آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

علل و راه درمان ریزش مو زنان و دختران جوان

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۱۸ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

طبق نظریه آکادمی پوست، ریزش روزانه 50-100 تار مو طبیعی است اما هنگامی که این ریزش مو در دختران و زنان جوان غیرطبیعی و بیش از حد شود، باعث نگرانی خواهد شد زیرا معمولا ریزش مو در دوران جوانی دور از انتظار است، این نوع ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.

تقریبا اکثر دلایل ریزش مو موقتی می باشند بنابراین نگران نباشید. در این بخش از سلامت پوست و مو سعی شده است تا برخی روش های طبیعی برای پیشگیری از ریزش مو در زنان و دختران جوان، دلایل احتمالی ریزش بیش از حد مو و گزینه های درمانی معرفی شود.

ریزش مو در خانم ها متفاوت از مردان است

موی آقایان در اثر ریزش موی ارثی (AGA) در قسمت جلوی سر به مرور نازک شده و پوشانندگی خود را از دست می دهد و خط موها در پیشانی عقب می رود اما در موهای قسمت پشت سر آقایان هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

در خانم ها ریزش موی ژنتیکی سبب می شود تمام موهای سر نازک شوند و قسمت بانک موها (موهای قسمت پشت سر) تغییر کند و قسمت بانک موها برای کاشت از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد.

علل احتمالی ریزش بیش از حد مو در زنان و دختران جوان:

 

1. آلوپسی آندروژنی در بزرگسالان:

این امر به دلیل مقادیر زیاد هورمون های آندروژن از جمله تستوسترون که توسط غدد آدرنال در زنان ایجاد می شود رخ می دهد. این بیماری ریشه ژنتیکی داشته و هنگام تولید آندروژن ها باعث بلوغ آن ها خواهد شد. افزایش سطح هورمون های رشد بر فولیکول های مو تاثیر می گذارند بنابراین در نهایت باعث ریزش مو خواهند شد.

2. عفونت :

برخی از عفونت های قارچی مانند تینه آ کاپیتیس یا عفونت قارچی پوست سر ممکن است باعث ریزش مو در کودکان و بزرگسالان شود. علایم این بیماری شامل ریزش مو در نقطه ای از پوست سر، لکه های طاسی و خارش پوست سر است.

 

3. تریکوتیلومانیا:

این یک اختلال روانشناختی است که فرد میل برای کندن مو در خودش احساس می کند. اختلال موکنی در بزرگسالی و نوجوانی رخ می دهد.

4. آلوپسی کششی:

این مشکل زمانی رخ می دهد که زنان موهای خود را ببافند یا به صورت دم اسبی یا خرگوشی ببندند.

5. داروها:

ریزش مو همچنین می تواند یک اثر جانبی از داروهایی چون مسدود کننده های بتا، آمفتامین ها، هپارین ووارفارین باشد. دارو های مرتبط با سرطان نیز باعث ریزش بیش از حد مو خواهند شد.

6. تغذیه نامناسب:

رژیم های غذایی ناسالم و اختلالاتی چون بولیمیا نروزا در دوران نوجوانی می تواند مسئول ریزش مو باشند که بر وزن فرد نیز تاثیر می گذارند.

7. کمبود آهن:

یکی از علل ریزش موی خانم ها فقر آهن است. فقر آهن با آزمایش خون قابل تشخیص است. افراد دچار فقر آهن بهتر است زیر نظر پزشک درمان شوند و خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده نکنند زیرا آهن بیش از اندازه در بدن منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

8. شرایط پزشکی:

برخی از شرایط هورمونی مانند تیرویید، دیابت کنترل نشده و سندروم تخمدان پلی کیستیک ممکن است باعث ریزش مودر زنان ودختران جوان شود. در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

 

9. کاهش مقدار استروژن:

یکی از علل ریزش مو در زنان کاهش ترشح استروژن در بدن است. برخی زنان در دوران یائسگی و بعد از آن به دلیل کاهش ترشح استروژن در بدن ریزش مو را تجربه می کنند.

10. تغییرات هورمونی بعد از حاملگی:

زنان پس از زایمان ممکن است تا 6 ماه دچار ریزش مو شوند، در این زمان مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/b57xka

  • Britannica briti

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی