاره عسل و لیمو را به مخلوط اضافه کنید تا خمیر خوبی درست کنید.

این خمیر را روی پوست بمالید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بماند.

زمانی که خشک شد آن را با مالش دادن به آرامی پاک کنید، این خمیر به کندن مو کمک می کند.

8. ماسک موز و جو

یک موز رسیده و دو قاشق چایخوری آرد جو دو سر بردارید.

موز را له و جو دو سر را به آن اضافه کنید و آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید.

این خمیر را روی پوست بمالید و به مدت 15 دقیقه به آرامی آن را بمالید.

این فرآیند را یک بار در هفته تکرار کنید.

9. ماسک شکر و ذرت

یک فنجان شکر را در شربت ذرت مخلوط و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید و سپس این مخلوط را حرارت دهید تا شکر به طور کامل حل شود.

بعد از آن، این مخلوط گرم را روی پوست بمالید و سپس این مخلوط را بکنید . این واقعا یک فرآیند دردناک است ، بنابراین این کار را به آرامی و با نهایت دقت انجام دهید.1

0. ماسک سفیده تخم مرغ

1 قاشق سفیده تخم مرغ، 1 قاشق

شق سوپ خوری عسل و نصف قاشق سوپ خوری آرد ذرت را مخلوط تا خمیر نرمی به دست آید.

این ماسک را روی پوست بمالید تا 30دقیقه بماند. تا یک لایه نازک روی پوست ایجاد شود ؛ این ماسک را با دست محکم بکشید تا موهای ناخواسته کنده شوند. به آرامی بکشید تا از هر گونه خارش در پوست جلوگیری کنید.

 

از بین بردن سریع موهای زائد با ماسک سفیده تخم مرغ

11. ماسک ریحان و پیاز

2 عدد پیاز بردارید و آن ها را نصف کنید.

غشا نازک پیاز را بیرون آورید و برگ های نعناع را با این غشا له کنید تا خمیر درست شود.

این خمیر را روی موهای زائد بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.

آن را با آب بشویید و این فرآیند را 3 تا 4 بار در یک هفته تکرار کنید تا تفاوت را ببینید.

12. ماسک عسل و لیمو 

چهار قاشق چای خوری عسل را با یک عدد لیموی تازه مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت خمیری و چسبندگی پیدا کند.

بعد از آن خمیر را خیلی آرام در جهت رویش موهای صورت تان بمالید و بگذارید 15 دقیقه روی صورت بماند.

در مرحله آخر، صورت تان را با آب ملایم و ولرم بشویید و این کار را هفته ای دو تا سه بار انجام دهید.

 

 

شورت لینک: https://b2n.ir/h46575

کوچک کردن بینی با تمرینات و نسخه های خانگی

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۱۱ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

چگونه می توان بینی خود را با نکات ساده در یک شب، کوتاه نمود ؟

شکل دادن بینی شما: 

همه ما اندازه های مختلف و شکل های متفاوت از بینی را داریم، بعضی از مردم از شکل بینی خود راضی نیستند و می خواهند آن را کوچکتر و نازک تر کنندبرای رسیدن به این هدف، لازم نیست که جراحی زیبایی داشته باشید، گزینه های ساده و آسان وجود دارد که به شما چهره ی تازه می دهد.

چگونه بینی خود را کوچکتر کنیم؟

برخی از تمرین های طبیعی وجود دارد که باعث می شود بینی شما کوچکتر شود شما همچنین می توانید آرایش را با استفاده از یک روش ساده انجام دهید ،تا بینی خود را کوچک کنید. همراه با ورزش و آرایش، برخی از دستور العمل های طبیعی است، که کمک می کند تا بینی خود را کوچک تر و نازک تر به معرض دید دربیاورید  ؛ بینی تیز و کوچک ،نماد زیبایی است، شما می توانید شکل بینی را با روش های ساده و آسان تغییر دهید.

 

 

چگونه می توان بینی خود را با ورزش کردن کوچک کرد ؟ 

چگونگی کاهش اندازه بینی با ورزش :

در اینجا برخی از تمرینات ساده که بینی شما را کوچکتر میکند ، برای شما شرح می دهیم  این تمرینات ساده را میتوانید در زمان های کوتاهی انجام دهید . 

 

 

کوتاه شدن بینی:

با گذشت زمان، بدن انسان شروع به ضعیف شدن میکند . به همان شیوه با سن، شکل بینی نیز به علت ضعف استخوان ها و غضروف بینی تغییر می کنداین تمرین ساده، استخوان ها و غضروف های بینی را قوی نگه می دارد.

انگشت اشاره را روی نوک بینی قرار دهید، آن را به آرامی فشار دهید. با نگه داشتن انگشت روی بینی، فشار را به سمت پایین متمایل کنید ، هر وقت که زمان داشتید می توانید این تمرین را هر روز در هر کجا انجام دهید.

کوچک کردن و تغییر شکل بینی:

این تمرین ساده بسیار مفید خواهد بود هر دو طرف بینی را با انگشت اشاره فشار دهید. با نیروی زیاد ، هوا را به بیرون بدمید .شما می توانید این حرکت را برای هر دو سوراخ بینی خود انجام دهید ؛ این کار را 10-15 بار تکرار کنید. این یک تمرین، ساده است که شما را قادر می سازد دقیقا همانطور که می خواهید بینی خود را شکل دهید.

تکان دادن بینی:

برای کوچک کردن بینی، روش های دیگری نیز وجود دارد این کار جهت ساخت عظلات بینی شما مفید خواهد بود. صورت خود را ثابت نگه داشته و بینی خود را بچرخانید. شما می توانید این تمرین را در هر زمان از روز انجام دهید اما برای رسیدن به نتایج بهتر، به طور منظم باید این کار را انجام دهید.

صاف کردن بینی:

این یک تمرین ساده برای داشتن بینی باشکل مناسب است ، برای این کار لبخند بزنید و بینی خود را با کمک انگشتان خود بکشید. این کار به ساخت عضلات در دو طرف بینی شما کمک خواهد کرد. برای داشتن نتایج بهتر، 20 بار در روز و برای چند ماه این کار راتکرار کنید.

ماساژ بینی:

این یک راه ایده آل برای کوچک کردن بینی است برخی از مزایای دیگر نیز وجود دارد، که می تواند سردرد را نیز درمان کند. بینی خود را از قسمت پل وسطی به طرفین ماساژ دهید و مراقب باشید که حتما انگشتان خود را بصورت دایره ای برروی بینی خود حرکت دهید ؛ با 5-7 بار تکرار در روز و در زمان بسیار کوتاه، شما نتایج را دریافت خواهید کرد. 

 

ازبین بردن خط لبخند:

با گذشت سن ، خط و چین و چروک هایی در صورت و اطراف بینی ظاهر میشود، که یکی از آنها خط لبخند است این، یک تمرین ساده برای کاهش میزان خط لبخند بشمار میرود. هوا را به داخل بینی هدایت کرده و برای چند ثانیه نگه دارید، به طوری که در بینی خود حجم هوا را کاملا حس کنید . این کار را حداقل یک بار در روز برای داشتن نتایج بهتر، انجام دهید.

تنفس عمیق:

تنفس عمیق نیز ،یکی دیگر از ورزش های ساده است که کمک می کند تا بینی خود را کوچک تر کنید این تمرین ساده را هرروز انجام دهید. یکی از حفره های بینی خود را بسته و با حفره ی دیگر نفس بکشید ؛ پس از هر تنفس عمیق ، نفس خود را برای 3 ثانیه نگه دارید، در معرض عمق قرار گرفتن در هوا، سه ثانیه نگه داشتن هوا. حال برای حفره ی دیگر نیز این کار را تکرار کنید. این تمرین را سه بار در روز در پکیج های 10 تایی انجام دهید.

چگونه می توان بینی خود را با آرایش کردن کوچک نشان داد ؟ 

شما میخواهید به یک مهمانی بروید و میخواهید زیبا به نظر برسید ، اما از ظاهر بینی خود راضی نیستید ، با یک روش ساده در آرایش کردن میتوانید کاری کنید که بینی شما کوچکتر به نظر برسد. از روشن کننده هایی استفاده کنید که از رنگ پوست شما روشن تر هستند به همین ترتیب از رنگ تیره تر برای سایه انداختن.

مواد آرایشی را روی دو طرف بینی قرار دهید و آن را خوب مخلوط کنید به همین ترتیب، روشن کننده ها را بر روی نوک بینی اعمال کنید و آن را به خوبی ترکیب کنید این، باعث می شود بینی شما فورا کوچکتر به نظر برسد.

 

 

نسخه های خانگی جالب برای کوچک کردن بینی در خانه

چگونه می توان بینی خود را با یک دستور العمل طبیعی ساده کوچک کرد؟ 

برخی از درمان های طبیعی وجود دارد که می تواند بینی شما را یک شبه کوچکتر کند ، در ادامه این بخش از نمناک برخی از دستور العمل های خانگی آسان برای داشتن بینی کوچکتر در خانه را به شما ارائه میکنیم : 

زنجبیل:

یک لایه چسبنده از پودر زنجبیل و آب درست کنید، آن را روی ناحیه ای که میخواهید کوچک شود قرار دهید و پس از 15 دقیقه بشویید.

این کار برای برخی از افراد که ممکن است دچار سوزش زیاد شوند توصیه نمیشود.

این دستورالعمل باورنکردنی را حتما به کار ببندید.

 

یخ:چگونه با یخ بینی خود را کوچک کنیم ؟

یخ یکی از ساده ترین دستورالعمل هاست تا بینی شما کوچکتر شود.

یک مکعب یخ را در یک پارچه تمیز قرار دهید و برروی بینی خود قرار دهید.

هر روز این کار را به مدت چند دقیقه انجام دهید تا بینی کمتر پف کرده و به دلیل یخ و سرما کوچک می شود.

هشدار :هرگز و به هیچ وجه اگر دچار مشکلات سینوسی و دیگر مشکلات عفونی در هر قسمت از صورت خود هستید این روش را انجام ندهید . از طرفی این روش نباید به مدت طولانی انجام شود و در صورت مشاهده هر نوع ناراحتی باید انجام آن را متوقف کنید چراکه در صورت استفاده نامناسب و نابجای این روش ، عوارض جدی متوجه شما خواهد شد .

خمیر دندان ، سرکه سیب و زنجبیل 

طرز تهیه این نسخه طبیعی کوچک کننده بینی ساده است، نسخه ای که تاثیر آن عالی است ، کافیست یک قاشق چایخوری خمیر دندان، یک قاشق چایخوری زنجبیل تازه و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با هم مخلوط مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را به مدت 30 دقیقه بر روی بینی خود قرار دهید فراموش نکنید که پیش از استفاده از محلول، بینی را با آب و صابون شسته و خشک کنید. بعد از گذشت مدت تعیین شده یعنی 30 دقیقه ترکیب روی بینی را توسط آب گرم از روی بینی خود پاک کنید و چنانچه احساس خشکی پوست در این قسمت از صورت خود کردید آن را با نرم کننده های طبیعی مرطوب کنید. اگر روزانه از این محلول استفاده کنید می توانید در عرض کمتر از ده روز تفاوت را در شکل ظاهری بینی خود احساس کنید.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/m0yj4a

کاهش وزن در یک هفته با برنامه ای موثر برای لاغری

دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۱۰ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

متاسفانه در زندگی امروزی افراد زیادی با مشکل اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند و همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند که برخی از این روش ها نه تنها موثر نیستند بلکه سبب بیماری های مختلف نیز می شوند.

کاهش وزن در یک هفته

 

برنامه کاهش وزن 8 کیلو در یک هفته

اگر می خواهید به سرعت وزن کم کنید و قرار است هفته دیگر به جشنی بروید که لباس هایتان برایتان کوچک شده اند ، این رژیم به شما کمک می کند در کوتاهترین زمان ممکن وزن خود را تا 8 کیلوگرم کاهش دهید البته شما به شرطی وزن مورد نظر را کم می کنید که مو به مو برنامه زیر را رعایت کنید . در این رژیم غذایی این نکته را در نظر داشته باشید که میزان تغییر وزن افراد مختلف می تواند کاملا متفاوت باشد، اما در این که وزن کم می کنید هیچ شکی نیست.

یکی از سریع ترین روش های سالم و طبیعی برای کاهش وزن که می تواند برای تمام گروه های سنی قابل استفاده باشد رژیم «جنرال موتورز» (GM) است . این رژیم غذایی را می توانید در دو هفته متوالی ادامه دهید اما نباید بیش از دو هفته ، این رژیم را ادامه دهید . اگر بخواهید این رژیم را برای بیش از دو هفته ادامه دهید باید پس از گرفتن دو هفته رژیم بین آن یک هفته استراحت قرار دهید اما در این یک هفته نباید غذاهای پرکالری مصرف نمایید .

هنگامی که این برنامه غذایی را دنبال کردید نباید به هیچ عنوان استرس را به خود راه دهید . همچنین باید خواب کافی داشته باشید و همانگونه که در برنامه غذایی گفته شده غذا بخورید و کمتر از آن غذا مصرف نکنید و خود را گرسنه نگه ندارید.

مهم ترین نکته این رژیم این است که قبل از تمام شدن هفته خود را وزن نکنید زیرا وزن کردن زیاد موجب دلسردی شما از رژیم و رها نمودن آن می شود.

 

مراحل کاهش وزن در هفت روز

روز اول

اولین روز رژیم مهم ترین روز آن است که باید فقط در این روز میوه و آب مصرف کنید و از خوردن سایر خوراکی ها اجتناب نمایید. در این رژیم غذایی حدود 8 تا 12 لیوان آب بنوشید . بهترین میوه ها برای این رژیم سیب، هندوانه، خربزه وانارهستند و میوه ای که نباید اصلا از آن مصرف کنید موز می باشد. شما می توانید هر وقت احساس گرسنگی نمودید میوه و آب مصرف کنید.

روز دوم

در روز دوم رژیم که مختص به سبزیجات است شما باید سبزیجات خام و پخته و آب پز شده اما بدون اضافه کردن روغن مانند لوبیای پخته، هویج، بروکلی، خیار، کدو، کاهو و کلم استفاده کنید و می توانید این سبزیجات را ترکیب کنید و برای خودتان سالاد درست کنید ولی روی آن سس نریزید فقط با مقداری سرکه سیب و آبلیمو آن را میل کنید. در این روز نیز مانند روز اول 8 تا 10 لیوان آب بخورید و اگر دچار بیرون روی زیاد شدید اصلا نگران نشوید .

در این روز از رژیم غذایی حتی می توانید سیب زمینی آبپز هم بخورید، ولی بهتر است آن را درصبحانه مصرف کنید تا کربوهیدرات های آن طی روز بسوزند.

 

روز سوم

در روز سوم رژیم شما مجاز به خوردن انواع میوه و سبزیجات به غیر از موز و سیب زمینی هستید . امروز هم در کنار خوردن سبزیجات و میوه باید 8 تا 10 لیوان آب بخورید . در روز سوم رژیم از میوه برای صبحانه و برای ناهار از سبزیجات به شکل سوپ یا سالاد و برای میان وعده دوباره از میوه و برای شام از سبزیجات استفاده کنید. ترتیب استفاده از میوه ها و سبزیجات و یا ترکیب کردن آنها به ذائقه شما بستگی دارد.

روز چهارم

در روز چهارم از رژیم غذایی ژنرال موتورز شما مجاز به استفاده از 8 تا 10 عدد موز به همراه سه لیوان شیر هستید و به غیر از این دو شما هیچ چیز دیگری نباید بخورید. شاید فکر کنید با این سهمیه شیر و موز ممکن است گرسنه شوید اما باید بدانید اگر سهمیه شیر و موز خود را به صورت مناسب برای تمام روزتان تقسیم کنید ، احساس گرسنگی شما را اذیت نمی کند.

در این روز هم مانند سایر روزها آشامیدن 8 تا 12ز لیوان آب فراموش نشود . شما می توانید در این روز سه لیوان شیرتان را را برای صبحانه، ناهار و شام بگذارید تا همراه با موز در تمام روز سیر بمانید.

 

روز پنجم

روز پنجم یک روز رویایی برای شماست زیرا در این روز قرار است یک پیمانه برنج بدون روغن و 250 گرم گوشت سفید یا قرمز بدون چربی بخورید! در روز پنجم شما نیمی از راه را طی کرده اید و می توانید از سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید . امروز مجاز به خوردن سوپ سبزیجات بدون روغن شامل کدو، کلم، هویج و بروکلی، هستید و همچنین می توانید سیب، پرتقال و گریپ فروت بخورید . در این روز باید 6 تا 7 عدد گوجه فرنگی بخورید تا اسید اوریک بدنتان افزایش یابد همچنین آشامیدن حداقل 10-12 لیوان آب در این روز فراموش نشود.

روز ششم

آیا تا این روز از رژیمتان موفق بوده اید ؟ اگر این چنین است باید بدانید تا این روز حتما دیگر عملکرد سیستم گوارشیتان بهبود یافته و متابولیسم بدنتان افزایش یافته است . امروز شما مجاز به خوردن یک پیمانه برنج برای وعده ناهار و سبزیجات به صورت خام یا پخته برای باقی روز هستید همچنین در این روز باید 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. در روز ششم شما اجازه ی مصرف 250 گرم گوشت سفید یا قرمز بدون چربی را دارید.

 

 

روز هفتم

امروز روز آخر این رژیم و روز وزن کردن شماو دیدن نتیجه آن با چشمتان است . در این روز شما مجاز به مصرف برنامه غذایی روز ششم به همراه یک لیوان آب میوه طبیعی تهیه شده در منزل هستید .

در روز آخر رژیم مانند روزهای قبل نوشیدن آب به مقدار 10 تا 12 لیوان فراموش نشود . در روز آخر این رژیم علاوه بر کاهش وزن خواهید دید پوستتان نیز روشن تر می شود .در پایان روز هفتم این رژیم مجاز هستید خود را وزن کنید . بعد از این رژیم غذایی دیگر پر خوری را کنار بگذارید و نتیجه تلاش و کارتان را در روزهای آینده از دست ندهید.

نکته 1:برای اینکه کاهش وزن بیشتری از این رژیم حاصل شود بهتر است روز 45 دقیقه پیاده روی کنید.

نکته 2: آشامیدن چای سبز و قهوه بدون شیر و شکر در تمام روزهای این رژیم غذایی مجاز است.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/3m3hu

خواص میوه نارگیل برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

نارگیل یک میوه مطلق به درخت نخل کوکوس است، صد ها گونه نارگیل در سرتاسر هند یافت میشود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است.قسمت بیرونی آن سبز رنگ است و زمانی که میرسد قهوه ای میشود و زیر پوسته سختی که دارد گوشتی سفید رنگ وجود دارد. نارگیل به عنوان ناریال در هند، تنکای در تامیل، کاریکین در مالایالام و ناریکلیا در بنگالی شناخته میشود. نارگیل تازه حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد و همچنین یک ماده سالمی است که میتوان حتی به عنوان یک غذا مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص نارگیل

هسته آن نه تنها سالم است بلکه برای خوردن در دوران بارداری نیز ایمن می باشد ؛ نارگیل همچنین حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده، اما بی ضرر است. حاوی تری گیلیسیرید های زنجیره ای و اسید های چرب متوسط است. این اسید های چرب توسط بدن به طور متفاوتی جذب میشوند و آنها به طور مستقیم از دستگاه گوارش به کبد منتقل میشود و در بدن به کتون ( ترکیب آلی، دارای گروه دو ظرفیتی و دو ریشه هیدرو کربن) تبدیل میشوند و میتواند اثرات درمانی بر اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر داشته باشد.

ارزش غذایی نارگیل:

نارگیل غنی از کالری، ویتامین ها و مقدار زیادی مواد معدنی است.به طور متوسط 400 گرم نارگیل تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین میکند.100 گرم نارگیل حاوی 350 گرم کالری است.

میوه نارگیل شامل:اسید های اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است که برای سلامت ضروری می باشد.

هسته آن منبع عالی از مس، کلسیم، منگنز،منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و در کل سرشار از پتاسیم می باشد.

آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قند های ساده، الکترولید ها، مواد معدنی، اسید فسفاتیز، کاتالاز، دی هیدروژن پروکسید و پلی مراز است.

نه تنها آب نارگیل بلکه روغن آن نیز به عنوان یک غذای فوق العاده طبقه بندی میشود. ترکیب منحصر به فرد آن از اسید های چرب میتواند تاثیر عمیقی روی سلامت شما داشته باشد.

چندین مزایای شگفت انگیز نارگیل:

خواص و مزایای مطرح شده در این بخش از سلامت برای پوست، مو و سلامتی است.

1.نارگیل سرشار از فیبر:

نارگیل میوه ای سرشار از فیبر رژیمی است که حدود 61 درصد فیبر را تامین می کند. فیبر موجود در نارگیل باعث کاهش سرعت گلوکز و پایین آمدن قند خون میشود و موجب انتقال آن به سلول ها و تبدیل به انرژی می شود که این عمل در کاهش استرس در سیستم آنزیمی و لوزالمعده مفید بوده و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

2. نارگیل برای کنترل دیابت:

مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود می بخشد و با تاثیر مثبت که روی هورمون های کنترل قند خون دارد، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

3. نارگیل برای تقویت سیستم گوارشی و کمک به هضم:

نارگیل دارای فیبر است و به همین دلیل حاوی مزایای گوارشی بوده و باعث هضم بهتر غذا می شود و از اختلالات معده و روده پیشگیری می کند. مصرف نارگیل در درمان تهوع و استفراغ نیز مفید است.

4. خواص ضدپیری نارگیل :

سیتوکینین، کینتین و ترانسیتین موجود در نارگیل دارای اثر ضد سرطانی و ضد پیری برای بدن هستند.

5. نارگیل برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

مواد مغذی موجود در نارگیل برای سیستم ایمنی بدن مفید است. نارگیل به دلیل دارا بودن خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی، از بدن در برابر انواع ویروس ها و باکتری های مضر محافظت کرده و مصرف آن در درمان شدیدترین بیماری های عفونی مانند عفونت گلو، عفونت ادراری و کرم های روده مفید است.

6. نارگیل برای درمان و آب کردن چربی دور شکمی:

برای از بین بردن چربی های خطرناک شکمی نارگیل مصرف کنید ؛چربی های شکم خطرناک ترین چربی ها هستند و عامل اصلی برخی بیماری ها می باشد که مصرف روزانه 200 گرم نارگیل باعث کاهش چشمگیر چربی های دور شکم و دور کمر در طی 12 هفته می گردد.

7.سلامت کلی:

تحقیقات ثابت کرده است، افرادی که روزانه نارگیل مصرف میکنند در مقایسه با بقیه افراد در معرض کمتری برای ابتلا به بیماری هستند و سالم می باشند.

8. نارگیل برای تقویت انرژی:

نارگیل با افزایش انرژی به چربی سوزی کمک میکند ؛ تری گلیسیرید موجود در روغن نارگیل انرژی را در طی 24 ساعت به میزان 5 درصد افزایش میدهد و در طولانی مدت باعث کاهش وزن میشود. تحقیقات نشان می دهد نارگیل باعث کاهش اشتها می شود، به طوری که افراد بعد از مصرف نارگیل می توانند تا چندین ساعت بدون احساس گرسنگی یا کاهش قند خون سپری کنند.

 

شورت لینک: https://yun.ir/fluga5