آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

آرایشی بهداشتی

بررسی مواد آرایشی بهداشتی

عوارض جانبی استفاده بیش از حد از روغن خردل:

يكشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵ ب.ظ | Britannica briti | ۰ نظر

1. حاوی اسید اروسیک است:

تحقیقات متعددی ثابت کرده اند که روغن خراطین حاوی مقدار زیادی از این اسید است، که در طبیعت بسیار سمس میباشد، با توجه به مقدار زیادی از این اسید در روغن خردل ممکن است، خطرات جدی برای سلامتی ما ایجاد کند.مصرف دوز بالای روغن خردل با مسایل قلبی، تنفسی، اسهال، کم خونی، سرطان و حتی مرگ در موارد شدیدتر میشود.

2. تاثیر روغن خردل بر روی سلامت قلب:

سطح بالای اسید اروسیک موجود در روغن خردل می تواند سلامت قلب را به خطر بیاندازد و به طور قابل توجهی آسیب برساند و به عضلات قلبی را به شدت آسیب می زند و گاهی حتی منجر به نارسایی قلبی می شود.

3. افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف زیاد روغن خردل:

علاوه بر ا افزایش خطر سلامت قلبی، عروقی، این اسید موجود در روغن خردل باعث سرطان ریه نیز می شود و به سادگی قسمت بالایی سیستم تنفسی ما را دچار مشکل می کند و مصرف طولانی مدت آن نیز می تواند کاملا مرگبار باشد.

 

مضرات و عوارض استفاده زیاد از روغن خردل

4. روغن خردل منجر به ورم می شود:

این اتفاق اساساً شدیدترین نوع از ورم است، که در آن بافت نرم در بدن انسان به علت تجمع غیر معمول مایع به شدت متورم می شود.

5. روغن خردل منجر به التهاب می شود:

روغن خردل حاوی یک ترکیب شیمیایی مضر به نام آلیل ایزوتیوسیانات است، که می تواند منجر به التهاب لایه های ریه ها و دستگاه گوارش روده و غیره شود و همچنین باعث بروز مشکلاتی مانند افزایش حساسیت، عصبانیت و التهاب مزمن میشود.

6. منجر به برخی از آسیبهای پوستی میشود:

استفاده موضعی درازمدت از روغن خردل ممکن است بر روی پوست تاثیر بگذارد، مطالعات نشان می دهند که عملکرد پوستی را قطع می کند و باعث از دست رفتن آب از طریق اپیدرم می شود و می تواند باعث ایجاد لکه های کوچک روی پوست شود به همین دلیل است که در علم پزشکی مدرن از روغن خردل برای ماساژ نوزادان و کودکان اجتناب میشود.

7. روغن خردل منجر به واکنش های آلرژیک میشود:

واکنش های آلرژیک نیز در میان عوارض جانبی روغن خردل معمول است، مانند:قرمزی، خارش، خشکی پوست، ترک خوردگی و غیره که خیلی شدید نیست.

8. تاثیر بارداری:

زنان باردار باید از مصرف روغن خردل اجتناب کنند، زیرا حاوی ترکیبات شیمیایی است که برای مادر و جنین در حال رشد مضر است، محققان در این باره می گویند این مواد شیمیایی می تواند منجر به سقط جنین شود.

 

 

شورت لینک: https://yun.ir/a6ofjd

  • Britannica briti

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی