آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

دلایل رایج باقی ماندن اسکار جوش روی پوست چیست؟

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۰۹:۴۳ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

8 ترفند خانگی اثربخش برای درمان فوری جای جوش

جوش مشکلی رایج در میان بسیاری از افراد، به‌ویژه نوجوانان و زنان است. علت این مسأله تغییرات هورمونی سریع است که باعث می‌شوند غدد چربی بیشتر از حالت معمولی چربی تولید کنند. این موضوع مسدود شدن منافذ با چربی اضافی، باکتری و سلول‌های پوستی مرده را به دنبال دارد که در نهایت منجر به بروز جوش و آکنه روی پوست می‌شود. جوش به‌تنهایی آزاردهنده است، اینکه جای آن هم روی پوست باقی بماند، تحمل این مشکل پوستی را دشوارتر می‌کند. جای جوش روی پوست بعضی از افراد زیاد باقی نمی‌ماند. این در حالی است که عده‌ای برای از بین بردن جای جوش‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند. لازم نیست تا آخر عمرتان با جای جوش سروکله بزنید، چون می‌توانید از روش‌های خانگی برای از بین بردن اسکار جوش استفاده کنید‌. در مقاله‌ای که امروز برایتان تهیه کرده‌ایم قصد داریم شما را با علل رایج باقی ماندن جای جوش روی پوست و روش‌های خانگی برای درمان جای جوش آشنا کنیم. در پایان مقاله هم روش‌هایی را برای پیشگیری از شکل گرفتن جای جوش‌ در اختیارتان قرار می‌دهیم. تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

جای جوش چگونه روی پوست شکل می‌گیرد؟

اگر جوش درمان نشود، منجر به بروز تورم و تحریک پوست می‌شود.

زمانی که التهاب به بافت زیر پوست آسیب برساند، جای جوش روی پوست شکل می‌گیرد. جای جوش نشانه‌ی این است که پوستتان به‌طرز قابل‌توجهی توسط آکنه آسیب دیده است. جای جوش معمولا به رنگ قرمز تیره یا بنفش است. اگر بدن کلاژن خیلی کمی تولید کند، جای جوش به شکل چال و فرورفتگی درمی‌آید.

این در حالی است که تولید کلاژن بیش از حد توسط پوست، بروز جای جوش برآمده را به همراه دارد که معمولا در پشت و قفسه‌ی سینه ظاهر می‌شود. این نوع جای جوش بیشتر در میان آسیایی‌ها و آفریقایی_آمریکایی‌ها رایج است. در بیشتر موارد جای جوش خودبه‌خود برطرف می‌شود. هرچند گاهی اوقات ممکن است چند ماه تا چند سال طول بکشد تا اسکار جوش به‌طور کامل رفع شود.

دلایل رایج باقی ماندن اسکار جوش روی پوست چیست؟

در ادامه به علل بروز اسکار جوش روی پوست اشاره کرده‌ایم.

۱. چرب بودن پوست

اگر پوستتان خیلی چرب باشد، درمان جای جوش برایتان سخت‌تر خواهد شد. منافذ مسدود شده همچنین ممکن است با کثیفی و باکتری تماس پیدا کنند که این موضوع برای پوست اصلا خوب نیست.

۲. وجود باکتری روی پوست

باکتری‌ها معمولا در اطراف فولیکول‌های مو قرار دارند. زمانی که نواحی از پوست که مستعد آکنه هستند ملتهب می‌شوند و ضایعاتی به رنگ زرد و قرمز در نواحی ذکر شده دیده می‌شود، یعنی در آن نواحی باکتری وجود دارد.

۳. جمع شدن سلول‌های پوستی مرده

سلول‌های پوستی مرده یکی از علل مسدود شدن پوست و طولانی‌تر شدن فرآیند درمان جوش به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید سلول‌های پوستی مرده‌ی موجود روی پوست خود را به‌طرز مؤثری از بین ببرید، باید پوستتان را لایه‌برداری کنید. با این کار به پیشگیری از شکل‌گیری جای جوش هم کمک خواهید کرد.

۴. ژنتیک

نگاهی به اطرافیان خود بیندازید. آیا روی پوست آن‌ها جای جوش وجود دارد؟ اگر جواب مثبت است، متأسفانه باید به شما بگوییم که کنترل این عارضه از دست شما خارج است.

۵. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی، مانند تغییرات مربوط به بلوغ یا بارداری یکی دیگر از علل به جای ماندن جای جوش به شمار می‌روند.

۶. مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات و محصولات لبنی

اگر در مصرف محصولات لبنی و مواد غذایی که کربوهیدرات زیادی دارند زیاده‌روی کنید، به احتمال زیاد جوش‌هایتان تحریک می‌شوند.

۷. مصرف بعضی از داروها

همه‌ی داروها منجر به بدتر شدن جوش و جای جوش نمی‌شوند. این موضوع فقط شامل داروهایی می‌شود که شامل لیتیوم، کورتیکوستروئید و آندروژن هستند.

۸. کثیفی پوست

باکتری و چربی روی پوست کثیف ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ و بروز جوش شوند.

 

شورت لینک: yun.ir/ojox7b

  • Britannica briti

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی