آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

خواص جینکو و فایده های مصرف این گیاه دارویی

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

توسط 

 

0

خواص جینکو

بهترین خواص گیاهان دارویی

با توجه به این که کشور ما در منطقه ای قرار گرفته است که دارای گیاهان دارویی بسیاری می باشد. لازم دانسته شد که در این مقاله یه یکی از گیاهان دارویی به نام جینکو پرداخته شود. تا با خواص جینکو و فایده های مصرف این گیاه دارویی بیشتر آشنا شویم. از آن جایی که این گیاه دارویی دارای خواص و فواید بسیاری می باشد ما در این مقاله سعی می کنیم به مهم ترین آنها اشاره کنیم. بلکه مورد استفاده افراد علاقه مند به گیاهان دارویی قرار گیرد.

خواص جینکو و آنچه باید راجب به این گیاه دارویی بدانید

خواص جینکو بسیار می باشد که به وسیله آن می توان بسیاری از مشکلات و بیماری ها را مرتفع نمود. و سلامتی کامل را به بدن برگرداند.

محرک گردش خون در مغز    

نارسایی گردش خون در مغز می‌تواند باعث دلهره، استرس، کاهش حافظه، کاهش تمرکز و مشکلات شنوایی شود. که این مواد می‌توانند با اثرات دارویی گیاه جینکو کم شده و یا درمان کامل شوند. مصرف عصاره جینکو در بسیاری از بیماران باعث افزایش جریان خون مغزی شده است. و مطالعات بر روی این افراد نشان داده است که استفاه از این گیاه دارویی باعث کاهش گیجی، سردرد و افزایش حافظه کوتاه‌مدت شده است.

خواص جینکو و افزایش قدرت شنوایی

از جمله فواید مصرف این گیاه دارویی در زمینه شنوایی می باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دارای اختلالات شنوایی و یا بیماریهای مربوط به این حوزه هستید میتوانید حساب ویژه ای روی استفاده از این گیاه دارویی (جینکو) باز کنید. ضمن این که شما می توانید از خواص آب  انار نیز برای قدرت شنوایی خود استفاده کنید.

فواید مصرف جینکو برای مشکلات چشمی

 

با استفاده کردن مدام از این گیاه پر خاصیت می توانید مشکلات مربوط به چشم و انواع بیماری های آن نظیر آب سیاه و اکثر بیماری هایی که با گذشت عمر در چشم ایجاد می شود را رفع کنید. و در جهت بهبود قدرت دید و شناسایی هر چه بهتر رنگ های مختلف اقدام موثری کرده باشید. لازم به ذکر است که از دیگر میوه هایی که برای بیماری های چشم مناسب است خواص انبه می باشد.

جوان سازی پوست به وسیله گیاه جینکو

 

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از تیرگی پوست خود رنج می برید. دیگر نگران این مشکل نباشید چرا که از جمله خواص جینکو روشن کردن پوست می باشد. این گیاه همانند خواص عرق آویشن با اثرات پیری پوست مبارزه نموده و با داشتن خواصی نظیر ضد التهابی و ضد آلرژیک توانایی پوست و مو را برای جذب مواد مغذی افزایش می دهد. و با بهبود گردش خون در پوست، پوست شما را شاداب و جوان نموده و از ریزش مو جلوگیری می نماید.

خواص جینکو و سلامت قلب و عروق

 

یکی دیگر از خواص جینکو و فایده های مصرف این گیاه دارویی در زمینه قلب و عروق می باشد. مصرف گیاه جینکو با داشتن  ترکیباتی به نام فلاوونوئید از قلب و عروق شما محافظت کرده و از مبتلا شدن به انواع بیماری های قلبی و عروقی بدن شما را ایمن می کند. استفاده از دم کرده این گیاه دارویی فشار خون را تنظیم کرده و باعث بهبود گردش خون درون رگها می شود. و خطر ابتلا به واریس سیاهرگی را کاهش می دهد. از خواص جینکو مانع شدن از لخته شدن خون نیز می توان یاد کرد.

فواید گیاه دارویی جینکو برای بیماری ام اس

یکی از بیماری هایی که با اثر گذاشتن بر روی اعصاب مغز و نخاع باعث اختلالات حرکتی در فرد می شود بیماری ام اس می باشد. با توجه به مطالعات انجام شده بر روی افرادی که دچار این بیماری بوده اند. روشن شد که تزریق این گیاه دارویی به این افراد سبب بهبود وضعیت آن ها شده است. لذا از این گیاه می توان به عنوان عاملی موثر و بهبود دهنده وضعیت بیماران ام اس یاد کرد.

افراد مبتلا به بیماری آسم از جینکو استفاده کنند

 

با توجه به این که این گیاه اثرات بسیار مفیدی بر روی دستگاه گردش خون دارد. و این که دانه این گیاه دارای اثرات گشاد کننده ای می باشد مصرف آن برای افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند توصیه می شود.

احتیاط های ویژه هنگام مصرف گیاه دارویی جینکو

بانوانی که در هنگام حاملگی و بارداری می باشند از استفاده این گیاه خودداری کنند چرا که ممکن است موجب زایمان زودرس شما شود.

مصرف این گیاه برای کودکان ممنوع می باشد.

افرادی که دچار بیماری دیابت هستند باید مرتب قند خون خود را کنترل کرده و با صلاحدید پزشک از این گیاه دارویی استفاده کنند.

در صورتی که سابقه ابتلا به تشنج و اختلالات خونریزی دارید از مصرف این گیاه خودداری نمایید.

افرادی که قصد عمل جراحی دارند برای کنترل میزان خونریزی مدتی پس از عمل از این گیاه استفاده ننمایند.

استفاده از این گیاه ممکن است فشار خون را افزایش دهد. لذا اگر از داروهای کاهنده خون استفاده می کنید با پزشک خود قبل از مصرف این گیاه دارویی مشورت نمایید.

نتیجه گیری

در پایان باید به شما بگوییم که گیاه جینکو با توجه به خواص بسیاری که دارد. می تواند در صنایع آرایشی بهداشتی و عطرسازی نیز کاربرد گسترده ای داشته باشد. با مصرف به اندازه این گیاه و با رعایت موارد احتیاطی ذکر شده در این مقاله می توانید به راحتی از مزایای درمانی این گیاه استفاده نموده و همیشه شاداب و سلامت باشید.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/kdtca7

خواص روغن آرگان که نمیدانید

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

فروش روغن آرگان - دکاموند شیمی

روغن آرگان ( Argan oil ):

خرید روغن آرگان به خاطر فواید بسیار آن یکی از محبوب ترین روغن های جهان است. با وجودی که محبوبیت آن روز به روز افزایش می یابد، پیدا کردن نوع خالص و با کیفیت هنوز هم سخت است، و روغن آرگان یکی از گرانترین ترین روغن های طبیعی نیز می کند.
این روغن گران‌بها از میوه درخت آرگان (آرقان) تهیه می‌شود که میوه آن شباهت زیادی به فندق دارد! گرچه این میوه و گیاه ، بومی مراکش و شمال آفریقا است، اما امروزه از آرگان در سرتاسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

روغن آرگان از هسته آرگان بدست می آید و بیشتر اوقات به عنوان روغن خالص عرضه می شود.

برای بهره مندی از خواص روغن آرگان می توانید به صورت موضعی (مستقیماً روی پوست) و یا خوراکی استفاده کنید. برخی موارد از آن به صورت کپسول مکمل است که به صورت خوراکی مصرف می شود. همچنین معمولاً در تعدادی از محصولات آرایشی مانند شامپوها، صابون ها و نرم کننده ها ترکیب می شود.

روغن آرگان برای مصرف خوراکی نیز به علت عطر و طعم دلنشین خود، در کنار فواید زیاد برای سلامتی بسیار محبوب است. این روغن مانند روغن زیتون، به عنوان یک روغن چند منظوره اشباع نشده برای سلامت قلب شناخته شده است.

خواص روغن آرگان

سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

ترکیبات فنولیک مختلف موجود در روغن آرگان  عامل اصلی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن هستند. روغن آرگان غنی از ویتامین E یا توکوفرول، یک ویتامین محلول در چربی است، که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای کاهش اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر پوست عمل می کند.

سایر ترکیبات موجود در روغن آرگان مانند CoQ10، ملاتونین و استرول های گیاهی نیز در خاصیت آنتی اکسیدانی آن نقش دارند. علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان دهنده این بود که روغن آرگان همچنین می تواند به طور مستقیم بر روی پوست شما استفاده شود تا التهاب ناشی از آسیب یا عفونت را کاهش دهد.

تقویت سلامت قلب

روغن آرگان منبع غنی از اسید اولئیک می باشد که یک چربی اشباع نشده و دارای اسید های چرب مفید امگا 9 است. اسید اولئیک همچنین در چندین ماده غذایی دیگر از جمله روغن آووکادو و روغن زیتون وجود دارد و معمولا دارای اثرات محافظتی برای قلب هستند.

در مطالعه ای در مورد خطر بیماری قلبی در 40 فرد سالم، کسانی که به مدت 30 روز روزانه 15 گرم مصرف روغن آرگان را داشتند، 16 تا 20 درصد کاهش LDL و تری گلیسیرید "نامطلوب" را تجربه کردند. بدین ترتیب مصرف بیشتر روغن آرگان با سطح پایین کلسترول LDL "نامطلوب" و افزایش سطح آنتی اکسیدان های خون همراه خواهد بود.

حاوی انواع مواد مغذی ضروری است

در درجه اول و از مهم ترین ترکیبات روغن آرگان می توان ترکیبات فنولیک و اسیدهای چرب ضروری برای پوست و مو را نام برد. تقریباً 29 تا 36٪ محتوای اسیدهای چرب روغن آرگان از اسید لینولئیک یا امگا 6 تامین می شود. این روغن منبع خوبی از این ماده مغذی ضروری است.

علاوه بر این، روغن آرگان منبع غنی ویتامین E است که برای سلامت پوست، مو و چشم ضروری است. این ویتامین هم چنین دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. اسید اولئیک موجود در روغن آرگان، اگرچه ضروری نیست اما 43 تا 49٪ از ترکیب اسیدهای چرب روغن آرگان را تشکیل می دهد و همچنین یک چربی بسیار سالم و مطلوب است.

اسید اولئیک موجود در این روغن که  در روغن زیتون نیز بسیار وجود دارد، به دلیل اثر گذاری مثبت آن بر سلامت قلب بسیار شناخته شده است.

تاثیرات مثبت برروی دیابت

برخی تحقیقات اولیه انجام شده بر حیوانات نشان می دهد که روغن آرگان می تواند به جلوگیری از دیابت کمک کند. در مطالعه انجام شده بر موش هایی که در کنار روغن آرگان از رژیم غذایی با قند بالا تغذیه کردند، منجر به کاهش قابل توجهی در قند خون ناشتا و مقاومت به انسولین موش ها شد.

مرطوب کننده پوست و مو

اسیدهای اولئیک و لینولئیک که اکثر محتوای چربی روغن آرگان را تشکیل می دهند، مواد مغذی حیاتی برای سلامت و رطوبت پوست و مو هستند. روغن آرگان اغلب به طور مستقیم روی پوست و مو تجویز می شود اما ممکن است به صورت مصرف خوراکی نیز موثر باشد.

برخی تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان ممکن است تامین کننده سلامت و رطوبت پوست بوده و آسیب موها را کاهش دهد.

درمان آکنه پوست

ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن آرگان ممکن است از کاهش قرمزی و تحریکات پوست ناشی از آکنه جلوگیری کند. این روغن همچنین می تواند به آبرسانی پوست کمک کند، که برای پیشگیری از آکنه ضروری به حساب می آید.

اگر با خشکی پوست یا تحریک و التهابات دست و پنجه نرم می کنید، روغن آرگان راه حل تاثیرگذاری است.

کاهش چربی اضافی پوست

استفاده از کرم های حاوی روغن آرگان دو بار در روز فقط در طی چهار هفته، باعث کاهش فعالیت چربی نامطلوب قابل توجهی می شود. روغن آرگان به دلیل خاصیت ضد سبوم و کاهش چربی باعث از بین رفتن چربی نامطلوب پوست و براقیت بسیار آن می شود.

درمان عفونت های پوستی

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هم خاصیت ضد باکتری و هم قارچ کش دارد. این قابلیت روغن آرگان، موثر برای درمان و پیشگیری از عفونت های پوستی باکتریایی و قارچی می باشد. البته در هنگام  خرید روغن آرگان  حتما به طبیعی بودن آن دقت کنید. بکرینا یکی از فروشگاه های معتبر روغن های گیاهی می باشد که میتواند به شما کمک کند.

 

 

لینک منبع: دکاموند شیمی

خواص لوبیا چشم بلبلی و مهمترین فواید آن

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

لوبیا چشم بلبلی از نظر تامین کالری و انرژی مقوی بوده و بیشترین کاربرد آن مربوط به تقویت معده، تقویت حافظه و درمان اسهال خونی می باشد. در ادامه سایر خواص لوبیا چشم بلبلی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

 

با خواص لوبیا چشم بلبلی آشنا شوید

لوبیا چشم بلبلی دارای مواد معدنی و ویتامین های فراوان است و در دسته حبوبات با ارزش قرار می گیرد. ضمن اینکه دارای پروتئین گیاهی است و می تواند گزینه خوبی برای رژیم گیاهی به حساب آید.

متخصصان تغذیه قرار دادن لوبیا چشم بلبلی را در برنامه غذایی به سالمندان، زنان باردار، کودکان و جوانان به شدت توصیه می کنند.

 وضعیت گیاه شناسی لوبیا چشم بلبلی

در زبان فارسی لوبیا چشم بلبلی، لوبیا گل نیز نامیده می شود. ضمن اینکه در کتب طب سنتی لوبیا چشم بلبلی را با نام لوبیای بلدی یاد کرده اند. گیاه چشم بلبلی یک ساله بوده و در مناطق گرمسیری رشد می کند. دارای ساقه افراشته و بلند، برگچه های نازک، بریدگی، نوک تیز و بیضی هستند و برگ های مرکب آن طولی به انداز 15 سانتی متر دارند. گیاه چشم بلبلی دارای گل زرد یا زرد قرمز گون است و میوه آن نیز به شکل نیام در داخل غلاف قرار دارد.

فواید لوبیا چشم بلبلی

خواص لوبیا چشم بلبلی از نظر خوراکی ارزشمند است و آن را می توان هم تراز با خواص نخود معرفی کرد.

  • برای از بین بردن کرم های روده بسیار عالی عمل می کند.
  • باعث افزایش قدرت جنسی می گردد. به همین خاطر در درمان بسیاری از ناتوانی های جنسی کاربرد دارد.
  • در طب سنتی از خواص لوبیا چشم بلبلی به تب بر بودن و کاهنده دمای بدن اشاره شده است.
  • در طب سنتی هندوستان از لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر برای تقویت معده استفاده می شده است.
  • این دانه برای درمان اسهال خونی مزمن بسیار کاربردی است.
  • لوبیا چشم بلبلی دارای اثر ضد اسپاسم بوده و برای درمان کولیک و وبا به کار می رود.
  • برای درمان درد گوش می توان از عصاره ساقه و برگ گیاه لوبیا چشم بلبلی استفاده کرد.

توسط 

 

0

خواص لوبیا چشم بلبلی

خاصیت های لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی از نظر تامین کالری و انرژی مقوی بوده و بیشترین کاربرد آن مربوط به تقویت معده، تقویت حافظه و درمان اسهال خونی می باشد. در ادامه سایر خواص لوبیا چشم بلبلی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

 

با خواص لوبیا چشم بلبلی آشنا شوید

لوبیا چشم بلبلی دارای مواد معدنی و ویتامین های فراوان است و در دسته حبوبات با ارزش قرار می گیرد. ضمن اینکه دارای پروتئین گیاهی است و می تواند گزینه خوبی برای رژیم گیاهی به حساب آید.

متخصصان تغذیه قرار دادن لوبیا چشم بلبلی را در برنامه غذایی به سالمندان، زنان باردار، کودکان و جوانان به شدت توصیه می کنند.

 وضعیت گیاه شناسی لوبیا چشم بلبلی

در زبان فارسی لوبیا چشم بلبلی، لوبیا گل نیز نامیده می شود. ضمن اینکه در کتب طب سنتی لوبیا چشم بلبلی را با نام لوبیای بلدی یاد کرده اند. گیاه چشم بلبلی یک ساله بوده و در مناطق گرمسیری رشد می کند. دارای ساقه افراشته و بلند، برگچه های نازک، بریدگی، نوک تیز و بیضی هستند و برگ های مرکب آن طولی به انداز 15 سانتی متر دارند. گیاه چشم بلبلی دارای گل زرد یا زرد قرمز گون است و میوه آن نیز به شکل نیام در داخل غلاف قرار دارد.

غلاف لوبیا چشم بلبلی

 

فواید لوبیا چشم بلبلی

خواص لوبیا چشم بلبلی از نظر خوراکی ارزشمند است و آن را می توان هم تراز با خواص نخود معرفی کرد.

  • برای از بین بردن کرم های روده بسیار عالی عمل می کند.
  • باعث افزایش قدرت جنسی می گردد. به همین خاطر در درمان بسیاری از ناتوانی های جنسی کاربرد دارد.
  • در طب سنتی از خواص لوبیا چشم بلبلی به تب بر بودن و کاهنده دمای بدن اشاره شده است.
  • در طب سنتی هندوستان از لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر برای تقویت معده استفاده می شده است.
  • این دانه برای درمان اسهال خونی مزمن بسیار کاربردی است.
  • لوبیا چشم بلبلی دارای اثر ضد اسپاسم بوده و برای درمان کولیک و وبا به کار می رود.
  • برای درمان درد گوش می توان از عصاره ساقه و برگ گیاه لوبیا چشم بلبلی استفاده کرد.
  • از خواص لوبیا چشم بلبلی می توان به درمان ترشحات سفید رنگ و سوزناک مهبل و همچنین ترشحات بیش از اندازه و خونریزی در دوران قاعدگی اشاره کرد.
  • از بروز سرطان ممانعت می کند. چون دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است.
  • حافظه بیماران آلزایمری را تقویت می کند. قوای فکری و ذهنی را بهبود می بخشد.
  • خواص لوبیا چشم بلبلی را می توان به عنوان کاهنده چربی و تنظیم قند خون معرفی کرد. به همین خاطر برای بیماران قلبی-عروقی به شدت توصیه می شود.
  • مانع از رقیق شدن خون می شود و بدن را در مقابل سایر عفونت ها مقاوم می سازد.
  • شیر افزا بوده و موجب افزایش شیر در زنان شیرده می گردد.

ارزش غذایی لوبیا چشم بلبلی

هر صد گرم لوبیا چشم بلبلی دارای 13 کالری است. این دانه های باارزش دارای مواد معدنی از جمله کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، ویتامین های گروه ب و پروتئین می باشند. ضمن اینکه علاوه بر موارد اشاره شده می توان به نشاسته، انواع امینواسیدها و استیگماسترول موجود در لوبیا چشم بلبلی اشاره کرد.

مضرات لوبیا چشم بلبلی

مصرف بیش از اندازه لوبیا چشم بلبلی به دلیل پروتئین زیاد برای کسانی که دارای نقرس و یا اسید اوریک بالای خون هستند، زیان آور است.

لوبیاها نفاخ بوده و برای افرادی با معده ای حساس و ضعیف، غذای مناسبی به حساب نمی آیند. بهتر است قبل از مصرف به مدت 12 ساعت در آب خیسانده شده باشد و آب آن نیز مرتب عوض شود تا نفخ آن گرفته شود.

مصرف بیش از حد لوبیا چشم بلبلی منجر به غلظت خون می گرددو غلظت خون نیز بسیاری از پیامدهای نامطلوب را به دنبال خواهد داشت.

 

 

شورت لینک: yun.ir/08o743

خواص بادام چیست؟ (همه چیز درباره مضرات و خواص بادام شیرین)

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷ ق.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

فروش روغن بادام شیرین - دکاموند شیمی

روغن بادام شیرین ( Sweet almond oil ) :

بادام در اصل در خاورمیانه پرورش داده می شد. اما امروزه، کالیفرنیا بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان است. مغز بادام بسته به نوع درخت خود، ممکن است شیرین یا تلخ باشد. بادام شیرین از نوعی درخت بادام با گلهای سفید رنگ حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی نیست. خرید روغن بادام شیرین از دانه خشک آن استخراج می شود که حدودا 50 درصد این دانه حاوی روغن است.

 

 

از جمله مواد غذایی که برای بدن بسیار مفید بوده و می‌توانند یکی از منابع غذایی بسیار خوب و مغذی در زنجیره غذایی ما باشند، مغزهای گیاهی از جمله بادام است. بادام ‌دانه‌های خوراکی است که بر روی درخت بادام رشد می‌کند. این درخت، دارای برگ‌های دراز و باریکی بوده و گلهایش پیش از روییدن برگ‌ها شکفته می‌شوند. قسمت‌های مورد استفاده درخت بادام عبارتند از: پوست بادام، برگ بادام، شکوفه بادام (چغاله) و مغز بادام. میوه درخت بادام ابتدا دارای پوست سبز و نازک و پوشیده از کرک است که به آن چغاله بادام گفته می‌شود و پس از مدتی سفت و سخت شده و همان مغز بادام مورد مصرف است. مغز بادام بر دو نوع است: شیرین و تلخ که هر دو نوع آن از خواص دارویی و ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند. در ادامه این مطلب با فواید و خواص بادام شیرین آشنا شوید.

خواص بادام (طبیعت، خواص درمانی و ارزش غذایی)

 

خرید روغن بادام شیرین از نظر طب قدیم ایران کمی گرم و تر است. بادام فواید بسیاری برای بدن دارد، برخی خواص دارویی و ارزش غذایی آن عبارتند از:

 

  • بادام،‌ جزو مغزها بوده، سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. بادام خام، حاوی حجم بالایی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که نقش به سزایی در کاهش چربی بد و افزایش چربی خوب خون دارند.
  • خوردن بادام به خاطر دارا بودن انواع ویتامین‌ها، پروتئین، کلسیم، منیزیم و آهن فراوان، باعث نیروبخشی و افزایش انرژی می‌شود، به همین دلیل برای همه اقشار مردم به ویژه کودکان و زنان باردار بسیار مفید است و در رژیم غذایی انها توصیه می‌شود.
  • از خواص بادام پایین آورنده کلسترول بد خون و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی است. تحقیقات نشان داده ، افرادی که 5 بار در هفته از انواع مغزها می‌خورند،50 درصد احتمال خطر برای بیماری‌های قلبی را از خود دور می کنند.
  • ویتامین E موجود در پوست بادام، یکی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها بوده، بنابراین مصرف بادام باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، فراموشی، آلزایمر و آب مروارید می‌شود.
  • از دیگر خواص بادام جلوگیری از تخریب سلول ها و DNA بوده، بادام بر سلامت پروستات موثر است.
  • مصرف بادام از گرفتگی عضلانی و ضعیف شدن ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.
  • بادام دارای منیزیم و پتاسیم است. هنگامی که به مقدار کافی منیزیم در بدن باشد، در خون جریان می‌یابد و اکسیژن و مواد مغذی را سریع تر حمل می کند و جلوی افزایش ضربان قلب را می گیرد.
  • مصرف بادام، به کاهش وزن کمک می‌کند، به طور کلی نتایج تحقیقات نشان داده افرادی که حداقل 2 بار در هفته از انواع آجیل و مغزهای گیاهی استفاده می‌کنند، نسبت به آنها که اصلا و یا به ندرت آجیل میخو‌رند، بیشتر وزن کم می‌کنند.
  • کاهش خستگی و برطرف کردن ضعف عمومی بدن از دیگر خواص بی‌نظیر بادام برای سلامتی است.
  • کلسیم و فیبر موجود در بادام، کاهش دهنده سرطان روده بزرگ می‌باشد.
  • اسید فولیک در بادام، باعث کاهش سرطان دهانه رحم می‌گردد، همچنین به دلیل داشتن اسید فولیک و نقش مهم این ماده در در تکامل رشد جنین، مصرف آن برای زنان باردار بسیار مفید است.
  • مواد مغذی مختلفی که در بادام وجود دارد، می‌تواند به فرایند التیام پوست و همزمان با آن، به دوباره جوان سازی‌اش کمک کند، به طور کلی بادام فواید بسیاری برای پوست داشته، کاهش چین و چروک، درمان آکنه و جوش‌ از خواص بادام برای پوست است.
  • خوردن روزانه بادام از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند.
  • مصرف بادام کاهش دهنده قند خون بوده، برای بیماران دیابتی مفید است.
  • مصرف بادام باعث تقویت عملکرد ریه می‌شود.
  • بادام سرشار از کلسیم و فسفر بوده، بنابراین حفظ سلامت و استحکام دندانها و استخوانها از مهمترین خواص بادام است. در واقع، بادام غنی‌ترین منبع غیر حیوانی کلسیم می‌باشد.
  • بادام در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.
  • بادام برای تسکین درد کبد و تحلیل بادهای کلیه مفید است و زخم روده‌ها و مثانه را درمان می‌کند.
  • بادام، سینه را نرم و سرفه‌های مزمن را تسکین میدهد.
  • چغاله بادام لثه و ریشه دندان را تقویت می‌کند و برای رفع خشکی دهان مفید است.
  • دم کرده پوست قهوه‌ای رنگ مغز بادام، بهترین دارو برای تسکین درد و التهاب مجاری تنفسی است.

 

 

مضرات بادام

 

بادام دارای مواد مغذی بسیاری است، بنابراین غذای بسیار خوبی بوده، خواص و ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد، با این وجود، به علت اینکه سنگین و ثقیل الهضم می‌باشد، نباید در خوردن آن افراط کرد و مقدار مصرف آن نباید در روز بیشتر از ده دانه باشد. بادام همچنین برای معده‌های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی که معده ضعیف دارند، بهتر است بادام را با شکر مصرف کنند.

 

 

لینک منبع: دکاموند شیمی

از خواص پوست انبه و فایده های آن چه می دانید؟

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۰۳ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

انبه از پر مصرف ترین میوه ها در جهان است که در مناطق گرمسیری رشد می کند و متعلق به 4000 سال پیش بوده است. بزرگ ترین تولید کننده انبه در جهان کشور هند است، کشور هند حدودا نصف انبه جهان را تولید می کند در کشور ایران بیشترین سطح کشت انبه متعلق به استان هرمزگان است. انبه میوه آبدار و خوش مزه ای است که مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنزیم های مفید برای سلامتی دارد. خواص پوست انبه یک منبع خیلی عالی از آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین و رسوراترول می باشد که باعث بهبود سلامتی می گردد.

خواص پوست انبه همچون نسبت به گوشت آن میزان بیشتری کارتنوئید، پلی فنول ها، امگا 3، امگا 6، و سایر اسید های چرب اشباع نشده است. پوست انبه همچنین محتوی کورستین است. پوست انبه را می توان خام یا پخته میل کرد. و یکی دیگر از راه های خوردن همزمان میوه و پوست انبه درست کردن ترشی آن است. و همچنین با بهره گیری از خواص پوست انبه با سرطان، دیابت و بیماری های قلبی می توان مبارزه کرد.

مزایای درمانی خوردن پوست انبه:

دور انداختن پوست انبه باعث حذف بخش مهمی از میوه است پوست انبه حاوی چند ترکیب بهبود دهنده ی سلامت می باشد. نادیده گرفتن پوست انبه، تنها به دلیل مزه ی تلخ آن می باشد که شما از فواید درمانی خوردن انبه را از دست می دهید. خواص پوست انبه همانند گوشت آن دارای مواد تغذیه ای فراوانی می باشد، پوست انبه منبع عالی از فیبر می باشد، که به تنظیم حرکات روده و بهبود هضم کمک می کند. فیبر موجود در پوست انبه جهت کاهش یبوست مفید می باشد. انبه دارای میزان قند بالایی می باشد و برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند از میوه های ممنوعه در نظر گرفته می شود. خوردن تنها بخش گوشتی انبه می تواند سطوح قند خون را افزایش دهد، اما هنگامی که این میوه همراه با پوست مصرف می شود به دلیل ترکیبات ضد دیابتی در پوست ممکن است به جلوگیری از افزایش قند خون کمک کند. ترکیباتی مانند کورستین و mangiferin موجود در پوست انبه تمایل به نشان دادن اثرات ضد سرطانی دارند. خوردن انبه همراه با پوست ممکن است شما را در برابر برخی از سرطان ها حفظ کنند. خواص پوسته انبه قطعا برای قلب نیز مفید است چون باعث کاهش گردش کلسترول شده و این موضوع خطرات قلبی را کاهش می دهد.

 

درمان سرفه:

میوه انبه دارای طبع گرم و موثر در رفع سرفه، انواع سر درد، دردهای قولنجی و تنگی نفس است.

پیشگیری از ابتلا به آسم:

جالب است که بدانید انبه می تواند برای پیشگیری از ابتلا به آسم هم مفید باشد. انبه سرشار از بتاکاروتن می باشد و به همین جهت می تواند باعث کاهش بیماری آسم شود.

خواص پوست انبه با رژیم و کاهش وزن:

یکی از نکات مهم در مورد انبه این است که انبه کالری بسیار کمی دارد و همین امر باعث شده است درمیان میوه های مورد علاقه کسانی که رژیم لاغری دارند قرار بگیرد و اینکه میوه انبه باعث کاهش اشتها می شود که در نتیجه جلوگیری از پرخوری می شود. انبه سرشار از فیبر است. فیبر موجود در انبه باعث می شود جذب چربی در بدن کاهش یابد و به کاهش وزن شما کمک می کند و مهم نکته همچنین پوست انبه از ذخیره شدن چربی در بدن جلوگیری می کند که باعث کاهش وزن می شود.

 

تقویت چشم ها و سلامت:

انبه حاوی مقادیر غنی شده از ویتامین A است و برای تقویت چشم مهم است مصرف انبه علاوه بر اینکه به سلامت چشم کمک می کند می تواند از بیماری های چشمی مانند شب کوری و خشکی چشم جلوگیری کند و باعث بهبود دید شود.

رفع خشکی با خواص پوست انبه:

اگر پوست حساس و خشکی دارید می توانید از انبه برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید. انبه را به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی شناخته اند. برای این منظور میوه انبه را خرد کنید وروی پوست خود ماساژدهید. پس از 20 دقیقه پوست صورت را با آب ولرم بشویید.

هشدار :

ممکن است پوست شما به انبه حساسیت داشته باشد. ابتدا مقداری از انبه را روی پوست خود ماساژ دهید. اگر پس از چند ساعت پوست تان دچار التهاب نشد با خیال راحت از انبه استفاده کنید.

 

آرامش اعصاب و تقویت حافظه:

مصرف انبه فشار عصبی را کاهش می دهد و باعث ایجاد آرامش روحی می شود زیرا اسید آمینه ها و تریپتوفان و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است. گلوتامین اسید موجود در انبه به تقویت تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می کند.

خواص انبه برای زنان باردار:

  • انبه حاوی مقادیر بالایی آهن است که برای رشد جنین و در درمان کم خونی در زنان باردار مفید است.
  • ویتامین B 6 موجود درمیوه انبه تهوع و استفراغ صبحگاهی دوران بارداری را کاهش می دهد.
  • انبه حاوی مقادیر بالایی فیبر و آب می باشد که برای جلوگیری از یبوست در دوران بارداری مفید است.
  • پتاسیم و منیزیم موجود در انبه برای جلوگیری از پره اکلامپسی یا فشار خون بالا در دوران بارداری مفید هستند.
  • ویتامین C موجود در انبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای رشد جنین و تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار مفید می باشد.

 

خواص پوست انبه برای نوزادان و کودکان:

  • میوه انبه را از 6 ماهگی در برنامه غذایی نوزاد قرار دهید.
  • ویتامین A انبه موجب تقویت بینایی و بهبودسلامت چشم در نوزادان و کودکان می شود.
  • انبه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان می شود.
  • ویتامین B 6 و اسد گلوتامین موجود در انبه حافظه در نوزادان و کودکان را تقویت می کند.
  • موه انبه به هضم غذا در نوزادان و کودکان کمک می کند.

عوارض مصرف خواص پوست  انبه:

  • افرادی که طبع گرم دارند، در مصرف انبه نباید زیاده روی کنند.
  • پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است که می تواند باعث ایجاد حساسیت شود.
  • انبه در تاثیر قرص های وارفارین اختلال ایجاد می کند، اگر درحال مصرف این دارو هستید در مصرف این میوه احتیاط کنید.
  • مصرف انبه به خصوص ترشی آن با معده خالی، ایجاد ناراحتی معده می کند. بنابراین بهتر است آن را بعد از غذا و ترشی آن را همراه با غذا میل کرد.
  • انبه پتاسیم زیادی دارد.اگر مشکل کلیه داشید بهتر است  مراقب باشید .پتاسیم اگر کشنده نباشد ممکن است برای شما خطرناک باشد، چون کلیه ها ممکن است در خارج کردن پتاسیم اضافی از خون دچار مشکل شوند.
  • قبل از خوردن انبه پوست ان را جدا کنید، زیرا باعث حساسیت می شود.

 

 ارزش غذایی انبه:

  • کالری:60
  • پروتئین:0.8 گرم
  • کربوهیدرات:15 گرم
  • فیبر: 1.6 گرم
  • چربی: 0.4 گرم
  • قند:14 گرم

نکته:

سعی کنید هر شب قبل از خواب مقداری روغن هسته انبه را روی لب های خود بمالید. این روغن با جوان سازی سلول های پوست و مرطوب نگه داشتن آن ها از سلول های مرده پوستی جلوگیری کرده و به درمان سریع خشکی و ترک خوردگی های ناشی از آن کمک می کند.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/tjcad6

درمان سردرد با 9 روش طبیعی و خانگی

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۱۷ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

سردرد بیماری رایجی است که روزانه بسیاری از افراد را دچار مشکل می‌کند. هر نوع سردرد خفیف یا شدید می‌تواند عملکرد روزانه‌ی ما را مختل کند. سردرد انواع مختلفی دارد که سردرد تنشی، شایع‌ترین آن به‌شمار می‌رود. درست است که بسیاری از داروها علائم سردرد را تسکین می‌دهند؛‌ اما درمان های طبیعی و مؤثر نیز برای درمان سردرد وجود دارند. در ادامه، ۱۸ درمان خانگی برای رفع سردرد را معرفی می‌کنیم.

۱. برای درمان سردرد آب بنوشید

کمبود آب در بدن یکی از دلایل سردرد است. نتایج مطالعات مختلف نشان داده است که کم‌آبی مزمن در بدن (دهیدراسیون) شایع‌ترین دلیل بروز سردرد تنشی و میگرن محسوب می‌شود.

بنابراین، افرادی که دچار کم‌آبی مزمن در بدن هستند، می‌توانند با نوشیدن آب، علائم سردرد را در عرض ۳۰ دقیقه تا سه ساعت از بین ببرند. کمبود آب در بدن همچنین می‌تواند به ضعف تمرکز و کج‌خلقی منجر شود که علائم سردرد را بدتر می‌کند. برای جلوگیری از بروز این نوع سردردها باید آب کافی بنوشید و غذاهای غنی از آب بخورید.

۲. منیزیم مصرف کنید

منیزیم یک ماده‌ی معدنی مهم برای بسیاری از عملکردهای بدن است؛ ازجمله کنترل قند خون و انتقال عصبی. این ماده همچنین یک درمان امن و مؤثر برای سردرد به‌شمار می‌رود. شواهد نشان داده‌اند که کمبود منیزیم در افرادی که اغلب به سردرد میگرنی دچار می‌شوند، شایع‌تر است.

مصرف روزانه‌ی ۶۰۰ میلی‌گرم منیزیم سیترات به کاهش دفعات و شدت سردردهای میگرنی کمک می‌کند. البته مصرف مکمل‌های منیزیم می‌تواند عوارض جانبی گوارشی، مثل اسهال را در برخی افراد به‌همراه داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود که برای درمان سردرد با منیزیم، این کار را با دُز کمتر شروع کنید و حتما نظر پزشک‌تان را جویا شوید.

۳. مصرف الکل را کاهش دهید

مصرف نوشیدنی‌های الکلی در بسیاری از افراد به سردرد منجر نمی‌شود، با این حال مطالعات نشان داده‌اند که الکل می‌تواند علائم میگرن را در یک‌سوم از افرادی که اغلب دچار این نوع سردرد می‌شوند، تحریک کند. الکل همچنین باعث بروز سردرد تنشی و خوشه‌ای در بسیاری از افراد می‌شود.

الکل یک وازودیلاتور است؛ یعنی باعث می‌شود که رگ‌های خونی باز شوند و اجازه می‌دهد که خون به‌شکل آزادانه‌ای به جریان بیفتد. علاوه بر این، الکل به‌عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند و باعث می‌شود که بدن از طریق ادرار مکرر، مایعات و الکترولیت‌ها را از دست بدهد. این روند می‌تواند به کم‌آبی بدن منجر شود که خود به‌تنهایی یکی از دلایل سردرد محسوب می‌شود.

۴. به‌اندازه‌ی کافی بخوابید

محرومیت از خواب از بسیاری جهات می‌تواند بر سلامتی شما تأثیرگذار باشد و حتی می‌تواند باعث بروز سردرد شود.

در یکی از مطالعات انجام‌شده،‌ تعداد دفعات و شدت سردرد در افرادی که کمتر از ۶ ساعت خواب شبانه داشتند با افرادی که بیشتر می‌خوابیدند، بررسی شد. نتیجه‌ی این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که کمتر می‌خوابند، بیشتر دچار سردرد می‌شوند و شدت آن نیز بیشتر است.

البته خواب بیش از اندازه نیز می‌تواند به سردرد منجر شود؛ بنابراین برای جلوگیری طبیعی از بروز سردرد باید به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. برای ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه برنامه‌ریزی کنید تا بهترین نتیجه را شاهد باشید.

۵. از خوردن غذاهایی با میزان هیستامین بالا خودداری کنید

هیستامین یک ماده‌ی شیمیایی است که به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد. این ماده در سیستم ایمنی، گوارش و عصبی نقش دارد. هیستامین در برخی غذاها مثل پنیرهای کهنه، غذاهای مخمرشده،‌ آبجو، شراب، ماهی دودی و گوشت‌های حاوی مواد نگهدارنده یا نمک‌سودشده وجود دارد.

مطالعات نشان داده‌اند که هیستامین می‌تواند در افرادی که به این ماده حساس هستند، سردردهای میگرنی ایجاد کند. برخی افراد در دفع هیستامین دچار مشکل هستند. آنزیم‌هایی که وظیفه‌ی شکستن و هضم هیستامین را به‌عهده دارند، در بدن این افراد به‌درستی عمل نمی‌کنند.

محدود کردن یا حذف این‌گونه از غذاها برای افرادی که اغلب دچار سردرد می‌شوند، راهکاری مؤثر خواهد بود.

۶. برای درمان سردرد از‌ اسانس‌های خوشبو استفاده کنید

در حقیقت روغن‌های ضروری مایعات غلیظی هستند که ترکیبات معطر گیاهان مختلف را دربر دارند. این روغن‌ها مزایای درمانی فراوانی دارند و اغلب به‌صورت موضعی استفاده می‌شوند؛‌ البته انواع خوراکی هم دارند.

روغن نعناع بیابانی و اسطوخدوس برای درمان سردرد مؤثرند. ماساژ شقیقه با روغن نعناع بیابانی می‌تواند به درمان سردرد تنشی را کاهش دهد. از طرف دیگر، ماساژ لب فوقانی با روغن اسطوخدوس و استنشاق آن در کاهش سردردهای میگرنی مؤثر است.

۷. ویتامین ب کمپلکس مصرف کنید

ویتامین بی کمپلکس درواقع گروهی از مواد مغذی محلول در آب هستند که نقش‌های مهمی در بدن ایفا می‌کنند. برای مثال، این ویتامین‌ها در سنتز نوروترانسمیتر مؤثرند و غذا را به انرژی تبدیل می‌کنند.

برخی از ویتامین‌های بی در برابر سردردها خواص محافظتی دارند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌ ویتامین بی ریبوفلاوین (B2)، فولات، ویتامین b12 و ویتامین B6 می‌توانند علائم سردرد را کاهش دهند.

ویتامین‌های ب کمپلکس حاوی هشت ویتامین b هستند و درمانی مؤثر، مقرون‌به‌صرفه و ایمن برای سردرد به شمار می‌روند. گفته می‌شود که مصرف منظم این ویتامین‌ها بی‌خطر است، چراکه به‌صورت محلول در آب هستند و مازاد آن به‌صورت ادرار از بدن خارج می‌شود.

۸. برای رفع سردرد از کمپرس سرد استفاده کنید

استفاده از کمپرس سرد یا کیسه‌ی آب سرد می‌تواند در کاهش علائم سردرد مؤثر باشد. قرار دادن کمپرس سرد یا یخ‌زده روی گردن یا سر به کاهش التهاب منجر می‌شود، انتقال یا رسانایی عصب را کاهش می‌دهد و رگ‌های خونی را باریک‌تر می‌کند؛ تمامی این موارد به کاهش درد کمک می‌کنند.

نتیجه‌ی تحقیقاتی که روی ۲۸ زن انجام شده نشان می‌دهد که قرار دادن بسته‌های ژله‌ای سرد روی سر می‌تواند باعث کاهش چشمگیر سردرد میگرنی شود.

برای درست کردن کمپرس سرد می‌توانید از یک کیسه‌ی ضد‌آب استفاده کنید و داخل آن یخ بریزید. کیسه را با یک حوله‌ی نرم بپوشانید و آن را پشت گردن، سر یا شقیقه‌ها قرار دهید تا سردرد کمتر شود.

۹. از کوآنزیم Q10 استفاده کنید

کوآنزیم Q10 ماده‌ای است که به‌صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود و در روند تبدیل غذا به انرژی مؤثر است. این ماده همچنین به‌عنوان آنتی‌اکسیدانی قوی عمل می‌کند.

مصرف مکمل‌های کوآنزیم Q10 یک روش درمانی مؤثر و طبیعی برای سردرد است. نتیجه‌ی مطالعه‌ای که با حضور ۸۰ نفر انجام شد، نشان داده است که مصرف روزانه‌ی ۱۰۰ میلی‌گرم از مکمل کوآنزیم Q10 می‌تواند شدت و مدت زمان میگرن را کاهش دهد؛ علاوه بر اینکه تعداد دفعات بروز این نوع سردرد را نیز کمتر می‌کند.

تحقیقات دیگری نیز با حضور ۴۲ نفر انجام شد که اغلب دچار سردردهای میگرنی می‌شدند. نتیجه‌ی این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی سه دُز ۱۰۰ میلی‌گرمی از کوآنزیم Q10 می‌تواند تعداد دفعات بروز میگرن و علائم مرتبط به میگرن مثل تهوع را کاهش دهد.

 

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/7e17eg

ماسک جادویی آب پیاز قرمز برای درمان لک صورت

شنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

 

جای جوش و آکنه ، اسکار و خشکی پوست و مهم تر از همه لک صورت درمانی دارند کاملا طبیعی که به سادگی می توان ان را روی پوست صورت ماسک کرد. این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند ، اگر جای جوش و آکنه دارید به شما کمک می کند ظرف مدت یک هفته اسکارها را ناپدید کنید از همه بهتر اینکه این ماسک کم هزینه و در منزل تهیه می شود این کار را روزانه به مدت یک هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید ، راه و روش صحیح این درمان را در بخش پوست و مو خواهیم گفت.

ماسک آب پیاز

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک درمان لک صورت

  • پیاز قرمز
  • ماست و کشک
  • روغن اسطوخودوس و رزماری

روش تهیه ماسک زیبایی و درمان کننده لک پوست صورت

  • پیاز قرمز را خرد کنید و داخل مخلوط کن بریزید ، سپس آب آن را خوب بگیرید
  • آب پیاز را داخل کاسه ای بریزید و 2 قاشق از این آب را داخل ظرف دیگری ریخته و به آن ماست یا کشک اضافه
  • مواد را خوب با هم ترکیب کنید
  • اگر دوست دارید ترکیب خوش بویی داشته باشید به آن دو قطره روغن اسطوخودوس و رزماری اضافه کنید و روی صورت بمالید.

 

طرز استفاده از ماسک ضد چین و چروک ، جای جوش و لک صورت

بهترین روش استفاده از این ماسک به این طریق است که 15 تا 20 دقیقه صورت را به صورت دورانی ماساژ دهید تا مواد به خورد پوست برود.

اگر چشم هایتان به پیاز حساسیت دارند می توانید چشم ها را ببندید و بعد از 30 دقیقه صورت را با آب بشویید، برای جلوگیری از حساسیت چشم ها شما بهتر است اجازه دهید ماسک روی صورت باقی بماند و ماساژ دادن را انجام ندهید.

این ماسک در درخشندگی پوست و از بین بردن لک های صورت در کوتاه مدت بسیار موثر است و همینطور روغن رزماری و اسطوخودوس برای پوست های خشک و افرادی که به بوی پیاز حساسیت دارند پیشنهاد می شود.

ماسک جادویی آب پیاز قرمز برای درمان لک صورت ، جای جوش و اسکار و ضد پیری

جای جوش و آکنه ، اسکار و خشکی پوست و مهم تر از همه لک صورت درمانی دارند کاملا طبیعی که به سادگی می توان ان را روی پوست صورت ماسک کرد. این ماسک به طور طبیعی پوست را روشن و لک ها را از بین میبرد واز پیری پوست جلوگیری می کند ، اگر جای جوش و آکنه دارید به شما کمک می کند ظرف مدت یک هفته اسکارها را ناپدید کنید از همه بهتر اینکه این ماسک کم هزینه و در منزل تهیه می شود این کار را روزانه به مدت یک هفته برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام دهید ، راه و روش صحیح این درمان را در بخش پوست و موی نمناک خواهیم گفت.

 

 

ماسک های دیگر با آب پیاز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت

برخلاف تصور عموم ، برای دستیابی به پوستی شاداب و درخشان نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست و شما می ‎توانید با استفاده از محصولات طبیعی مانند آب پیاز به نتیجه دلخواه خود برسید . در ادامه ی این قسمت از بخش سلامت پوست نمناک به ارائه ادامه ی معرفی ماسک مبتنی بر آب پیاز و فواید آن خواهیم پرداخت . 

1. ماسک آب پیاز و آرد نخود

مواد لازم :

  • ½ قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
  • 2 قاشق غذاخوری آرد نخود
  • ½ قاشق چای خوری شیر
  • اندکی جوز هندی
  • 2-3 قطره روغن گیاهی به دلخواه
  • 1 تکه پنبه 

طرز تهیه :

برای تهیه این ماسک تمامی مواد را درون ظرفی به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی با قوام مناسب حاصل شود و ماسک تهیه شده را بر روی پوست صورت خود مالیده و اجازه دهید به مدت 15 الی 20 دقیقه باقی بماند و کاملا خشک شود و سپس یک تکه پنبه را به شیر آغشته کرده و با ایجاد حرکات دایره ای بر روی پوستتان ، ماسک را پاک کنید و صورت خود را با آب شستشو دهید .

استفاده از این ماسک لایه بردار دو بار در هفته به شما در دستیابی به پوستی روشن و شفاف کمک خواهد کرد . 

2. ماسک آب پیاز و آب گوجه فرنگی

این ماسک باعث باز شدن منافذ پوست و جلوگیری از بروز آکنه خواهد شد .

 

مواد لازم:

  • 1 قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
  • ½ قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی
  • ½ قاشق چای خوری روغن نیم
  • 1 تکه پنبه 

طرز تهیه :

تمام مواد را درون یک کاسه به خوبی مخلوط کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه، صورت خود را با آب شستشو دهید .

این ماسک را هفته ای 2 بار تهیه و مورد استفاده قرار دهید تا به نتیجه دلخواه دست یابید .

 

نکته :

در صورت داشتن حساسیت به آب گوجه فرنگی از استفاده از این ماسک صرف نظر کنید . بهتر است قبل از استفاده از این ماسک آن را بر روی قسمتی از بدن خود امتحان کنید تا از عدم وجود علائم حساسیت اطمینان حاصل کنید .

 

3. ماسک آب پیاز و ماست

خاصیت دارویی و آنتی اکسیدانی پیاز علاوه بر از بین بردن ناخالصی های پوست ، آن را به خوبی تغذیه خواهد کرد و اسید لاکتیک موجود در ماست نیز باعث تشدید خواص درمانی پیاز می ‎شود .

 

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذاخوری آب پیاز تازه
  • 1 قاشق غذاخوری ماست تازه
  • 2-3 قطره روغن گیاهی به دلخواه خود 

طرز تهیه :

برای تهیه این ماسک ، مقادیر مساوی از آب پیاز و ماست را با هم ترکیب کنید تا ترکیبی خمیری شکل حاصل شود و بعد چند قطره روغن گیاهی به دلخواه خود به ترکیب اضافه کنید تا رایحه ای خوشایند به آن ببخشد . ماسک را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید و به مدت 5 الی 10 دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس ، پوست خود را با استفاده از پارچه ای نرم تمیز کرده و در آخر آن را با آب شستشو دهید .

این ماسک را هر دو سه روز یک بار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید تا نتایج شگفت انگیز آن در درخشنده شدن پوست خود مشاهده کنید .

 

 

شورت لینک: